در حوالی عید نوروز، بیشتر افراد به مهمانی می‌روند و یا به فکر مسافرت می‌افتند. به همین دلیل، تقاضا برای اجاره خودرو نیز زیاد می‌شود؛ زیرا در عید نوروز، اکثر افراد به صورت خانوادگی سفر می‌کنند و داشتن یک خودروی شخصی برای مسافرت برایشان راحت‌تر است.

برای اجاره خودرو در شیراز، تهران، کرج، شمال ایران و سایر شهرها، نیازمند در نظر گرفتن برخی از نکات هستید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودرو را برای تعطیلات نوروز اجاره کنید. در این مقاله به بررسی این نکات و بررسی اهمیت اجاره خودرو در نوروز می‌پردازیم.

چرا اجاره خودرو در عید نوروز؟

همانطور که می‌دانید، در ایام نوروز، تمامی شرکت‌ها به مدت چند روز تعطیل می‌شوند و این فرصت خوبی است تا یک مسافرت را همراه با خانواده و دوستانمان داشته باشیم. برخی از افراد برای مسافرت در ایام نوروز، خودروی شخصی ندارند و از طرفی برایشان سخت است که همراه با خانواده با اتوبوس یا قطار سفر کنند.

برخی از افراد هم دارای خودروی شخصی هستند؛ اما به دلیل تعداد بالای آن‌ها برای مسافرت، توانایی استفاده از خودروی شخصی خودشان را ندارند. در اینجا به‌صرفه‌ترین راه برای سفر کردن به شهرهای مختلف، اجاره خودرو است. مخصوصا اگر تعداد شما برای سفر زیاد باشد، می‌تواند یک خودرو با ظرفیت بالا اجاره کنید و هزینه‌اش را بین افراد تقسیم کنید.

برای اجاره خودرو در نوروز، نیاز به پیروی از برخی قوانین و طی کردن چند محله دارید که در بخش‌های بعدی، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

مزایای اجاره خودرو در نوروز

اجاره خودرو در ایام تعطلات نوروز مزایای متعددی دارد. موارد زیر جزو اصلی‌ترین مزایای اجاره خودرو در نوروز هستند که بهتر است برای انجام این کار، این مزایا را به خوبی بشناسید.

هزینه کم

قطعا اجاره یک خودروی لوکس و راحت، ارزان‌تر از خرید آن است و اگر دوست دارید تا مسافرت خود را با یک خودروی مدرن تجربه کنید، اجاره خودرو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. همچنین اگر تعداد افرادی که با شما سفر می‌کنند زیاد است، می‌توانید هزینه اجاره خودرو را بین آن‌ها تقسیم کنید و از این جهت، مسافرت ارزان‌تری داشته باشید.

امکان بازدید از مکان‌های دلخواه

معمولا اگر با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقلِ عمومی مانند اتوبوس یا قطار به مسافرت بروید، امکان بازدید از بسیاری از مکان‌ها را نخواهید داشت؛ زیرا ممکن است اتوبوس و تاکسی در آن اماکن رفت‌و‌آمد نکنند و این موضوع می‌تواند شما را آزرده خاطر کند؛ اما با اجاره یک خودرو می‌توانید مسافرت خود را بسیار دقیق برنامه‌ریزی کرده و از هر مکانی که تمایل داشتید، بازدید کنید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو

برای اجاره خودرو از هر شرکتی، شما نیازمندید تا برخی از مدارک خود را به آن شرکت نشان دهید. حتی در برخی از موارد، نیاز نیست تا مدارک را به همراه خود داشته باشید و می‌توانید با عکس ان‌ها را به شرکت اجاره‌دهنده خودرو ارسال کنید. بهتر است قبل از اجاره خودرو، این مدارک را بشناسید تا هنگام اجاره خودرو وقت شما تلف نشود یا به مشکل بر نخورید. موارد زیر جزو مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو هستند:

  • گواهینامه معتبر رانندگی
  • دارا بودن حداقل 20 سال سن
  • پرداخت کل مبلغ اجاره خودرو هنگام تحویل آن
  • داشتن گواهی اشتغال به کار یا احراز سکونت در آن شهر
  • پرداخت مبلغی به عنوان وعدیه که پس از بازگرداندن خودرو به شما عدویت داده می‌شود.

2

هزینه اجاره خودرو در نوروز

هزینه اجاره خودرو با توجه به نوع خودرو و زمان استفاده شما از آن بسیار متفاوت است. همچنین میزان تقاضای افراد برای اجاره یک نوع از خودرو، روی قیمت اجاره آن تاثیرگذار است.

معمولا هزینه اجاره خودرو در ایران به صورت روزانه محاسبه می‌شود و قیمت اجاره خودرو، روزانه از 300,000 تومان شروع می‌شود. لازم به ذکر است که این قیمت می‌تواند با توجه به شرکتی که برای اجاره خودرو انتخاب می‌کنید نیز متفاوت باشد.

روش و شرایط اجاره خودرو در نوروز

همانطور که گفته شد، در عید نوروز تقاضا برای مسافرت و اجاره خودرو افزایش پیدا می‌کند و از همین جهت، نحوه اجاره خودرو در این ایام نیز متفاوت است. در روزهای عادی شما می‌توانید در همان روزی که می‌خواهید، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ اما در ایام نوروز، این‌گونه نیست.

بهتر است در ایام نوروز، خودروی مورد نظر خود را یک هفته قبل از مسافرت رزرو کرده باشید؛ زیرا ممکن است خودروی شما خیلی زود رزرو شود و وقتی که تعطیلات عید فرا برسد، با افزایش قابل توجه هزینه اجاره خودرو مواجه شوید.

سخن آخر

اجاره خودرو می‌تواند یکی از روش‌های مناسب و کم‌هزینه برای حمل و نقل باشد؛ اما اگر شرکت اجاره‌دهنده خودرو را به خوبی انتخاب نکنید، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید و اجاره خودرو برای شما هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد؛ لذا حتما هنگام اجاره خودرو، یک شرکت معتبر را برای این کار انتخاب کنید و از مشتریانِ آن‌ها درباره نحوه عملکردشان سوال بپرسید.