برای بازدید از اصفهان می‌توان از وسایل نقلیه مختلف استفاده کرد. اگر قرار باشد این سفر از تهران انجام شود، یکی از گزینه‌ها، اتوبوس خواهد بود. با خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان می‌توان در عرض شش ساعت به مقصد رسید. در این مطلب، می‌خواهیم کمی بیشتر درباره سفر به اصفهان از تهران با اتوبوس صحبت کنیم. همچنین می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان روی این لینک کلیک کنید.

1

بهترین زمان سفر به اصفهان

همان‌طور که می‌دانید، شهر اصفهان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور محسوب می‌شود که سالانه گردشگران خارجی زیادی را نیز به سوی خود جلب می‌کند. بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر آب و هوایی، فصل بهار است. مشخصاً در ماه اردیبهشت، آب‌و‌هوای اصفهان در بهترین حالت خود قرار دارد.

در این ماه، می‌توان از جاهای دیدنی شهر مانند میدان نقش جهان، کلیسای وانک، چهل‌ستون و ... بازدید کرد و از سفر خود لذت برد.

ترمینال‌های اتوبوس‌رانی اصفهان

اصفهان چهار پایانه مسافربری دارد که تمامی سفرهایش از طریق آن‌ها انجام می‌شوند. این پایانه‌ها عبارتند از پایانه کاوه، صفه، جی و زاینده رود. برای خرید بلیط اتوبوس به مقصد هر کدام از این ترمینال‌ها نیز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

پایانه کاوه

ترمینال مسافربری کاوه که در شمال اصفهان قرار دارد، در سال 1370 راه‌اندازی شد. در این پایانه، 21 شرکت مسافربری فعالیت دارند و بیش از 12 هزار مسافر را در روز جابه‌جا می‌کنند. کاوه مهم‌ترین ترمینال اصفهان به حساب می‌آید و اکثر کسانی که قصد سفر به تهران را دارند، می‌توانند با خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران از این پایانه سفر خود را آغاز کنند.

پایانه کاوه بعد از پل چمران در خیابان کاوه قرار گرفته است و امکانات رفاهی متعددی دارد. از جمله امکانات این ترمینال می‌توان به هتل با ظرفیت 80 تخت، نمازخانه، فروشگاه‌های پوشاک و صنایع دستی، تاکسی‌سرویس و غیره اشاره کرد.

پایانه صفه

پایانه صفه در خیابان آزادی، ابتدای هزار جریب واقع شده است. عمده سفرهای این ترمینال به شهرهای استان اصفهان و همچنین شهرهای جنوبی کشور انجام می‌شوند. البته کسانی که قصد خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران را دارند نیز می‌توانند از این پایانه استفاده کنند.

 16 تعاونی اتوبوس‌رانی در پایانه صفه فعالیت دارند که در مجموع روزانه 9 هزار و 500 مسافر را جابه‌جا می‌کنند. در ترمینال صفه، امکاناتی نظیر یک هتل 50 تخته، رستوران، نمازخانه و تاکسی تلفنی در نظر گرفته شده‌اند.

پایانه جی

ترمینال جی که در شرق اصفهان واقع شده است، در سال 1370 راه‌اندازی شد. مساحت این پایانه 17 هزار مترمربع است و کسانی که قصد خرید بلیط اتوبوس برای سفر به مناطق شرقی اصفهان و شهر یزد را دارند، می‌توانند از این ترمینال استفاده کنند. پایانه جی چهار تعاونی فعال دارد و آدرس آن در فلکه احمدآباد، خیابان جی، ابتدای خیابان همدانیان است.

پایانه زاینده رود

پایانه زاینده رود در جنوب غربی شهر اصفهان و در بلوار میرزا کوچک خان جنگلی قرار گرفته است. این پایانه در سال 1372 راه‌اندازی شد و کسانی که قصد خرید بلیط اتوبوس به مقصد شهرهای غربی استان اصفهان و استان چهارمحال بختیاری را دارند، می‌توانند از این پایانه استفاده کنند.

 پایانه زاینده رود، پر ترددترین ترمینال اصفهان محسوب می‌شود و با هفت تعاونی اتوبوس‌رانی فعال، روزانه  14 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

مسیرهای پرتردد به اصفهان

برای سفر به اصفهان از تهران با اتوبوس سه مسیر وجود دارد؛ این مسیرها از نظر مسافت و مدت زمان، چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. پس از تهیه بلیط اتوبوس تهران اصفهان، در مسیر اول، سفر شما از شهر تهران شروع می‌شود و با گذر از شهرهای قم و کاشان به شهر اصفهان ختم خواهد شد.

این مسیر 448 کیلومتر طول دارد و عبور از آن حدود پنج ساعت زمان می‌برد. در مسیر دوم، اتوبوس پس از گذر از قم، از شهرهای سلفچگان، دلیجان و اراک گذر می‌کند. طول این مسیر 431 کیلومتر است و طی کردن آن نزدیک به پنج ساعت زمان می‌برد.

در مسیر سوم، اتوبوس از اتوبان کرج، به سمت ساوه حرکت می‌کند و پس از عبور از شهرهای سلفچگان و میمه، به شهر اصفهان می‌رسد. طول مسیر سوم 436 کیلومتر است و گذر از آن مانند مسیرهای قبلی در حدود پنج ساعت زمان می‌برد.  

2

خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان

برای سفر به اصفهان از تهران با اتوبوس می‌توان به دو روش حضوری و اینترنتی بلیط تهیه کرد. از آنجایی که خرید بلیط به شکل حضوری دردسرهایی مانند اتلاف وقت و نگرانی بابت نبود بلیط در ساعت مورد نظر دارد، توصیه می‌شود به ‌صورت آنلاین بلیط تهیه کنید.

برای تهیه بلیط اتوبوس اصفهان تهران به‌صورت آنلاین می‌توانید از سایت اسنپ تریپ استفاده کنید. با استفاده از این سامانه، امکان دسترسی به انواع تعاونی‌های اتوبوس‌رانی و سفرها را خواهید داشت. چه به دنبال بلیط‌های VIP باشید و چه قصد خرید بلیط اتوبوس معمولی را داشته باشید، می‌توانید روی اسنپ تریپ حساب کنید.

خرید بلیط از این سامانه کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی 24 ساعته آن پاسخگوی شما خواهد بود. فراموش نکنید که با استفاده مداوم از اپلیکیشن اسنپ تریپ شانس دریافت کد تخفیف را نیز خواهید داشت.   

جمع‌بندی

شهر اصفهان دارای چهار ترمینال مسافربری است که شامل ترمینال کاوه، صفه، جی و زاینده رود می‌شود. برای سفر به اصفهان از تهران با اتوبوس سه مسیر پیش روی شما است. مسیر اول با 448 کیلومتر از قم و کاشان عبور می‌کند و به اصفهان می‌رسد.

مسیر دوم از قم، دلیجان و اراک می‌گذرد و 431 کیلومتر طول دارد. مسیر سوم با 436 کیلومتر و عبور از ساوه، سلفچگان و میمه به اصفهان ختم می‌شود. مدت زمان تقریبی رسیدن به اصفهان از تهران نیز در حدود پنج تا شش ساعت است.