یکی از مهمترین شاعران ترک، جمال سوریا، زمانی گفت: (صبحانه باید با شادی ارتباط داشته باشد). صبحانه برای برنامه روزانه مردم ترکیه ضروری است، به همین دلیل است که اکثر رستوران ها صبحانه نیز سرو می کنند. در ترکیه مردم نمی توانند روز خود را بدون یک صبحانه غول پیکر آغاز کنند. به همین دلیل است که توریاب چند مکان زیبا را برای سرو صبحانه های فوق العاده در تور استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه و تور آنتالیا با سواحل زیبایش پیشنهاد می کنم.

وقتی با تور ارزان آنتالیا سفر کردید و به اینجا رسیدید.رستوران های مورد علاقه ما برای صرف صبحانه را حتما امتحان کنید.

1

  • رستوران مرمرلی | در آنتالیا

این رستوران با تزئینات زیبا درست بالای ساحل مرمرلی، مشرف به خلیج کالیچی واقع شده است. اگر دوست دارید قبل از پریدن به دریا صبحانه بخورید، این بهترین مکان برای انجام این کار است. مرمرلی یک شام و نهار عالی سرو می‌کند، اما صبحانه‌شان هم عالی است، بنابراین ترجیح می‌دهم صبحانه را اینجا بخورم و ناهار یا شام را در جای دیگری، در یکی از رستوران‌هایی که در مقاله برترین رستوران های آنتالیا توریاب پیشنهاد کردم، بخورم. در اینجا یک صبحانه عالی با چای ترکی نامحدود ارائه می دهند. پیشنهاد می کنم عسل، پنیر، گوجه فرنگی و زیتون تولید شده در مناطق اطراف را میل کنید. متوجه خواهید شد که آنها تنوع زیادی از مارمالادهای خانگی دارند . حتما مارمالاد ترنج را امتحان کنید که فوق العاده است. این یکی از رستوران هایی است که در تور لحظه آخری آنتالیا باید امتحان کنید.

آنها همچنین بورک ، یک شیرینی ترکی پر از چیزهایی از پنیر گرفته تا سیب زمینی را می فروشند. ما دوست داریم یک غذای داغ سفارش دهیم که برای مدت طولانی ما را سیر نگه دارد. یک بار دیگر باید به شما هشدار دهم که وعده های غذایی در آنتالیا همیشه زیاد و رضایت بخش است، مخصوصا برای صبحانه.

قیمت ها همان چیزی است که انتظار دارید، اما به دلیل موقعیت عالی رستوران، معمولاً بالا هستند. پیشخدمت ها بسیار دوستانه هستند، و در حالی که سعی می کردند از منوی گسترده انتخاب کنم، نظرات آنها واقعا مفید بودند.

2

  • پاشاهیر باهچسی

اگر می خواهید یک صبحانه ترکی واقعی را تجربه کنید، باید این مکان را امتحان کنید. در Paşa Kır Bahçesi، آنها یک صبحانه سنتی روستایی را در کوه هایی توروس که توسط طبیعت احاطه شده است سرو می کنند. پیشنهاد می‌کنم آخر هفته به اینجا بیایید تا از بازاری که محصولات ارگانیک تازه در کنار رستوران به فروش می‌رساند لذت ببرید. آنها همچنین انواع زیادی از گوزلمه را سرو می کنند که یک پنکیک پر از پنیر، سیب زمینی، اسفناج، بادمجان یا چیزهای شیرین مانند نوتلا، مارمالاد یا موز است. همچنین انواع مختلف پنیر و نان گرم و خانگی روستایی به نام بازلما با کره وجود دارد. همچنین می توانید از انواع بی شماری زیتون، مربا و میوه لذت ببرید. در حین غذا خوردن، نوشیدن چای ترکی مانند جادو به شما کمک می کند تا بیشتر غذا بخورید. نتیجه این است که ترک کردن این شهر با نوشیدن چای و غذا خوردن در این مکان برای شما واقعا سخت خواهد بود.

تا دهکده و رستوران 20 دقیقه سواری در راه است. هنگامی که به آنجا رسیدید، می توانید یک خانه کوچک و چوبی معتبر با میز انتخاب کنید و بنشینید و منتظر پیشخدمت دوستانه باشید. خدمات واقعاً سریع است، بنابراین لازم نیست قبل از اینکه به شما خدمت رسانی شود، نگران گرسنگی باشید. هنگام صرف صبحانه، راحت قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید. اگر فرزندانتان را با خود ببرید داخل رستوران یک زمین بازی وجود دارد. از آنجایی که رستوران نزدیک به کوه و داخل جنگل قرار دارد، هوا کمی خنک تر است. اگر هنوز آن را گرم می دانید، یک میز در نزدیکی یک پنکه بخواهید.

  • مکان های شیرین برای خوردن دسر

جواهرات پنهان زیادی در آنتالیا وجود دارد که دسرهای عالی را می فروشند، و من می خواهم به دو مکان خاص که باید قبل از عزیمت از آنجا دیدن کنید اشاره کنم.

چیکولاتا اویم

این مکان درست در مرکز آنتالیا قرار دارد و انواع دسرهای با کیفیت خوب را به فروش می رساند. در حالی که در اطراف کنیالتی قدم می زنید، فقط بوی شگفت انگیز شکلات را دنبال کنید و این مکان کوچک را پیدا خواهید کرد. این مکان دکور بسیار خوبی دارد و آن را شبیه یک رستوران شکلاتی به نظر می‌رساند. تعداد آیتم های منو این تصور را تقویت می کند. اگر راهنمایی من را می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنم قهوه‌ای فاج یا وافل را با قهوه امتحان کنید.

اگر در طول روز به آنجا بروید، می توانید بستنی با طراوت نیز تهیه کنید. بخش ها بسیار بزرگ هستند، بنابراین قیمت آن ارزش آن را دارد. گارسون فوق العاده دوستانه و خوب بود. من این مکان را به همه عاشقان شکلات توصیه می کنم.

دوندورما دوکانی

اگر از طرفداران بستنی هستید، این بهترین بستنی در شهر است. به زودی متوجه می‌شوید که می‌توانید بستنی‌فروشان را در سراسر شهر پیدا کنید. بیشتر آنها غرفه‌های پیاده‌رو هستند  اما این فروشگاه بهترین کیفیت را تا به حال به فروش می‌رساند.

بستنی آنها فوق العاده خامه ای با طعم های به یاد ماندنی است. غذاهای مورد علاقه من میوه ای مانند توت فرنگی، هندوانه و تمشک هستند، زیرا  احساس می کنم در حال خوردن میوه های تازه هستم . من همچنین دوست دارم کارامل، شکلات یا قهوه را به غذای خود اضافه کنم. هیچ افزودنی یا رنگ‌آمیزی مصنوعی وجود ندارد. همه چیز ارگانیک است! قیمت ها نسبت به کیفیت و حجم غذا واقعا مقرون به صرفه است. ماشین خود را در هر زمان در کنار مغازه پارک کنید. این مکان تمام روز تا حدود ساعت 22:00 باز است. کارکنان فوق العاده دوستانه و سریع هستند. مطمئناً باید حداقل یک بار در طول اقامت خود به این مکان بروید.

نارنجی فینیکه

آنتالیا به پرتقال فینیکه معروف است. آنها در اواخر دهه 1960 به منطقه وارد شدند و خوشمزه هستند. به اضافه کردن پرتقال به منوی میوه خود فکر کنید.

بهترین رستوران های استانبول

استانبول همان تعریف یک دیگ مخلوط فرهنگی است که در غذاهای آن منعکس شده است. هیچ کجای زمین مانند استانبول مناسب برای خوردن مخصوصا صبحانه نیست . این شهر ترکیه که به عنوان نقطه ای که خاورمیانه، اروپا و آسیا به هم می رسند، به همان اندازه پر جنب و جوش است، با فرهنگ های متعددی که به طور یکپارچه در برابر یکدیگر قرار می گیرند. تنوع استانبول به بهترین وجه در صحنه غذای آن، با رستوران ها ، نمایان می شود اینجا جزو بهترین های جهان هستند.

مهم نیست که شکم شما چه چیزی را صدا می کند، می توانید آن را در تور ارزان استانبول پیدا کنید. برای غذا خوردن سریع، چند چرخ دستی غذای خیابانی شگفت‌انگیز وجود دارد، و برای وعده‌های غذایی بزرگ‌تر، نمی‌توانید با یکی از بسیاری از کباب‌خانه‌ها و رستوران و کافه ها اشتباه کنید. به لطف موقعیت ساحلی آن، غذاهای دریایی در این شهر به طرز شگفت انگیزی تازه هستند، در حالی که مانند بقیه ترکیه، غذاهای گیاهی نیز توجه زیادی را به خود جلب می کند.

3

Sunset Grill & Bar

سان ست که بر فراز تپه‌ای در پارک اولوس با منظره‌ای تماشایی از پل بسفر و خط ساحلی آسیا قرار دارد، بهترین رستوران رمانتیک در تور لحظه آخری استانبول است. منوی گسترده ای از غذاهای ترکی و بین المللی با تأثیر قوی ژاپنی وجود دارد. یک سوشی بار در سال 2000 در اینجا افتتاح شد، در سال 2006، سرآشپز ژاپنی، هیروکی تاکمورا، به Sunset Grill & Bar ملحق شد و مجموعه ای از غذاهای ژاپنی جدید را معرفی کرد. در سال 2015، مدیر نوآوری آشپزی Fabrice Canelle به تیم پیوست و بهترین نمونه های غذاهای مدیترانه ای را به منو آورد.

16 روف

رستوران 16 روف که در بالای سوئیستل قرار دارد، دارای چشم اندازهای خیره کننده از تنگه بسفر است. فضای داخلی مدرن و مینیمالیستی با رنگ های آبی ملایم است که رنگ های خود رودخانه را منعکس می کند. سرآشپز غذاهای معاصر جهان را با طعم های منحصر به فرد و همچنین دسر تولید می کند. از شیرینی بادرنجبویه و شربت زنجبیل گرفته تا تارت کاراملی شده موز و دارچین با بستنی کاراملی. هر دوره با یک منو ترکی مناسب تکمیل می شود. همچنین یک بخش خصوصی با ظرفیت 12 مهمان در صورت تمایل به یک جمع صمیمی تر وجود دارد.

کاخ فریه

ساختمان فریه که زمانی یک پاسگاه پلیس عثمانی بود، نمونه نادری از معماری کلاسیک عثمانی در قرن نوزدهم است. فریه که از طرفداران غذای ترکی است، سمینارهای منظم و ارائه غذاهای ویژه برگزار می کند. این رستوران از تکنیک‌های آشپزی عثمانی از قرن 12 تا 19 استفاده می‌کند و شامل غذاهای لذیذی مانند گوشت گاو تند و مانتی  (جیب‌های پر از خمیر) است. فریه می‌تواند میزبان طیف وسیعی از رویدادها باشد: رستوران à la carte مهمانی‌های کوکتل و شام‌های نشسته را ارائه می‌دهد، و در تابستان تراس بزرگ می‌تواند تا 2000 مهمان را در خود جای دهد.

  • برج مایدن

امضای استانبول، برج دوشیزه با افتخار در تقاطع تنگه بسفر، جایی که دو قاره آسیا و اروپا به هم می رسند، ایستاده است. تاریخچه این برج به 2500 سال پیش بازمی‌گردد و افسانه‌های فراوانی پیرامون مکان آن در این شهر خارق‌العاده وجود دارد. اکنون این برج به عنوان یک کافه و رستوران عمل می کند و مهمانان را از دور و نزدیک برای یک وعده غذایی عاشقانه، نامزدی تجاری یا حتی عروسی جذب می کند. با صبحانه های لذیذ و منوهای ناهار و شام بین المللی، برج Maiden's Tower را می توان در هر زمانی از روز لذت برد. موسیقی زنده و خلق و خوی دوستانه غذای شما را همراهی می کند و با تنگه بسفر در هر طرف، مناظر جادویی هستند. در زمستان در داخل خانه یا در تابستان در فضای باز، برای تجربه ای واقعاً سفارشی، گزینه های رزرو منحصر به فرد را بخواهید و از برج Maiden's Tower به سبک منحصر به فرد لذت ببرید.

  • رستوران سنت رجیس

برای غذاهای تخصصی فرانسوی در استانبول، به رستوران سنت رجیس نگاه نکنید. این رستوران صمیمی که در هتل مجلل سنت رجیس استانبول واقع شده است، دارای فضای ناهار خوری سرپوشیده و بیرونی با لهجه های زیبا مانند بلوط، برنج و عقیق است. کرایه آن فصلی است، شامل غذاهای امروزی و الهام گرفته از فرانسوی با رنگ ترکی. منوی گسترده شامل انواع سالاد، ماکارونی دست ساز و ساندویچ در میان پیش غذاها و غذاهای اصلی است. کوفته براسری سنت رجیس یا سیب زمینی سرخ شده در تابه را با علامت Bloody Mary از منوی کوکتل امتحان کنید. حتماً جا برای دسر بگذارید – این رستوران کیک تمشک، پودینگ برنج، تیرامیسو و چیزکیک ماسکارپونه را ارائه می دهد.

بانیان

رستوران بانیان به استانبول نگاه می کند.در حالی که استانبول بین تأثیرات شرقی و غربی قرار گرفته است، شعار بانیان «غذا برای روح»، کرایه فیوژن آسیایی را توصیف می کند. غذاهای سالم با ریشه های آسیایی در طبقه بالای یک ساختمان تاریخی میل می شود و مناظر خیره کننده ای از شهر را در زیر ارائه می دهد. غذاهایی مانند استیک فلفل سیچوان، ساتای اردک و دیم سام تنها تعدادی از گزینه هایی هستند که می توانید با چای، آب میوه تازه یا یک کوکتل میل کنید. چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل غذا بخورید، چراغ های اطراف استانبول مطمئناً از این مورد علاقه محلی خیره می شود.

  • Râna

در رانا بهترین غذاهای مدیترانه ای و عثمانی با هم ترکیب می شوند. با مشرف به تنگه بسفر، فضای آرام رانا، سنگی را به یاد می آورد که به دلیل طراحی هندسی آن نامگذاری شده است که با دکوراسیون مدرن تکمیل شده است. این رستوران دارای دو منوی طعم مدرن و سنتی است. اولی شامل غذاهای خلاقانه ای مانند جگر غاز با مارمالاد کرن بری و گردو است، در حالی که دومی شامل غذاهای کلاسیک مانند راویولی ترکی با گوشت گاو و ماست صاف شده است.

  • نیکول

نیکول غذاهای مدیترانه‌ای معاصر را در یک تراس مدرن آرام مشرف به شهر قدیمی، جزایر پرنس و فراتر از آن سرو می‌کند. زن و شوهر سرآشپز Kaan و Aylin سرآشپزخانه را بر عهده دارند و طعم های کلاسیک را با لمس سبک و مدرن تفسیر می کنند و به خاطر تلاش هایشان با یک ستاره میشلن پاداش دریافت کردند. مجموعه ظروف معاصر بر اساس محصولات فصلی طراحی شده و بر اساس آن تغییر می کند. برای غذاهایی مانند سالاد تابستانی با هندوانه، گوجه‌فرنگی با پنیر قرص و گوشت بره با لوبیا چشمی، از منوی شش غذای دیسکاوری یا منوی هفت غذای نیکول انتخاب کنید.

  • میکلا

میکلا که بر روی پشت بام هتل شیک Marmara Pera واقع شده است، دارای چشم اندازهای عالی از استانبول از جمله ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است. با مبلمان یکپارچه از چوب ، میکلا شهری، شیک است و اخیراً به یکی از معدود رستوران های استانبول تبدیل شده است که ستاره میشلین را در خود جای داده است. منوی منحصربه‌فرد منعکس‌کننده پس‌زمینه ترکی-اسکاندیناویایی سرآشپز، Mehmet Gürs است که پیشگام صحنه رستوران‌های معاصر در استانبول بود. گورس به طرز ماهرانه‌ای تکنیک‌های آشپزی ترکی و اسکاندیناوی را با هم ادغام می‌کند و غذاهای لذیذی مانند هامور خام با زیتون و لیمو و یک تکه وانیل قهوه ترکی با شربت تمشک تولید می‌کند. بار تراس پشت بام Mamara Pera برای نوشیدنی های قبل از شام مناسب است.

برای تور استانبول 7 شب و8 روز به سایت توریاب مراجعه کنید.