برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تیم آکادمی زبان مرادپور 6 روش موثر را به شما معرفی کرده است:

1. تا می توانید انگلیسی گوش بدهید

گوش دادن به محتوای انگلیسی مانند اخبار به زبان انگلیسی، مکالمه ی افراد، کتاب صوتی، فیلم و سریال های انگلیسی زبان و هر محتوای دیگری که به زبان انگلیسی باشد و شما قادر به فهم حداقل 40 درصد آن باشید یکی از راه های یادگیری سریع مکالمه انگلیسی ست. با این روش گوش و مغز شما به تدریج با لغات انگلیسی و عبارات و اصطلاحات کاربردی آشناتر خواهد شد و استفاده ی آن ها در جای مناسب برای شما راحت تر می شود.

2. قبل از اینکه بتوانید مانند یک بومی انگلیسی صحبت کنید و بفهمید، صداهای انگلیسی را یاد بگیرید

یادگیری زبان انگلیسی نحوه عملکرد مغز شما را تغییر می دهد. به طرز شگفت انگیزی، یادگیری یک زبان جدید در واقع باعث رشد مغز شما می شود! یک مطالعه نشان داد که با یادگیری زبان، بخش‌هایی از مغز ما بزرگ‌تر می‌شود. هرچه رشد بیشتر باشد، یادگیری زبان جدید برای شما آسان تر خواهد بود. برای یادگیری صداهای انگلیسی که بعضی از آن ها در زبان مادری شما وجود ندارند باید تا می توانید این صداها را از مکالمات موجود در فیلم و سریال های انگلیسی شناسایی کنید و آن ها را تمرین کنید.

22

3. زمان بیشتری را در روز به یادگیری انگلیسی اختصاص دهید

برای یادگیری سریع مکالمه ی انگلیسی طبیعتا باید زمان بیشتری در روز را به یادگیری زبان انگلیسی بگذرانید. هر روز صبح به پادکست های زبان انگلیسی در مورد اطلاعات عمومی با موضوعاتی مانند آب و هوا، تاریخ یا سبک های جدید رژیم غذایی و غیره گوش بدهید و در ادامه ی روز آن را برای خود با صدای بلند مرور کنید. گوش کردن به محتوای مربوط به موضوعات کاربردی و عنوان های مورد علاقه تان بهترین گزینه برای یادگیری غیرمستقیم زبان انگلیسی هستند.

4. کتاب های انگلیسی بخوانید

هرچه بیشتر در معرض زبان دوم باشید سریع تر آن را یاد خواهید گرفت. یکی از روش های یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی خواندن کتاب های انگلیسی مانند داستان ها کوتاه یا کتاب های آموزش مکالمه یا مجلات انگلیسی زبان است. هر فعالیت روزمره ای را که امکان انجام آن به زبان انگلیسی وجود دارد را در یادگیری زبان دست کم نگیرید.

33

5. هر چیزی می بینید به انگلیسی توصیف کنید

از شرایط آب و هوا گرفته تا خرید لباس یا نصب تابلو روی دیوار را به زبان انگلیسی برای خودتان توصیف کنید و در مورد ویژگی های آن به انگلیسی حرف بزنید. تکرار و تمرین لغات انگلیسی پرکاربرد باعث می شود این لغات را به ذهن بسپارید و هنگام استفاده از آن ها سریع تر آن ها را به یاد بیاورید.

6. به جای کلمات انگلیسی، عبارات و جمله یاد بگیرید

حفظ کردن لغات انگلیسی به تنهایی کاربردی نیست و پس از مدتی لغت و معنی آن از یاد شما خواهد رفت. توصیه ی مسترقد یادگیری لغات انگلیسی در متن یا جمله ی مرتبط با آن است. این کار یکی از راه های سریع یادگیری مکالمه انگلیسی و گسترش دادن دایره ی واژگان انگلیسی شماست.

نتیجه گیری

در این مقاله آموزشی سعی کردیم شما را با برخی از راه های یادگیری سریع زبان انگلیسی آشنا کنیم. امیدواریم که مفید بوده باشد. اگر هر سوالی داشتید می توانید به سایت moradpoor.com مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع: سایت آکادمی زبان مرادپور