شهرهای جنوبی ایران بیش ازهر چیز، به خونگرمی مردمان خود شناخته می شوند و همواره پذیرای مهمانانی هستند که از جای جای ایران، به دیار آن ها سفر می کنند. از هرمزگان و بوشهر گرفته تا خوزستان زیبا، همگی مثل هر جای دیگر از ایران، پر از دیدنی هایی هستند که نباید از دستشان بدهید. همان طور که می دانید، آب و هوای این خطه اغلب گرم و در شهرهای ساحلی آن شرجی است. با این حال در مواقعی از سال می توانید آب و هوای مطلوبی را در شهرهای جنوبی ازجمله اهواز تجربه کنید و بعد از آن اگر ساکن پایتخت هستید، با یک بلیط هواپیما اهواز تهران، به خانه برگردید. در این مطلب، بهترین زمان برای سفر به اهواز را به شما خواهیم گفت.

چرا به اهواز سفر کنیم؟

نخستین سوالی که در ذهن ایجاد می شود، این است که چه چیزی اهواز را به مقصد مناسبی برای سفر تبدیل می کند؟ آیا دیدنی های اهواز به اندازه ای است که بتوان چند روز را در این شهر سپری کرد؟

باید بگوییم در شهر زیبای اهواز با مردمان خونگرم و مهربان خوزستانی، آن قدر خوش می گذرانید که از بازگشت به خانه دلگیر خواهید شد. این شهر که مرکز استان خوزستان است، در همسایگی رود کارون قرار گرفته و همین مسئله جاذبه های زیادی را در اطراف آن شکل داده است. چند دلیل اصلی برای سفر به اهواز وجود دارند که به آن ها اشاره می کنیم:

  • تفریحات هیجان انگیز کنار رود کارون

هر جا که آبی روان باشد، بهترین مقصد برای داشتن تفریحات خانوادگی و پیک نیک کردن است. رود کارون به عنوان پرآب ترین رود ایران، از میان اهواز می گذرد و همین امر سبب شده است تا همیشه عده زیادی از افراد، برای گذراندن یک عصر دلچسب یا آخر هفته ای در کنار خانواده، در اطراف کارون جمع شوند.

تفریحات مختلفی را می توانید در پارک های ساحلی وسیع کارون داشته باشید که ازجمله آن ها می توان به زمین والیبال، فوتبال، کرایه دوچرخه و… اشاره کرد. همچنین زمین بازی مخصوص کودکان بهترین موقعیت برای خانواده هایی با فرزندان کم سن و سال است تا همگی از تفریحی هرچند ساده لذت ببرند. شب های کارون نیز زیبایی خاص خود را دارند. بدون شک انعکاس تصویر ماه در آب، حال شما را خوب می کند.

  • غذاهای متنوع و تند جنوبی

به اهواز سفر کنید و طعم ناب فلافل های اصیل را نچشید؟ محال ممکن است. اگر سری به اهواز زدید، به هیچ وجه خودتان را از غذاهای بی نظیر جنوبی محروم نکنید. مهم ترین و رایج ترین غذاهای این خطه، فلافل و سمبوسه هستند که هر دو با طعمی تند طبخ می شوند و می توانید بهترین آن ها را در خیابان لشگر اهواز میل کنید. این خیابان پر از مغازه هایی است که سمبوسه و فلافل اصیل را به فروش می رسانند. علاوه بر آن، می توانید در هر جای شهر از شیرینی ها و قهوه عربی لذت ببرید. در خیابان لشگر نیز دکه هایی برای فروش شیرینی و قهوه وجود دارند.

  • مراکز خرید مجلل

از آن جا که اهواز یکی از شهرهای بزرگ به حساب می آید که جمعیت زیادی هم دارد، مراکز تجاری متعددی در این شهر ساخته شده اند. هر یک از پاساژهای لوکس اهواز، چشمان شما را به خود خیره خواهند کرد و می توانید ساعت ها به گشت و گذار در آن ها بپردازید.

عموما مجلل ترین پاساژهای اهواز در منطقه کیانپارس واقع شده اند و فود کورت های بی نظیری هم دارند که می توانید پس از خرید، برای صرف وعده غذایی به آن جا بروید. کافیست با یک بلیط ارزان هواپیما خود را به اهواز برسانید و هر آن چه که می خواهید را از مراکز خرید لوکس آن تهیه کنید.

  • اماکن دیدنی متعدد

اهواز نیز مانند هر شهر دیگر در کشور ما، جاذبه های دیدنی متعددی دارد که می توانید روزها و هفته ها به گشت و گذار در آن ها بپردازید. بازار عبدالحمید؛ خیابان امام خمینی؛ پل سفید اهواز؛ گورستان سنگی تپه کوهساران؛ پل طبیعت اهواز و… نمونه هایی از دیدنی های اهواز هستند.

  • آب و هوای شهر اهواز در ماه های مختلف سال

برای آن که بهترین زمان سفر به اهواز را شناسایی کنید، ابتدا باید بدانید که اهواز چندین مرتبه به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین شناخته شده است. دمای این شهر در فصل بهار بین ۲۲ تا ۴۵ درجه است و این عدد در تابستان به بالای ۵۰ درجه می رسد.

در پاییز دمای هوای اهواز بین ۱۳ تا ۳۵ درجه است و در فصل زمستان نیز دمای هوای اهواز بین ۵ تا ۲۰ درجه در نوسان است. با توجه به این اعداد، بهترین فصل برای سفر به اهواز زمستان است. در این فصل می توانید به راحتی و به دور از گرمای طاقت فرسا به گشت و گذار بپردازید و سپس با یک بلیط هواپیما اهواز تهران، خود را به خانه برسانید.

 

فلای تودی؛ بهترین مرجع برای خرید بلیط ارزان هواپیما

برای آن که هزینه های سفر خود را کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم به دنبال بلیط ارزان هواپیما باشید تا بخش عمده بودجه شما برای تهیه بلیط صرف نشود. وب سایت فلای تودی با ارائه بلیط های ارزان قیمت و لحظه آخری، به شما در کاهش هزینه های سفر کمک می کند. کافی است وارد سایت شده و مبدأ ، مقصد و تاریخ مد نظر را جستجو کنید. علاوه بر آن می توانید برای رزرو هتل نیز از فلای تودی کمک بگیرید. این مجموعه برای تهیه بلیط هواپیما اهواز تهران و فراهم کردن الزامات سفر در کنار شماست.