1

اسمارت برد جی پلاس یک تخته هوشمند تعاملی است که می‌توان آن را به یک یا چند لپ‌تاپ و رایانه شخصی متصل کرد. این دستگاه جایگزین مناسبی برای ویدئو پروژکتور در سازمان‌ها و تخته وایت‌برد در مدارس می‌باشد.

جناب آقای امیرمهدی جانکه، مدیرعامل شرکت تیناهمراه پارس، با اشاره به اینکه در سازمان‌ها همیشه محدودیت‌های مربوط به استفاده از ویدئو پروژکتور و تخته وایت‌برد وجود دارد، اسمارت برد جی پلاس را جایگزین مناسبی برای آن‌ها می‌داند.

تخته هوشمند جی پلاس، علاوه بر حل مشکلاتی از قبیل نور ضعیف پروژکتور، قطع و وصل شدن تصویر، نبودن فضای کافی برای نوشتن و عدم امکان ذخیره‌سازی اطلاعات، امکانات دیگری مانند به اشتراک گذاری اطلاعات با استفاده از QR Code، قابلیت رأی‌گیری، امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحه اسمارت برد و قابلیت بخش‌بندی صفحه را در اختیار کاربران می‌گذارد.

کاربرد اسمارت برد جی پلاس

به گفته آقای جانکه، اسمارت برد کاربردهای زیادی دارد و به‌خصوص در دوران کرونا برای برگزاری جلسات آنلاین و تعاملی، بسیار اثربخش و مفید بوده است.  این دستگاه بسته به نیاز کاربران در سایز‌های 65، 75، 86 و 98 اینچی ارائه شده است و  قابلیت استفاده به جای دیتا پروژکتور، وایت‌برد، PC و نمایشگرهای تعاملی را دارد.

از این دستگاه می‌توان برای تدریس در مدارس و آموزشگاه‌ها، برگزاری جلسات در سازمان‌ها و به عنوان یک برد هوشمند در سالن‌های کنفرانس هتل‌ها، استفاده نمود.

مزایای تخته هوشمند جی پلاس

برد هوشمند جی پلاس، به صورت پیش‌فرض دارای سیستم‌عامل اندروید می‌باشد؛ با این حال امکان برخورداری از سیستم‌عامل ویندوز، کروم OS، فایرفاکس OS و ویندوز اشیا را هم دارد. این برد هوشمند قابلیت اتصال به موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی را هم دارد.

از جمله مزایای استفاده از اسمارت برد جی پلاس، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به اشتراک گذاری اطلاعات روی صفحه با استفاده از QR Code
  • امکان تقسیم صفحه اسمارت برد به دو یا سه بخش
  • گرفتن اسکرین‌شات از صفحه اسمارت برد و امکان ذخیره تصویر کل صفحه یا بخشی از آن
  • قابلیت اسپات لایت برای تمرکز روی بخشی از صفحه
  • امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف و برنامه های مرتبط با ویدئو کنفرانس‌ها
  • قابل استفاده در جلسات کاری و یا کلاس‌های درس

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اسمارت برد جی پلاس و نحوه کار با آن، می‌توانید به سایت جی پلاس، مراجعه نمایید.

مزایای برند جی پلاس نسبت به سایر رقبا

آقای جانکه در پاسخ به این سوال که تفاوت اصلی محصولات جی پلاس نسبت به سایر محصولات و برندها در بازار چیست، خدمات پس از فروش و قیمت رقابتی محصولات خود را عامل اصلی تفاوت این برند می‌داند و در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که تمرکز اصلی تیناهمراه روی کالای IT، سبب شده است این شرکت از سایر رقبای خود پیشی گرفته و سهم بازار خوبی را به دست بیاورد.

تنوع محصولات جی پلاس

آقای جانکه در ادامه مصاحبه خود در رابطه با تنوع محصولات آی تی جی پلاس، می‌گوید: «تنوع محصولات ما نسبت به سبد کالاهای گلدیران خوب بوده اما نسبت به کل بازار IT، نمی‌توانم دقیقا بگویم که خوب هستیم. باتوجه به محدودیت‌های مجموعه و رویکردی که در هلدینگ گلدیران وجود دارد، ما در رابطه با کالاهایی با تکنولوژی بالا مانند رم، هارد و پردازنده ورود نکرده‌ایم اما در زمینه سایر محصولات از جمله مانیتور اداری، مانیتور گیمینگ، برد هوشمند و کامپیوتر همه‌کاره، وارد شده‌ایم.»

ایشان همچنین در ادامه صحبت‌های خود بیان کردند؛ توسعه سبد کالایی تیناهمراه در سال آینده به محصولات ماشین‌های اداری هم می‌رسد.

سهم جی پلاس در بازار ایران تا 5 سال دیگر

آقای جانکه، مدیرعامل تیناهمراه، در رابطه با سهم جی پلاس در بازار ایران، اذعان داشت: «بازار آی‌تی ایران، کالا به کالا متفاوت است. از آنجایی که اسمارت برد کالایی ناشناخته و نسبتا گران است، بازار آن در طول سال، بین 800 الی 1000 عدد است. علاوه بر این حفظ جایگاه بازار به موارد متفاوتی مثل تغییرات فناوری  بستگی دارد؛ با این وجود ما سعی می‌کنیم جایگاه خود را باتوجه به تغییرات مختلف حفظ کنیم و در نظر داریم تا 5 سال آینده در کنار مانیتور، محصولات جدیدی به گروه کالایی خود اضافه نماییم.»