روز قدس امسال، به برکت تقارن با ایام و لیالی قدر، قدسی‌تر و ملکوتی‌تر از هر سال برگزار شد و هم‌زمانی این اجتماع ایمانی با روزهای استیصال رژیم صهیونیستی، نشانه‌ای امیدوارکننده بر قضای حتمی الهی برای نابودی یک باطل محض است؛ «ان الباطل کان زهوقا»گفتمان نابودی اسرائیل، برخاسته از یک شعار یا تاکتیک نیست؛ وعده تضمین‌شده‌ای است که به‌زودی محقق خواهد شد. گره خوردن و اعتماد به این وعده‌های تخلف‌ناپذیر و رفتار و عملکرد متناسب با آن، سطح و شأن ما را در نظم نوین، بالا می‌برد. این‌گونه نیست که به‌صرف یک‌سری تحولات و شلوغی‌ها، صدای پای نابودی این رژیم کودک‌کش را شنیده باشیم. برعکس؛ رؤیای نیل تا فرات، دچار یک مرگ تدریجی شده و رژیم صهیونیستی حتی در محدوده‌های خودساخته نیز دارای امنیت و آرامش نیست. امروز کسی نیست که سیر قهقرایی رژیم منحوس را نبیند. این عقب‌رفت نیز تنها منحصر در خود رژیم نیست؛ بلکه همه اعوان‌وانصار شیطانی آنان نیز دچار تحلیل‌رفتن و ضعف جدی شده‌اند و این سقوط، دومینووار ادامه خواهد یافت تا روزی که استیلا و سلطه کامل حق بر دنیا را شاهد باشیم.
۱۳ رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری مبدأ پایه‌گذاری سنت حسنه‌ای بزرگ با کلام گیرای حضرت امام خمینی (ره) شد؛ «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و به‌ویژه در جنوب لبنان به‌قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.
از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.»
برپایی روز قدس امسال در ۲۳ رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری یعنی ۴۵ سال همبستگی و همراهی امت اسلامی با این آرمان و فرمان. بی‌شک فلسطین امروز، قدرتمندتر و دلگرم‌تر از فلسطین ۴۵ سال پیش است و اسرائیل غاصب، ضعیف‌تر و منزوی‌تر شده است. این یعنی نه‌تنها گذر ایام، توطئه‌ها و تهدیدها، فلسطین و امت اسلامی را دچار سستی و غفلت نکرده است بلکه آنان را هوشیارتر و مصمم‌تر نموده؛ تا به فضل پروردگار قاهر متعال، محو این غده سرطانی را به نظاره بنشینیم و عجله‌ای که این قوم، همیشه برای عذاب داشته را به چشم ببینیم.