بیمه شخص ثالث  یکی از موارد ضروری برای هر وسیله نقلیه موتوری است و علاوه بر اینکه از نظر قانونی حتما به آن نیاز دارید، از نظر پرداخت هزینه‌های احتمالی در تصادفات و سوانح رانندگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد. برای خرید بیمه شخص ثالث، انتخاب‌های متنوعی پیش رویتان است اما انتخاب شرکت بیمه‌ای با سابقه درخشان و طولانی خیالتان را بابت دریافت خدمات مطلوب راحت می‌کند. شرکت بیمه ایران یکی از همین شرکت‌ها است. این شرکت در حوالی سال ۱۳۱۴ تاسیس شده است؛ این‌همه سال سابقه و عملکرد خوب دلیلی روشن برای راحت‌شدن خیالتان بابت خرید بیمه شخص ثالث ایران است. در ادامه می‌خواهیم از شرایط و پوشش‌های این بیمه برای خرید و تمدید بیمه نامه بگوییم. با ما همراه باشید.

برای جبران خسارت‌های مالی و جانی به فردی غیر از راننده در تصادفات رانندگی، به بیمه شخص ثالث نیاز دارید. اگر آن را از بیمه ایران تهیه کنید، امکانات دیگری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای مثال، در صورت خرید از این شرکت، اگر راننده مقصر در سانحه و حادثه رانندگی هم دچار آسیب شود، باز هم می‌تواند روی کمک بیمه ایران برای جبران خسارت‌ها حساب کند. به‌عبارت دیگر، شرکت هزینه‌های مربوط به خسارات واردشده بر راننده مقصر را هم به او می‌پردازد. اگر ترغیب شده‌اید این بیمه را تهیه کنید، می‌توانید از امکانات خرید بیمه آنلاین استفاده کنید. راه‌های مختلفی برای خرید اینترنتی وجود دارد. در ادامه روشی بهینه و عالی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران را چطور انجام دهیم؟

پیش از خرید بیمه شخص ثالث بهتر است درباره گزینه‌های در دسترس تحقیق کنید. با مروری بر قیمت، پوشش‌دهی، سوابق و تخفیفات بیمه ایران می توانید شرایط خدمات و پوشش های این شرکت را در مقایسه با شرکت‌های دیگر مشاهده کنید. در قدم اول، با در اختیارداشتن اطلاعاتی مانند شماره پلاک وسیله نقلیه یا کد ملی صاحب خودرو می‌ توانید برای استعلام و اطلاع از سوابق و تخفیفات بیمه شخص ثالث خود  اقدام کنید. وبسایت  ازکی همچنین به شما این امکان را می دهد تا با استعلام قیمت و مقایسه شرکت های بیمه مختلف بیمه نامه مد نظرتان را از بیمه ایران یا شرکت‌های مختلف دیگر به‌سادگی و به‌طور آنلاین تهیه کنید.

پوشش های بیمه شخص ثالث ایران شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، بیمه ایران هم خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث را می‌پردازد و هم مواردی را که مربوط به راننده مقصر هستند. با خرید بیمه شخص ثالث ایران می‌توانید برای هر مورد از خسارت‌ها تا سقف تعهدات مشخص خدمات موجود استفاده کنید. پوشش‌های این بیمه به‌طور دقیق‌تر به‌شرح زیر است:

·        خدمات خسارت‌های جانی واردشده به شخص ثالث تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان است. این مقدار معادل با دیه انسان کامل در ماه‌های حرام است. 

·        مبلغ بیمه برای خسارت‌های جانی وارد شده به راننده یا سرنشینان خودروی خاطی در سانحه تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان است. این مبلغ معادل دیه انسان کامل در ماه‌های غیر حرام است.

·        پوشش بیمه ثالث در بیمه ایران برای جبران خسارت وارد شده به اشخاص ثالث، حیوانات یا اجسام هم معادل با ۴۰۰ میلیون تومان است.

با خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران به‌راحتی می‌توانید از خدمات مطلوب و پر مزایای آن استفاده کنید.

نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث ایران چگونه است؟

محاسبه بیمه ثالث در بیمه‌ ایران وابسته به عوامل مختلفی است؛ اما کلیدی‌ترین موردی که روی آن اثر می‌گذارد، قیمت پایه بیمه است. این نرخ به‌طور سالانه از سوی بیمه مرکزی ایران مشخص و اعلام می‌شود. از عوامل دیگری که روی قیمت‌گذاری این نوع بیمه تأثیر می‌گذارند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

·        گروه خودرو چیست؛ یعنی بر اساس تعداد سیلندرها و ظرفیت در چه گروهی جای می‌گیرد.

·        نوع بیمه نامه چیست؛ به صورت عادی است یا روز شمار، ماه‌شمار یا کوتاه مدت.

·        کاربری خودرو چیست؛ باری است یا شخصی.

·        تخفیف‌های نداشتن خسارت خودرو و راننده.

·        تعداد خسارت‌های مالی، جانی و راننده.

·        سال ساخت و کیلومتر کارکرد.

·        مشخصات بیمه نامه قبلی.

·        مدت بیمه نامه.

دقت کنید سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث ایران از ۲۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.

۲

قیمت بیمه شخص ثالث ایران در سال 1401

همان‌طور که گفته شد، پای عوامل مختلفی در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث ایران در میان است. برای آگاهی از اینکه هزینه لازم برای بیمه‌کردن وسیله موردنظرتان چقدر می‌شود، باید عوامل بالا را در نظر بگیرید. در واقع، نرخ بیمه برای گروه‌های مختلف خودرو و شرایط گوناگونی که هر وسیله نقلیه موتوری دارد، متفاوت از دیگری است.

تخفیف های بیمه شخص ثالث ایران

شرکت‌های بیمه برای بیمه‌شدگان خود تخفیف‌های متنوعی هم در نظر می‌گیرند. اما شرایط تخفیف بیمه شخص ثالث ایران چگونه است؟ این شرکت دو نوع تخفیف در نظر می‌گیرد:

·        تخفیف خودروهای صفر

·        تخفیف عدم خسارت

تخفیف خودروهای صفر

اگر صاحب خودرویی صفر و کارکرده هستید، برای خرید بیمه ثالث از بیمه ایران می‌توانید از تخفیفی ۵درصدی بهره‌مند شوید.

تخفیف عدم خسارت

اگر راننده‌ای در طول یک‌ سال اعتبار بیمه نامه خود از مزایای آن استفاده نکرده باشد، تخفیف عدم خسارت به او تعلق می گیرد. تخفیف‌های بیمه شخص ثالث ایران، از سال دوم تمدید این بیمه شروع می‌شوند.

 

درصد تخفیف

تخفیف عدم خسارت

سال اول

10٪

سال دوم

15٪

سال سوم

20٪

سال چهارم

25٪

سال پنجم

30٪

سال ششم

35٪

سال هفتم

40٪

سال هشتم

45٪

سال نهم

50٪

سال دهم

55٪

سال یازدهم

60٪

سال دوازدهم

65٪

سال سیزدهم

70٪

سال چهاردهم

 

بد نیست این نکته را هم بدانید که اگر از بیمه ‌نامه در طی مدت اعتبار استفاده شود، تمام تخفیف به‌طور کامل از بین نمی‌رود، بلکه بر اساس خسارت وارد شده از مقدارش کم می‌شود.

بیمه شخص ثالث ایران قسطی چه شرایطی دارد؟

برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی بیمه ایران یا سایر شرکت بیمه باید ابتدا وارد سایت ازکی و صفحه بیمه شخص ثالث شده، اطلاعات مربوط به خودرو را وارد و سقف پوشش های مورد نظر خود را انتخاب کنید. شرایط پرداخت اقساطی بیمه شخص ثالث برای شرکت های مختلف بیمه متفاوت است که می توانید پس از بررسی و مقایسه از میان آن ها مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

خرید و تمدید بیمه شخص ثالث ایران با بهترین قیمت از ازکی

سایت ازکی با ارائه خدمات مشاوره و خرید بیمه آنلاین امکان خرید و تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث از شرکت های نام‌آشنایی مانند بیمه ایران را فراهم کرده است. با مراجعه به ازکی می‌توانید در کوتاه ترین زمان اقدام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث یا تمدید آن کنید. این کار در عرض چند دقیقه و به‌طور اینترنتی انجام می‌شود. نگران اِعمال تخفیف‌ها در خرید با این روش هم نباشید چون در زمان تمدید بیمه با ازکی از شما درباره سوابق تخفیف عدم خسارت هم پرسیده می‌شود و اگر واجد شرایط باشید، تخفیفات بیمه قبلی در مورد بیمه جدید لحاظ می گرد.