دنیای تکنولوژی هر لحظه ابزارهای جدیدی را برای توسعه و بهبود زندگی انسان ارائه کرده است. اگر از شیوه‌های بهره‌برداری این سیستم‌ها صرف نظر کرده باشیم، قطعا یکی از پایه‌های رشد بشر نیز مربوط به همین مفاهیم بوده است.

این موضوع تنها مربوط به فضای شخصی و زندگی خانگی نیست و بسیاری از جنبه‌های بیرونی را نیز در بر می‌گیرد. قطعا یکی از موثرترین ابعاد قابل اشاره در این مورد، محیط‌های آموزشی و سازمانی هستند که هر یک می‌توانند بخش بزرگی از آینده انسان را تحت تاثیر قرار دهند.

محصولاتی همانند مانیتور لمسی را می‌توان یکی از بهترین ابزارهای تکنولوژی در سال‌های اخیر معرفی کرد. سیستم‌هایی به شدت سطح بالا که تقریبا تمامی آیتم‌های لازم برای کمک به بهبود راه و روش‌های درک مطلب را دارند. آنها در عین حال که معمولا از کیفیت نمایش تصاویر بهره می‌برند، دارای فناوری‌های خاصی مانند امکان تعامل با لمس صفحه هستند که در نهایت منجر به توسعه حوزه‌هایی مانند آموزش و انتقال علم خواهد بود. بدون شک هر کدام از دارندگان و مدیران چنین فضاهایی، به دنبال استفاده از ویژگی‌ها و جنبه‌های مثبت دستگاه مورد نظر هستند، اما چالش‌هایی هم در این مسیر پیش روی آنها خواهد بود که با ایده‌های نوینی مانند OPS، به مرور زمان از بین می‌روند. در این نوشته به صورت تخصصی و با توجه به تجربه بی‌نظیر پرو استور در زمینه نمایشگرهای لمسی، به این موضوع خواهیم پرداخت و به سراغ کامپیوتر خشابی یا همان OPS برای چنین ابزارهایی خواهیم رفت. در ادامه با ما همراه باشید.

نمایشگر لمسی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین نمایشگرهای معمولی و انواع لمسی آن نمی‌توان ذکر کرد. مفهوم نمایشگر به صورت ذاتی، دستگاهی برای ارائه محتوا در بهترین شکل و ظاهر و متناسب با ویژگی‌های فنی آن می‌باشد. همین موضوع و تعریف برای دستگاه‌های نوع لمسی هم صادق است اما تمامی نقاط تمایز در این سیستم را باید به یک عبارت ویژه مربوط کرد. سیستم‌های نمایشگر لمسی، امکان تعامل با کاربر را برای دارندگان فراهم می‌کنند. این تعریف را نمی‌توان خیلی ساده در نظر گرفت، علت هم به تاثیرات مفهوم تعامل در دنیای آموزش و درک مطلب ارتباط دارد.

2

فضای کاربری امروز در دنیای تکنولوژی، به سمت نوع کاربردهای لمسی رفته است. گوشی‌های موبایل هوشمند تقریبا تمامی این جامعه بزرگ را دربرگرفته‌اند و هر روز به قابلیت‌های فنی این دستگاه‌ها افزوده می‌شود. در یک بررسی اجمالی نسبت به نمایشگرهای لمسی بازار، به خوبی می‌توان دریافت که این سیستم‌ها، مقیاس بزرگ‌تر از همین ابزارهای همراه کوچک هستند که به نظر کاربردهای بسیار مفیدتر را هم برای جامعه به همراه خواهند داشت.

نخستین ایده ارائه این دستگاه‌ها توسط فردی در ایالات متحده مطرح شد که در واقع به دنبال حس کردن حرکت دست یا قلم بر روی صفحه نمایش بود تا آن را جایگزین ابزارهای واسطی مانند کیبورد و ماوس برای رایانه‌ها کند. زمان زیادی برای پیاده‌سازی این مفهوم طول کشید و از اواسط دهه هفتاد میلادی، روش‌های بهتر و پربازده نیز برای این منظور توسط دیگران ارائه شدند. از آن زمان تا به همین امروز، همواره شرکت‌های سازنده نمایشگرهای لمسی و برندهای معتبر دنیای تکنولوژی، به دنبال بهبود این فرآیند سنس و پردازش عملکرد کاربر بر روی صفحه نمایش هستند و به جایگاه بسیار خوبی نیز رسیده‌اند. به همین دلیل هم معمولا سیستم‌های لمسی نوین امروزی، دارای قابلیت‌های بی‌نظیری برای عملکردهای مختلف مانند نوشتن، نقاشی، رسم شکل، ویرایش داده و هر مورد مشابه دیگر می‌باشند.

ساختار فنی دستگاه‌های مانیتور لمسی به این صورت است که صفحه نمایش رایج مانیتورهای باکیفیت در ارتباط با یک پنل لمسی قرار می‌گیرند که در وهله اول، بهترین تصویر را از محتوا برای بیننده نمایش دهند، از سوی دیگر نیز امکان تعامل با محتوا را برای کاربران مختلف از جمله دانش‌آموزان یا کارکنان یک سازمان فراهم کنند. شکل ظاهری پنل‌های لمسی در واقع به صورت یک پوسته حساس در بخش بیرونی صفحه نمایش است که البته دارای تکنولوژی‌های مختلفی برای پیاده‌سازی آن خواهد بود که در ادامه مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که اهمیت بهبود روش‌های تدریس و آموزش سبب شد که الزام طراحی و ساخت چنین سیستم‌هایی به وجود آید. در واقع روش‌های سنتی مانند استفاده از تخته‌های سیاه و گچی، دیگر جوابگوی نیازهای مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مشابه آن نبودند. به این ترتیب برندها باید فکری برای این موضوع می‌کردند و به سراغ نمایشگرهای لمسی رفتند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که نمایشگرهای لمسی، تنها یک صفحه نمایش با قدرت تعامل نیستند بلکه با یک سیستم رایانه‌ای قدرتمند در بخش داخلی پشتیبانی می‌شوند که امکان پردازش هر داده‌ای را به کاربر خواهد داد. با همین رویکرد نیز خریداران معمولا به سراغ نمونه‌های قدرتمند می‌روند و یا اینکه دستگاه‌های موجود خود را از طریق تهیه محصولاتی مانند خرید OPS توسعه می‌دهند.

3

فناوری صفحات لمسی در مانیتور تاچ

نمایشگر یا همان اسمارت بردهای هوشمند در سال‌های اخیر به فناوری‌های بسیار نوینی ساخته می‌شوند. اصلی‌ترین بخش این سیستم که معمولا از سوی برندها با دقت و حساسیت بسیاری پیاده‌سازی می‌شود، پنل لمسی می‌باشد. این پنل‌ها در ابتدای ورود خود به دنیای فناوری، به عنوان یک جایگزین برای کیبوردهای فیزیکی معرفی شدند و به مرور زمان کارکرد آنها توسعه پیدا کرد. اکنون این پنل‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابل لمس در هر نقطه باشند و عملکردهای متفاوت در قسمت‌های مختلف آن قابل پردازش توسط کامپیوتر باشد. روش‌های مختلفی برای اجرای این بخش سخت‌افزاری وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. پنل‌های لمسی مقاومتی
  2. پنل‌های لمسی خازنی
  3. پنل‌های لمسی مادون قرمز
  4. پنل لمسی سیگنال‌های غیرمتراکم
  5. پنل‌های لمسی آکوستیک

کاربرد خرید مانیتور لمسی

استفاده از مانیتورهای لمسی در دنیای فناوری امروز به صورت معناداری توسعه پیدا کرده است. کاربردهای مختلف به دنبال بهره‌برداری از مزیت‌های چنین سیستمی هستند و می‌توان این موارد را در عناوین زیر خلاصه کرد :

قطعا و بدون هیچ شبهه‌ای، آموزش و فضاهای یادگیری خصوصا مدارس و دانشگاه‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش خرید مانیتور لمسی کلاسی محسوب می‌شوند. نمونه‌های پرقدرت هر برند معمولا برای این حوزه ساخته می‌شوند تا امکان ارتقای سطح یادگیری برای کاربران را داشته باشند.

4

سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی برای اجرای کنفرانس‌های کوچک و بزرگ خود به سراغ این دستگاه‌ها رفته‌اند. آنها به خوبی مزیت‌های یک نمایشگر لمسی را در مقابل دستگاه‌هایی مانند ویدیو پروژکتور درک کرده‌اند و تاثیرات آن برای افزایش درک مخاطب و سرعت انتقال مطلب را به وضوح احساس می‌کنند.

بسیاری از حوزه‌های علمی خصوصا در موارد پزشکی، نیازمند استفاده از نمایشگرهای لمسی برای پردازش داده‌های حساس و حتی مقاصد آموزشی و ویدیو کنفرانس‌های راه دور هستند.

اطلاع‌رسانی و تبلیغات دیگر حوزه‌ای است که مانیتورهای لمسی در آن نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند. آنها مانند بنرهای دائمی که امکان نمایش محتوای پویا برای این منظور را دارند، هزینه‌ها را به شدت کاهش داده و البته تاثیرگذاری به مراتب بیشتری دارند. استند فروشگاهی نیز از همین رده سیستم‌هایی است که تعامل کاربر با محتوای ساخته شده توسط برند یا فروشگاه رسمی آن را فراهم می‌کند تا تجربه دیداری با ویژگی‌های محصول یا خدمت مورد نظر را بدست آورد.

میزهای هوشمند در نهایت جدیدترین شیوه‌های استفاده از نمایشگرهای لمسی هستند که در محیط‌های عمومی و حتی جلسات محدود برای ارتباط همزمان مخاطبان با داده‌ها و اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌ها البته ماهیت اصلی خود به عنوان نمایش‌دهنده محتوا را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند.

ماژول OPS یا کامپیوتر خشابی چیست؟

اگر شما با یک سیستم نمایشگر هوشمند لمسی در گذشته آشنا باشید ، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد که هزینه‌های تعویض و بهبود ویژگی‌های فنی این سیستم‌ها تا چه حد می‌تواند هزینه‌بر و همراه با دردسرهایی مانند عدم همخوانی سخت‌افزاری باشد. بسیاری از کاربران نسبتا قدیمی با این چالش روبرو هستند و شاید به دلیل همین موضوع، امکان استفاده از دستگاه‌های قدیمی‌تر خود را ندارند.

5

گذر از این مرحله و امکان بهره‌برداری از کلیه سیستم‌های Interactive Touch screen، با استفاده از ایده ناب شرکت اینتل فراهم شد. آنها در یک ارائه بی‌نظیر از محصولی به نام OPS یا همان کامپیوترهای خشابی، امکان توسعه و ارتقای هر نمایشگر لمسی را با استفاده از یک پکیج سخت‌افزاری فراهم کردند. او پی اس‌ها در واقع یک ارتقادهنده یک جا و بدون چالش هستند که تنها با اتصال به یک پورت ویژه به همین نام روی نمایشگر لمسی، قدرت فنی و ویژگی‌های خاص این سیستم‌ها را بالاتر خواهند برد. به طور مثال اگر نیاز به افزایش کیفیت تصویر در مورد یک نمایشگر لمسی است، حتما باید به سراغ خرید کامپیوتر خشابی OPS رفت که این مشخصات را درون خود دارند. افزایش قدرت در بخش‌های دیگر مانند توان پردازش، پردازش گرافیکی و حتی توسعه نرخ بروزرسانی یا کاهش زمان پاسخ، دیگر مواردی هستند که از طریق این کامپیوترهای خشابی قابل کنترل خواهند بود.

با وجود OPS‌ها دیگر نیازی به اتصال کامپیوترهای دیگر نخواهد بود و می‌توان هدف خود از ارتقا را با توجه به توانایی‌های یک کامپیوتر یکپارچه تامین کرد. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که بهره‌برداری از سایر گزینه‌های ارتقای رایانه‌ای می‌تواند منجر به عدم سازگاری بین قطعات جدید و سخت‌افزارهای قدیمی شود. بنابراین باید از ابتدا نسبت به انتخاب درست از میان گزینه‌هایی اقدام شود که این سینک بودن را رعایت کنند. اما با توسعه مفهوم او پی اس، دیگر چالش هماهنگ کردن عملکرد سخت‌افزاری برای ارتقا نیز از بین می‌رود و کافی است که با اتصال به یک درگاه ویژه، تمامی توان و ویژگی‌های فنی به دستگاه جدید منتقل شود.

6

مزایای خرید کامپیوتر خشابی مانیتور لمسی

همان طور که در مورد نمایشگرهای لمسی به صورت مکرر اشاره شد، این دستگاه‌ها نسبت به نوع استفاده‌ای که از آنها می‌شود، اهمیت فوق‌العاده بالایی دارند و سازمان‌ها، مراکز آموزشی و تمامی کسب و کارهای مختلف، تلاش می‌کنند بیشترین راندمان را از چنین سیستمی دریافت کنند. طبیعی است که با توجه به پشتیبانی رایانه‌ای از این نمایشگرهای لمسی، هر چه توان فنی کامپیوتری بیشتر باشد، خروجی در سطح بالاتری خواهد بود و رضایت مخاطب نیز به تناسب آن بهبود بخشیده می‌شود.

کامپیوترهای او پی اس در اتصال به پورت مشخصی از یک مانیتور مانند نمایشگر لمسی جی پلاس می‌توانند این دستگاه را در ابعاد زیر توسعه بخشیده و آن را ارتقاء دهند :

قدرت پردازش : پردازنده‌های مختلف اولیه بر روی سیستم‌های رایانه‌ای، به صورت مستمر در حال بهبود هستند و گذر زمان اندکی از خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های نمایشگر لمسی، می‌تواند سبب بروز کاستی‌های متعددی برای پردازش محتوای به روز و سطح بالا شود. به همین دلیل کاربر احساس نیاز شدیدی برای ارتقای قدرت پردازنده خود خواهد کرد که می‌تواند از طریق او پی اس‌های ارائه شده در پرو استور و با جدیدترین نسخه‌های آن کاملا رفع شود.

کیفیت تصویر و پردازنده گرافیکی : جذابیت‌های نمایش یک محتوا در ارتباط نزدیک با مفهوم پردازش گرافیکی است. داده‌های مختلف تصویر باید در یک تراکم ایده‌آل پیکسلی قرار داشته باشند و اگر صفحه نمایش مورد نظر در یک نمایشگر لمسی امکان ارائه تصاویر با وضوح بالاتر را بدهد، پردازنده گرافیکی نیز داده‌ها را در چنین مشخصاتی برای آن ارسال خواهد کرد. در نهایت آنچه به نمایش درخواهد آمد، تصاویری است که خیره‌کننده بود و تمرکز مخاطب خصوصا در فضاهای آموزشی را به شدت افزایش خواهد داد.

7

نرخ بروزرسانی و زمان پاسخ : دو فاکتور به شدت مهم در دنیای امروز تکنولوژی که سرعت و کیفیت را برای مخاطب به همراه خواهند داشت. نرخ تازه‌سازی در صورت بهبود سبب کاهش وقفه‌های تصویر شده و زمان پاسخ نیز به کاهش سایه‌های تصویر و وضوح کمک خواهد کرد. کامپیوترهای خشابی قدرت بهبود و ارتقا در این دو فاکتور را برای مخاطب خود فراهم کرده‌اند. هر چه میزان این دو فاکتور بالاتر باشد، کیفیت و قیمت OPS نیز به مراتب بالاتر است.

فضای ذخیره‌سازی : کیفیت و حجم داده‌های امروزی منجر به افزایش درخواست برای فضای ذخیره‌سازی می‌باشد. دیسک‌های تعبیه شده بر روی نمایشگرهای لمسی معمولا چندان پاسخگوی نیازهای مخاطبان برای این منظور نیستند و او پی اس‌ها می‌توانند امکان توسعه در این بخش را برای دارندگان فراهم کنند.

حافظه داخلی : این بخش از رایانه‌ها، قدرت ارائه سرویس برای برنامه‌های کاربردی همزمان را فراهم می‌کنند. قطعا افزایش مقدار حافظه داخلی، یک مزیت ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه‌های نمایشگر تاچ خواهد بود و می‌تواند کمک بسیاری برای بهبود تجربه کاربر کند.

هر سازمان یا موسسه آموزشی اعم از دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند سیستم‌های نمایشگر لمسی خود را با استفاده از او پی اس‌ها توسعه دهند. آنها کاملا از این طریق با روند رشد تکنولوژی هماهنگ می‌شوند و می‌توانند داده‌های نوین را به بهترین شکل ممکن برای کاربران خود نمایش دهند. اینتل و کامپیوترهای خشابی آن، یکی از بهترین گزینه‌های بازار می‌باشند که پرو استور می‌تواند با توضیحات فنی و تخصصی خود، این سیستم‌ها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین در قسمت مقالات سایت به پرسش‌هایی مانند ماژول او پی اس یا کامپیوتر خشابی چیست پرداخته شده است.

8

قیمت خرید نمایشگر و او پی اس پرو استور

عقب افتادگی‌های جامعه از دنیای پرسرعت تکنولوژی، می‌تواند عامل مهمی در بروز مشکلات بعدی برای ارتقای سطح سواد و دانش باشد. هماهنگی با دنیا در این حوزه، مزیت ویژه ای را با خود به همراه خواهد داشت و شیوه‌های رشد و تعالی در علوم مختلف را برای افراد فراهم خواهد کرد. پرو استور همواره حامی این رویه در کشور بوده و تلاش کرده است که با معرفی جدیدترین ایده‌های مطرح شده در دنیای تکنولوژی، این مسیر را برای تمامی هموطنان خود باز کند.

کامپیوترهای او پی اس، یکی از همین دستگاه‌های بی‌نظیر در روند توسعه است که علاوه بر کاهش هزینه‌های ارتقای رایانه، سرعت رشد را به شدت افزایش خواهد بخشید. شما در صورت انتخاب درست و سازگار از میان چندین برند و سیستم مشخص در بازار، تنها با یک اتصال از طریق پورت OPS، فضای کاربری خود را تغییر خواهید داد و توان را به صورت شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهید. واقعا چه امکانی می‌تواند جذاب‌تر از این موضوع برای  کاربر باشد؟

با توجه به سرعت رشد تکنولوژی برای اینکه در این مسیر به روز باشید، نیازمند مرجع و منبعی معتبر هستید که از به روزترین محصولات عصر تکنولوژی صحبت کند. پرو استور به عنوان یک مرجع معتبر فعال در زمینه‌های خرید نمایشگر لمسی و مانیتور گیمینگ، ویدئو پروژکتور، کامپیوتر خشابی OPS، سیستم برق اضطراری یا UPS و ... می‌تواند به شما کاربران و خریداران محترم کمک کند. پس با شماره‌‌ی درج شده در سایت یعنی 021-52472000 تماس حاصل فرمایید.