با جدیدترین روش های کاشت مو در دنیا آشنا شوید!

برخی مواقع ریزش مو در انسان ها به حدی است که موجب کچلی و طاسی سرشان می شود. در این گونه مواقع افراد به دنبال یافتن راه حل های مختلف جهت  برطرف کردن این مشکل می باشند. در حقیقت راهکارهای خانگی مانند استفاده از محلول های ماینوکسیدیل، قرص های ویتامین، ماسک موهای خانگی و ... می توانند به طور موقت از ریزش مو جلوگیری کنند اما روش درمان قطعی در نظر گرفته نمی شوند. بهترین و موثرترین روش برای درمان مشکل ریزش مو، کاشت مو است. کاشت مو با روش های مختلفی توسط بهترین دکتر کاشت مو در تهران انجام می گردند که هر یک از این روش ها متناسب با تخصص و مهارت پزشک انتخاب می شوند. کاشت مو جزو روش های بسیار مدرن و متداول است که اخیرا توانسته نظر اکثر افراد از جمله آقایان را جلب کند. اگر شما نیز می خواهید دکتر متخصص در این زمینه بیابید، می توانید به سایت های تاپتنا، جراحا، پزشک24، لند اسپای و ... مراجعه کنید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به نوعی تکنیک جراحی گفته می شود که در آن دکتر کاشت مو، گرافت‌ها را از بخش های متفاوت با بانک موی بالا به مناطقی از پوست که ریزش مو دارند یا اصلاً مو ندارند، منتقل می‌کند. در حقیقت، خط موی فردی که در برابر ریزش مقاومت می کند به ناحیه طاس منتقل می شود. کاشت مو به طور کلی برای درمان طاسی با الگوی مردانه استفاده می شود. این روش یکی از بهترین و مناسب ترین روش برای ترمیم و درمان ریزش مو است که در آن موهای طبیعی به ناحیه در حال ریزش پیوند می خورد. 1 الی 4 تار مو می تواند به پیاز مو تبدیل شود. در واقع اخیرا از روش های مدرنی استفاده می شود که در آن پیاز مو نه اصلاح می شود و نه دستکاری می گردد. کاشت مو را می توان در نواحی از بدن از جمله سر، ریش، ابرو، مژه، ناحیه تناسلی، سینه و نواحی اسکار انجام داد. فولیکول های کاشته شده تا پایان عمر در ناحیه ریزش باقی می مانند.

روش های مدرن کاشت مو

روش‌های جدید کاشت مو شامل موارد زیر می باشند :

1. کاشت مو با روش FUE : در این روش، موهای سالم از مناطق دارای رشد مو در بدن (مانند پشت سر) استخراج شده و در مناطقی که نیاز به رشد مو دارند (مانند بخش‌های کم موی سر) کاشته می‌شوند. این روش باعث کاهش عوارض جانبی مانند جوانه زدن موهای غیر طبیعی و تغییرات رنگ پوست ناشی از کاشت موهای مصنوعی می‌شود.

2. کاشت مو با روش DHI : در این روش، هر فولیکول مو به صورت جداگانه استخراج و کاشت می‌شود، بدون نیاز به خطوط برش در پوست. این روش باعث کاهش زمان بهبودی و عوارض جانبی مانند خونریزی و درد می‌شود.

3. کاشت مو با روش Robotic Hair Transplantation: در این روش، ربات‌های هوشمند برای استخراج و کاشت موها استفاده می‌شوند. این روش دقت بالا و نتایج طبیعی‌تری را به ارمغان می‌آورد.

4. کاشت مو با روش PRP : در این روش، پلاسمای غنی از پلاکت خون به صورت تزریقی در منطقه‌های کاشت مو استفاده می‌شود. این روش باعث تسریع فرآیند بهبودی و رشد مو می‌شود.

مهم است که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام کاشت مو، با پزشک خود در مورد روش‌های مختلف و عوارض و مزایای هر یک صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که مناسب برای شما است. همچنین، پس از عمل، دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید تا عوارض جانبی کمتری داشته باشید.

روش های مدرن کاشت مو

کاندیدای مناسب و نامناسب کاشت مو

در ادامه می خواهیم شما را با افرادی که کاندیدای مناسب و نامناسب برای این روش ها هستند می خواهیم آشنا کنیم :

کاندیدای نامناسب کاشت مو :

  • کسانی که دارای استرس و افسردگی بسیار فراوانی اند. این افراد ممکن است پس از انجام کاشت مو مجددا دچار ریزش مو شوند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری دیابت شدید هستند.
  • کسانی که به اختلالات انعقاد خون مبتلا هستند.
  • خانم‌هایی که باردار اند و زنانی که مبتلا به اختلالات هورمونی اند.
  • کسانی که به بیماری‌های عفونی مثل ایدز و سیفلیس مبتلا هستند.

کاندیدای مناسب کاشت مو : 

  • افرادی که طاسی بیش از اندازه دارند.
  • کسانی که به دلیل رخ دادن حوادث مانند تصادف، طاس شده اند.
  • افرادی که آلوپسی آندروژنیک دارند.
  • کسانی که به طور کلی بانک مو بسیار خوبی دارند.

نکات مراقبتی قبل از کاشت مو

  • 14 روز پیش از جراحی کاشت مو از خوردن ویتامین ها E، مکمل ها و قرص آسپرین خودداری کنید چون سبب رقیق شدن خون می شوند.
  • دو هفته پیش از انجام کاشت مو از مصرف الکل خودداری کنید و سعی کنید کمتر چایی بخورید.
  • چند روز پیش از عمل از گرفتن رژیم های لاغری که سبب بهبود دیرتر بعد از جراحی می شود، خودداری کنید. دو هفته بعد از جراحی می توانید رژیم خود را دوباره بگیرید.
  • 7 روز قبل از کاشت مو از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • از یک هفته پیش از کاشت مو سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
  • از چند روز پیش از انجام کاشت مو سعی کنید شب ها را بدون استرس و راحت بخوابید.
  • یک روز قبل از عمل از خوردن ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری نمایید.
  • شب قبل از عمل غذایی بخورید که پروتئین، کربوهیدرات و قند به میزان کافی داشته باشد. بدین منظور می توانید از سیب زمینی سرخ شده یا پخته و خوردن بستنی بعد از شام استفاده نمایید.
  • روز جراحی کاشت مو باید لباسی بپوشید که به آسانی از بدن در آید.

نکات مراقبتی قبل از کاشت مو

کلام آخر

بسیاری از افراد برای داشتن موهای پرپشت و حجیم از روش های کاشت مو کمک می گیرند. کاشت مو با روش های مختلف انجام می گیرد که هر یک از آن ها به نوعی مورد استفاده قرار می گیرند و باید آن ها با کمک دکتر متخصص انجام گیرند. در روش های کاشت مو باید برخی نکات و توصیه های مهم رعایت شوند که ما سعی کردیم در این مقاله تمامی نکات را برای شما شرح دهیم. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.