حتماً تا کنون اسم پرفکت مانی را شنیده‌اید. سیستم پرداخت بین‌المللی که از اقبال بسیاری برخوردار بوده و همه روزه افراد زیادی از آن برای خریدهای آنلاین اینترنتی و انتقال پول آنلاین استفاده می‌کنند. در حقیقت پرفکت مانی یک سیستم پرداخت بین‌المللی است که می‌توان با استفاده از آن به خرید از وبسایت‌هایی که پرفکت مانی را به عنوان یک روش پرداخت قبول دارند اقدام و یا هر میزان از وجه را منتقل کرد. در این مطلب قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که آیا پرفکت مانی در ایران نمایندگی دارد و برای خرید آنلاین پرفکت مانی از چه روش‌های استفاده کنیم.

1

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی یکی از معتبرترین روش‌های پرداخت بین‌المللی بوده که امروزه در وبسایت‌های بسیاری به عنوان یک روش پرداخت به رسمیت شناخته شده است. با استفاده از حساب پرفکت مانی می‌توان اقدام به خرید خدمات و کالا از وب‌سایت‌های بین‌المللی کرد. همچنین می‌توان با استفاده از حساب پرفکت مانی هر مبلغی را به صورت ارزهای فیات (دلار، یورو و...) و یا سایر دارایی‌ها مانند بیت کوین و طلا به هر کجای دنیا ارسال کرد.

2

به طور کلی می‌توان خدمات وبسایت پرفکت مانی را به دو دسته استفاده از حساب پرفکت مانی و شارژ کردن آن و یا خرید ووچر پرفکت مانی تقسیم کرد. در روش اول باید ابتدا حساب پرفکت مانی خود را با دلار پرفکت مانی شارژ کنید و سپس با استفاده از آن امورات خود را مدیریت کنید؛ اما برای استفاده از ووچر پرفکت مانی حتی نیاز به افتتاح حساب در پرفکت مانی نخواهید داشت و تنها با اختیار داشتن دو کد ۱۰ و ۱۶ رقمی می‌توان آن را خرج کرد. یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های شارژ حساب پرفکت مانی و یا دریافت ووچر پرفکت مانی استفاده از صرافی‌های واسطه همانند ایکس پی اکسچنج است. حال که با پرفکت مانی آشنا شدیم به بررسی نحوه کار کردن با این سیستم پرداخت بین‌المللی و رابطه‌ آن با کاربران ایرانی خواهیم پرداخت.

آیا پرفکت مانی در ایران نمایندگی دارد؟

برخلاف بسیاری از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی مانند پی‌پال، مستر کارت و ویزا کارت، پرفکت مانی مشکلی با کاربران ایرانی نداشته و هنگام افتتاح حساب نیازی به احراز هویت نخواهید داشت. از همین رو پرفکت مانی به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی در بین کاربران ایرانی تبدیل شده است. با کمی تحقیق در مورد شرکت پرفکت مانی متوجه خواهید شد که مقر و دفتر اصلی این شرکت در کشور سوئیس قرار دارد اما این شرکت هیچ نماینده و یا دفتر مرکزی در کشور ایران ندارد.

به عبارت دیگر، شرکت پرفکت مانی هیچ نماینده‌ای در ایران نداشته اما همان‌طور که گفته شد این کیف پول کاربران ایرانی را تحریم نکرده و همچنان به این کاربران خدمات ارائه می‌دهد و کاربران ایرانی می‌توانند به صورت کاملاً غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب در این کیف پول الکترونیکی کنند. شارژ کردن حساب پرفکت مانی با استفاده از اکثر روش‌های پرداخت مانند ویزا کارت و مستر کارت امکان‌پذیر است اما با توجه به محدودیت‌های موجود در دسترسی به این روش‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از صرافی‌ آنلاین ایکس پی اکسچنج اقدام به شارژ حساب پرفکت مانی کنید.

آیا وجود نمایندگی پرفکت مانی ضروری است؟

همان‌طور که اشاره شد پرفکت مانی یک سیستم پرداخت بین‌المللی و کیف پول الکترونیکی است پس تعجبی ندارد که تمامی خدمات آن به صورت آنلاین و در بستر وب باشد. با آمدن نام پرفکت مانی بسیاری از افراد تصور می‌کنند باید به شعب و کارگزاری‌های پرفکت مانی برای انجام امورات خود دسترسی داشته باشند اما برخلاف این تصور، تمامی امکانات و ویژگی‌های شرکت پرفکت مانی در وبسایت رسمی این شرکت در دسترس است و کاربر می‌تواند تمامی امورات خود را به آسانی در پنل کاربری خود مدیریت کند.

3

این امور می‌توانند شامل تمامی مواردی باشند که تصور می‌کنید. از انتقال پول به صورت ارزهای فیات گرفته و یا ذخیره دارایی‌هایی مانند بیت کوین و طلا. همچنین امکان دریافت سود ثابت سالیانه از مبالغ موجود در حساب پرفکت مانی وجود دارد.

ووچر پرفکت مانی

یکی دیگر از امکانات جذاب پرفکت مانی، ووچرهای پرفکت مانی هستند. پیش‌تر اشاره‌ای به ووچر پرفکت مانی داشتیم اما در این قسمت قصد داریم تا اندکی بیشتر به این قابلیت کاربردی پرفکت مانی بپردازیم. به زبان ساده ووچر پرفکت مانی دقیقاً عملکردی مشابه با کارت‌های هدیه‌ای دارد که از بانک دریافت می‌کنیم. همچنین امکان صدور این ووچر‌ها با هر مبلغی وجود دارد. هنگام ساخت این ووچرها دو کد ۱۶ و ۱۰ رقمی در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر شخصی که این دو کد را در اختیار داشته باشد می‌تواند ووچر پرفکت مانی را خرج کند.

همان‌طور که گفته شد امکان صدور ووچر پرفکت مانی با هر مبلغی وجود دارد. برای ساخت یک ووچر پرفکت مانی دو روش وجود دارد. روش اول ساخت ووچر با استفاده از موجودی حساب پرفکت مانی شخصی شما بوده اما روش دوم خرید مستقیم ووچر پرفکت مانی از صرافی آنلاین ایکس پی اکسچنج است. صرافی ایکس پی اکسچنج با مهیا کردن محیطی امن امکان دریافت مستقیم و سریع ووچر پرفکت مانی بدون نیاز به افتتاح حساب در پرفکت مانی را برای شما فراهم کرده است.

کلام پایانی

پرفکت مانی به عنوان یک کیف پول الکترونیکی و روش پرداخت بین‌المللی از شهرت بسیار خوبی برخوردار بوده به طوری که در بسیاری از وب‌سایت‌های سراسر دنیا به عنوان یک روش پرداخت در نظر گرفته شده است. رابطه بین این شرکت و کاربران ایرانی به دلیل عدم پیروی از تحریم‌های بین‌المللی و مسدود بدون سایر روش‌های پرداخت مانند پی‌پال بسیار ویژه و قابل توجه است. از سمت دیگر عدم نیاز به احراز هویت ریسک استفاده از پرفکت مانی برای کاربران ایرانی را به حداقل می‌رساند.

با در اختیار داشتن کیف پول پرفکت مانی می‌توانید هر میزان از ارز مورد نظر خود را به سایر حساب‌های پرفکت مانی در سرتاسر دنیا منتقل کنید و یا به خرید کالا و خدمات از وب‌سایت‌های بین‌المللی بپردازید. امروزه خرید دلار پرفکت مانی و دریافت ووچر پرفکت مانی به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. صرافی آنلاین ایکس پی اکسچنج با ارائه تمامی خدمات مربوط به شارژ حساب پرفکت مانی و صادر کردن ووچر پرفکت مانی محیطی ساده، کاربرپسند و امن را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است که قصد استفاده از خدمات پرفکت مانی را دارند.