مناسب‌ترین زمان سفر به شیراز چه فصل و ماهی است؟ شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و به دلیل جاذبه های تاریخی و تفریحات بسیار جذاب خود در تمامی فصول سال میزبان گردشگرانی از تمامی نقاط ایران و جهان قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه هر کسی اهداف گوناگونی برای سفر در ذهن دارد، بهترین زمان مسافرات به شیراز نیز با توجه به معیارهای هر فردی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین زمان سفر به شیراز را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. اگر دوست دارید سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را به شیراز تجربه کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.  

1

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا

اگر دوست دارید در بهترین وضعیت آب‌وهوایی از شیراز بازدید کنید، فروردین و شیراز بهترین زمان مسافرت هستند. در این فصل علاوه بر وضعیت بسیار دلپذیر و مطبوع ‌آب‌وهوا، کوچه‌های شیراز آکنده از عطر دل‌انگیز بهارنارنج است و سفر به شیراز بی‌نهایت دلچسب و خاطره‌انگیز خواهد بود. توجه داشته باشید که در این بازه زمانی مسافران زیادی به شیراز سفر می‌کنند و این مسئله به معنای افزایش هزینه‌های سفر و شلوغی بیش از حد شهر و اماکن دیدنی شیراز خواهد بود. از نظر آب‌وهوایی فصل پاییز نیز زمان بسیار مناسبی برای مسافرت به شیراز است. تابستان و زمستان نیز می‌توانند زمان خوبی برای سفر باشند؛ به شرط آنکه طاقت سرما و گرما را داشته باشید و گردش در چنین شرایطی برایتان لذت‌بخش باشد.

 ارزانترین زمان سفر به شیراز

با توجه به اینکه فصل بهار (به‌ویژه فروردین و اردیبهشت) های سیزن شیراز به‌حساب می‌آیند، هزینه خدمات رفاهی، رزرو هتل و بلیط هواپیما نیز به بالاترین مقدار خود می‌رسد. بنابراین، اگر در ایام نوروز و اردیبهشت به شیراز بروید، باید بودجه بیشتری را برای سفر کنار بگذارید. از سوی دیگر، در فصل پاییز و زمستان که گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند، هزینه های سفر کمتر خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از مکان های دیدنی شیراز

اگر شلوغی را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید در شرایطی از جاهای دیدنی شیراز بازدید کنید که گردشگران کمتری به آن سر می‌زنند، فکر سفر به شیراز در تعطیلات نوروز و به طور کلی دو ماه نخستین بهار را از سر به در کنید. در این بازه زمانی، میلیون‌ها گردشگر به شیراز سفر می‌کنند و این مسئله موجب ایجاد صف‌های طولانی بازدید از بناها و شلوغی بیش از حد آن‌ها می‌شود. اما اگر در فصل پاییز و به‌ویژه زمستان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، از شیراز در خلوت‌ترین حالت خود بازدید خواهید کرد و با خیال راحت می‌توانید به گردش و تفریح بپردازید. البته شیراز در بهار به‌اندازه‌ای زیبا و دلپذیر است که اگر بتوانید شلوغی را تاب بیاوید، لذت‌بخش‌ترین سفر عمرتان را تجربه خواهید کرد.  

2

در سفر به شیراز از چه بناهایی دیدن کنیم؟

شیراز به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران، تعدادی از بهترین مناطق گردشگری ایران را در خود جای داده است. به همین دلیل، گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و مسافرت خود به شیراز را بهترین تجربه عمرشان می‌دانند. جاذبه های دیدنی شیراز به‌اندازه‌ای مشهور هستند که حتی غیر ایرانی‌ها هم با اغلب آن‌ها آشنایی دارند. اگر عاشق بناهای تاریخی هستید، مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد که روایت‌گر شکوه ایران باستان هستند، باغ ارم، نارنجستان قوام، مسجد جامع عتیق و مجموعه وکیل از جمله بناهایی هستند که هرگز نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. اهالی شعر و ادب نیز از بازدید از حافظیه، سعدی و آرامگاه خواجوی کرمانی، بی‌نهایت لذت خواهند برد. آرامگاه شاه چراغ هم میزبان زائران و عاشقان حرم اهل بیت خواهد بود.

بهترین زمان خرید بلیط تهران شیراز چه زمانی است؟

در های سیزن شیراز (فرودین و اردیبهشت) که گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند، قیمت بلیط شیراز نیز به اوج خود می‌رسد. بنابراین، اگر دوست دارید هزینه کمتری را برای خرید بلیط بپردازید، توصیه می‌کنیم زمان دیگری را برای مسافرت انتخاب کنید. همچنین، بهتر است حداقل از 3 هفته پیش از تاریخ سفر بلیط خود را خریداری کنید تا گزینه‌های بیشتری برای خرید کلاس اکونومی پیش رویتان قرار داشته باشد. اگر در ماه‌های ذکرشده قصد سفر به شیراز را دارید، توصیه می‌کنیم از حداقل 5 هفته قبل اقدامات لازم برای خرید بلیط و رزرو هتل را انجام دهید. خرید بلیط لحظه آخری شیراز و سفر در فصل زمستان و پاییز، راهکارهای بسیار خوبی برای خرید ارزان بلیط هواپیما هستند.

3

تجربه سفر به شیراز با فلای تودی

شیراز به‌عنوان یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران، هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار می‌گیرد و با توجه به 4 فصل بودنش، به سختی می‌توان بازه زمانی خاصی را به‌عنوان بهترین زمان سفر به شیراز معرفی کرد. به هر حال، در مطلب حاضر این مسئله را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که چگونه سفر لذت‌بخش‌تری را با توجه به شرایط و اولویت‌هایتان تجربه کنید. برای خلق تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر، فلای تودی یکی ز معتبرین مراجع پیش روی شما برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل در شیراز است و با توجه به ارائه پشتیبانی 24 ساعته، بدون هیچ دغدغه و چالشی به سراسر ایران و جهان سفر خواهید کرد.