111

ششم خرداد روزی بزرگ در صنعت ابزار کشور بود و اهالی صنعت ابزار از نزدیک کارخانه آروا را بازدید و با تولیدات این کارخانه و فرآیندهای ساخت آشنا شدند.

بزرگترین رویداد صنعت ابزار در حالی برگزار شد که بزرگان و سران صنعت از تمامی نقاط ایران در آن حضور داشتند و یک روز تاریخی و ماندگار را رقم زده و تجلی یک رویداد شکوه بودند. این رویداد برای اولین بار در صنعت ابزار برگزار می شود و علاوه بر اهالی صنف ابزار، نخبگان و اساتید حوزه کیفیت نیز حضور داشتند.

رویداد صنعت ابزار در روز ششم خرداد 1402 برگزار شد و شامل دو بخش بود که بخش اول در کارخانه و بخش دوم در سالن اجلاس برگزار شد. بیش از 1000 نفر از فعالین صنعت ابزار کشور در آن حضور داشتند و میهمان شرکت تولید ابزار آروا بودند.

این مراسم صبح روز ششم خرداد ابتدا در کارخانه آغاز شد و بازدید کنندگان از نزدیک با تمامی امکانات و دستاورد های کارخانه آشنا شدند و علاوه بر این از ماشین آلات و کارخانه و خطوط تولید که ابزار با کیفیتی را تولید می کنند بازدید کرده و به خوبی دانستند که کارخانه آروا چه حجمی از امکانات دارد و چرا آروا ابزار موفقیت است.

بخش دوم مراسم در سالن اجلاس بود که تمامی میهمانان که بیش از 1000 نفر بودند در سیمینار حضور داشتند. در ابتدای مراسم مدیرعانل آروا اقای امین مصلایی درباره موضوعات مهمی صحبت کردند که یکی از مواردی که می توان به صورت ویژه به آن اشاره کرد این بود که؛ چه عواملی باعث شد که کارخانه آروا احداث شود.

222

تولید در داخل کشور

مدیرعامل آروا در ابتدا به تولید ملی اشاره کردند و گفتند که می خواستند در داخل تولید انجام دهند و مردم ایران از تولیدات داخل کشور استفاده نمایند. همچنین تولیدات با کیفیت و مطابق با نیاز مردم تولید شود.

مدیرعامل شرکت آروا در ابتدا به سابقه بیش از دو دهه در صنعت ابزار اشاره نمودند و اینکه با این تجربه گران بها قدم در راه تولید گذاشتیم و شروع به تولید نمودیم. آروا در حالی که کشور درگیر تحریم و تورم بود اقدام به تولید نمود و برنامه ریزی ها جهت ساخت کارخانه را انجام می داد.

در واقع ما با هدف انجام کارهای بزرگ و ایجاد اشتغال، برای جوانان این مرز و بوم، تصمیم گرفتیم در سرزمین پرخطر تولید قدم بگذاریم.  

ایشان در ادامه افزودند، رویای من این بود که با کارآفرینی در حوزه صنعت ابزار، برای آبادانی سرزمینم و هموطنانم قدم بردارم.

بومی سازی صنعت ابزار    

امین مصلایی در سمینار سالن اجلاس به موضوع مهمی که بسیار قابل ارزش است اشاره نمودند و گفتند: یکی از مهمترین اهداف ما در ایجاد کارخانه، علاوه بر اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، بومی سازی تولید ابزار در کشور بوده است.

333

کار آفرینی و اشتغالزایی

آقای امین مصلایی در ادامه به موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی در آروا اشاره کردند و اینکه با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی و ایجاد شغل های بیشتر برای هموطنان در این راه قدم گذاشتند و اینکه جز خدمت به مردم نجیب ایران هیچ دغدغه ای ندارند.

در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت آروا به موضوعات دیگری از قبیل: صرفه جویی ارزی، صادرات به کشورهای منطقه در آینده ای نزدیک و احداث دو سایت تولیدی دیگر اشاره نمودند. با استقبال بی نظیر از طرف مهمانان مواجه شدند.

در ادامه قائم مقام شرکت آروا آقای حمید مصلایی درباره گذشته، حال و چشم اندازه آروا سخنرانی کردند و به موضوعات مهمی از قبیل اسقرار سیستم ERP در کمتر از 1 و نیم سال اشاره داشتند و به واحد R&D که برای اولین بار در صنعت ابزار در شرکت آروا به وجود آمد اشاره کردند. در ادامه به پروژه های آتی از قبیل تجهیز آزمایشگاه مرجع و احداث ساختمان جدید و شرکت های پخش و خدمات اشاره هایی شد.

یکی از برنامه هایی که در حاشیه این مراسم برگزار شد رونمایی از کتاب الزامات خدمات پس از فروش در صنعت ابزار بود.

مراسم شش خرداد از نگاه حاضرین یک رویداد با شکوه بود که آروا توانست این اتفاق بزرگ را رقم بزند