نشست خبری مدیران موسسه آموزشی زبان « سفیر گفتمان »، با محوریت آموزش و به روز رسانی آموزش، بعد از ظهر یکشنبه 30 بهمن ماه 1401، با حضور دکتر سعید صیاد چمنی مدیرعامل موسسه آموزشی « سفیر گفتمان »، دکتر امید شکری مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه، گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی و آموزش تهران ودیگر از مدیران ارشد این مجموعه برگزار شد.

2

در ادامه خانم محمودیان مدیر اداره کل مجازی موسسه  در مورد پلتفرم ناتوس گفت: پلتفرم ناتوس برای اتفاقاتی مثل ثبت نام  ایجاد شده است، یعنی دراین پلتفرم دانشجویان لیست کلاس‌های مختلف را در تمامی شعبات می‌توانند مشاهده کرده و ثبت نام کنند، حتی ثبت نام کلاس‌های ترجمه و یا کلاس‌هایی که متعارف نیستند‌هم از طریق ناتوس انجام می‌شود، به طور کلی تمامی ثبت نام‌ها و ورود‌ها از طریق این پلتفرم انجام می‌شود.

دکتر شکری مدیر اداره کل توسعه و بازاریابی موسسه ، پیرامون برنامه های موسسه در مناطق محروم گفت: در خصوص مناطق محروم برنامه های خاصی در موسسه وجود دارد و در وهله نخست محتواهای ضبط شده و همچنین استادان بدون مرز در دستور کار سفیر هست که در آینده با توضیحات بیشتر به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.

وی در ادامه اظهار داشت : استقبال از زبان انگلیسی همواره وجود دارد و ما در زمینه مارکتینگ اطلاع رسانی های مناسبی را انجام می دهیم. البته در این باره وظیفه تغییر نگرش را داریم؛ ولی در حد خودمان ، و نمی توانیم در جامه موجی ورای تصور ایجاد کنیم. فضا هنوز خوب است و اغلب اقشار جامعه ذهنیت مثبت دارند که بدانند برای آینده خودشان چه گامی بردارند و ما هم سعی در مساعد کردن وضعیت موجود داریم.

همچنین خانم گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در ادامه گفت: به عنوان تجربه و به عنوان موسسه ای که زبان تدریس می کنیم، موسسات خیریه ای نیز در کنار ما هستند که وظایف کمک به دوستان محروم را دارند، عموما از لحاظ سخت افزاری، زیر ساخت را مهیا می کنند و این گونه ما نیز می توانیم در بحث شهریه و تدریس رایگان همکاری داشته باشیم..و تجربه چنین همکاریهایی را داشته و داریم همچنین به طور کلی افراد کم برخوردار می توانند به مدیران واحدها مراجعه کنند تا همکاران ما شرایط این عزیزان را بررسی کنند و با این دوستان علاقمند در شرایط خاص همراهی خواهند داشت.

نصیری، در ادامه پیرامون مقابله با تضعیف کردن پایه‌های یادگیری زبان انگلیسی در بخشی از مراکز آموزش عمومی کشور، گفت: مبحث آموزش زبان قبل از چنین موضوعاتی انگیزه شخصی دارد و شاید برای فضایی که مطرح هست، باید تاثیر اجتماعی را ببینیم و مادامی که دانش آموزان خودشان راغب هستند از این جهت مشکلی نداریم.

گلاره نصیری تاکید کرد: برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد؛ اما در خصوص مساله پرداخت و هزینه ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

3

همچنین آقای نوروزیه مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان، در پایان بیان داشت: در میان همه طیف ها و حتی در میان اقشاری که توانمندی مالی برای آموزش زبان ندارند، هم راهکارهایی برای حمایت داشته ایم و این کاری هست که می توانیم برای ارتقای آموزش زبان انجام دهیم.

در انتها آقای شکری درمورد اندازه بازار آموزش زبان انگلیسی و سهم بازار موسسه سفیر گفت: به جرات می‌توان گفت گسترده‌ترین خدمات برای آموزش زبان انگلیسی از طرف سفیر انجام می‌شود، اما ما هیچ‌گاه مدعی اول بودن نبوده‌ایم اما سعی ما بر این بوده‌است که این روند را حفظ کنیم و در حال حاضر با توجه به وسعت فعالیت‌ها در سراسر کشور این روند در حال انجام است، اگر در مورد نسبت‌ها بخواهیم صحبت کنیم، ما تعداد زبان آموزان زیادی داریم که نزدیک به صد هزار نفردر کل کشور است و نسبت به مارکت، این رقم خوبی است ، اما دنبال افزایش آن نبوده ایم و به تمامی کسانی که در حال حاضر فعالیت آموزشی انجام می‌دهند احترام میگذاریم، هیچ وقت حس رقابت نداریم با این حال امروز در مورد برنامه‌های جدید و تکنولوژی آموزشی جدید برای سال آینده صحبت می‌کنیم.

دکترشکری مدیر اداره کل توسعه و بازاریابی

آقای ملک لو مدیر اداره کل منابع انسانی

خانم شایقی: مدیر دپارتمان سفیر مال

دکترشکری مدیر اداره کل توسعه و بازاریابی

آقای ملک لو مدیر اداره کل منابع انسانی

خانم شایقی: مدیر دپارتمان سفیر مال

آقای نوروزیه  مدیر اداره کل پژوهش و آموزش

خانم محمودیان: مسئول اداره کل مجازی

گلاره نصیری : مدیر اداره کل اجرایی آمورش تهران