images_1685177184_6471c36062490.jpeg

تا به حال به هزینه‌ی خرید مجموعه‌‌ای از کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه فکر کرده‌اید؟ احتمالا اگر بخواهید تمام این لوازم را با هم بخرید، باید پول زیادی خرج کنید؛ ولی با خرید قسطی این کار امکان‌پذیر است. با خرید اقساطی لوازم آشپزخانه می‌توانید وسایل موردنیاز پخت‌وپز و انواع لوازم خانگی را با صرف هزینه‌ای کم تهیه کنید. خرید قسطی لوازم خانگی انتخابی به‌صرفه برای زوج‌های جوان، دانشجوها و همه‌ی خانواده‌ها است. در این مقاله، مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه را معرفی می‌کنیم و روش قسطی لوازم خانگی را توضیح می‌دهیم.

لیست کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه

ظرف‌ها، قابلمه‌ها، لیوان‌ها، انواع چاقو‌ها و دستمال‌های آشپزخانه از جمله لوازم کاربردی برای آشپزخانه هستند. در این قسمت هر کدام را این لوازم را توضیح می‌دهیم تا چیزی را از قلم نیاندازید:

دستمال‌های آشپزخانه

ضروری‌ترین وسیله در آشپزخانه دستمال‌ها و حوله‌ها هستند. شما برای خشک‌کردن دست، تمیزکردن میز و صندلی، خشک‌کردن ظرف‌ها و خشک‌کردن میوه‌ها و سبزی‌ها به دستمال پارچه‌ای و حوله احتیاج دارید. با دستمال‌های نخی به خوبی می‌توانید این کارها را انجام دهید. دستمال سفره هم جزو خریدهای مربوط به آشپزخانه است که نباید آن از فراموش کنید.

وسایل پذیرایی

وسایل پذیرایی از کاسه‌های کوچک، چنگال و چاقو، سینی میوه و تخته سرو تشکیل شده‌اند. برای بستنی و کیک به قاشق‌های بزرگ و کارد مخصوص برش کیک احتیاج دارید. داخل کاسه‌های کوچک می‌توانید قند، شکلات، کشمش و آجیل بگذارید. علاوه‌بر این موارد، پارچ آب، چاقوهای کره و پنیرخوبی، قاشق سالاد و تخته‌های چوبی هم از جمله وسایل پذیرایی هستند.

images_1685177209_6471c379308d1.png

لیوان‌ها و ظروف مخصوص نوشیدنی

معمولا لیوان‌های دم دستی زود می‌شکنند، بنابراین سعی کنید در خرید لیوان صرفه‌جویی نکنید. یک دست لیوان برای مهمان‌ها و یک دست لیوان هم برای استفاده‌ی روزمره بگیرید. در این دسته، انواع ماگ‌، فنجان و گیلاس‌های مخصوص شربت را هم می‌توانید تهیه کنید.

وسایل شربت‌خوری

اگر دوست دارید در تابستان اسموتی‌ها و شربت‌های مختلف درست کنید، به لوازم شربت‌خوری احتیاج دارید. نی، ظرف یخ، قالب یخ، دربازکن، قاشق شربت‌خوری و شیکر از جمله این وسایل هستند.

وسایل پخت‌وپز

مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه، لوازم مخصوص پخت‌وپز هستند. هرچقدر ابزار پخت‌و‌پز را کامل‌تر تهیه کنید، غذاهای متنوع‌تری می‌توانید درست کنید و آشپزی را راحت‌تر انجام می‌دهید. انواع قابلمه، ماهیتابه، انواع چاقو، تخته گوشت، آبکش، هم‌زن، ملاقه، انواع دیس، برش‌زن پیتزا، وردنه و غیره از جمله وسایل مربوط به پخت‌وپز هستند. هنگام خرید ابزارهای پخت‌وپز اولویت‌های خودتان را درنظر بگیرید. مثلاً، اگر اهل پخت کیک و شیرینی هستید، قالب‌های کیک، سینی کیک و قالب‌های پلاستیکی شیرینی را در لیستتان بگذارید. درصورتی‌که دوست دارید مثل آشپزهای حرفه‌ای غذا درست کنید به توری گریل، قالب پخت نان، قالب کمربندی، کاغذ روغنی، شیرجوش و سینی فر هم احتیاج دارید.

لوازم نگهدارنده و فریزری

برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر به ظروف سیلیکونی و دردار احتیاج دارید. بعضی از افراد عادت دارند مواد فریزری مثل گوشت، رب و سبزیجات را داخل کیسه فریزر می‌گذارند. این کار به محیط زیست آسیب می‌زند و زباله‌ی زیادی تولید می‌شود؛ پس به جای استفاده از کیسه فریزر از ظرف‌ها و بطری‌های دربسته استفاده کنید. برای نگهداری ادویه‌ها، حبوبات و سبزی‌های خشک هم به این ظرف‌ها احتیاج دارید.

وسایل برقی آشپزخانه

گران‌ترین لوازم آشپزخانه، وسایل برقی هستند. در این گروه از لوازم می‌توانید وسایلی مثل چرخ گوشت، غذاساز، آرام‌پز، زودپز، مخلوط‌کن، مایکروفر، تستر، ساندویچ‌ساز، هم‌‌زن برقی، گوشت‌کوب برقی و چای‌ساز تهیه کنید. بعضی از لوازم مثل چرخ‌گوشت برای هر آشپزخانه‌ی ضروری هستند و بعضی از آن‌ها مثل چای‌ساز جزو لوازم واجب قرار نمی‌گیرند. اگر اهل درست‌کردن قهوه هستید، می‌توانید قهوه‌‌ساز بخرید. کسانی هم که به شیرینی‌پزی علاقه‌ دارند، می‌توانند هم‌زن برقی تهیه کنند. هرچقدر لیست وسایل برقی شما کامل‌تر باشد، راحت‌تر و سریع‌تر آشپزی می‌کنید. با خرید قسطی لوازم برقی آشپزخانه می‌توانید همه‌ی این وسایل را تهیه کنید.

نحوه‌ی خرید اقساطی لوازم آشپزخانه

برای خرید قسطی لوازم خانگی باید سراغ سایت‌ها و پلت‌فرم‌های خرید قسطی بروید. معمولا بیشتر سایت‌های خرید قسطی در خصوص خرید اقساطی لپ‌تاپ و گوشی فعالیت می‌کنند، بنابراین به دنبال جایی باشید که بتوانید از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین لوازم آشپزخانه را به صورت قسطی تهیه کنید. همچنین، سایت‌هایی که برای خرید قسطی از شما ضامن نمی‌خواهند، گزینه‌‌‌ی بهتری هستند. هنگام ثبت‌نام در سایت‌های خرید اقساطی، شرایط را به دقت مطالعه کنید و زمان‌ بازپرداخت اقساط را یادداشت کنید. با خرید اقساطی لوازم آشپزخانه می‌توانید با مبلغ کم ضروری‌ترین وسایل را تهیه کنید و هزینه‌ آن‌ها را در ماه‌های بعد پرداخت کنید.