به آینه نگاه کنید، آیا جای جوش، لک، گودی و سایر مشکلات را روی پوست‌تان می‌بینید؟ امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم نکند. حال نگاهی به محصولات پوستی و انواع ماسک‌ها و دستورالعمل‌ها در بازار بیندازید. نسخه‌های متفاوتی برای انواع مشکلات پوستی پیچیده می‌شود که برخی بی‌فایده و برخی معجزه آسا عمل می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ماست موسیر یکی از موادی است که برای درمان مشکلات پوستی توصیه می‌شود. آیا تاکنون از ماست و موسیر برای مشکلات پوستی خود استفاده کرده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید این ماده می‌تواند تاثیر خوبی روی پوست داشته باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به ماست موسیر نه به عنوان یک ماده غذایی، بلکه به عنوان یک معجزه‌گر پوست صحبت کنیم.

هنوز ماست موسیر را نشناخته‌اید!

قبل از قضاوت راجع به این ماده مغذی اجازه دهید راجع به آن بیشتر بدانیم. همانطور که می‌دانید ماست در طی فرآیند تخمیر از شیر به دست می‌آید. از طرفی، شیر حاوی انواع مختلف پروتئین، خانواده ویتامین ب، منیزیم، پتاسیم، انواع کربوهیدرات و کلسیم است. از سویی دیگر موسیر را در این ترکیب مغذی داریم. موسیر از خانواده پیاز بوده و به همین دلیل در بسیاری از خواص با پیاز مشابه است. در موسیر می‌توانید دو دسته ترکیب موثر شامل فلانوئید‌ها مانند کورستین و ترکیبات سولفوردار مانند آلیل پروپیل، را بیابید. علاوه بر این موسیر دارای آلومینیوم و انواع پروتئین‌ها نیز می‌باشد. مجموع ترکیبات گفته شده باعث ایجاد خواص شگفت‌انگیز ماست موسیر می‌شوند اما چه خواصی؟

فواید ماست موسیر برای پوست

حالا که اطلاعات کافی راجع به ترکیبات ماست موسیر داریم، شاید بهتر بتوانیم خواص این ماده مفید را برای پوست و مو باور کنیم. توجه داشته باشید که برای استفاده هر ماده‌ای روی پوست، باید از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید. برای اطمینان از عدم حساسیت می‌توانید ماده مورد نظر را روی قسمت داخلی بازو که پوست نازکی دارد، امتحان کنید. اگر خارش و یا قرمزی شدید داشتید، بهتر است آن ماده را روی پوست صورت نگذارید. هر چند حساسیت به ماست و موسیر بسیار نادر است، اما بهتر است این تست را انجام دهید.

 برای استفاده از ماست و موسیر روی پوست می‌توانید از ماست موسیر رامک استفاده کنید. محصولات این برند فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و به همین دلیل تاثیر منفی روی پوست ندارند. علاوه بر این، استفاده از مواد کاملا طبیعی و تازه باعث شده تا محصولات خواص طبیعی خود را حفظ کنند. در ادامه انواع خواص این ترکیب را نام می‌بریم.

پوستی شاداب

یکی از موادی که در موسیر به فراوانی یافت می‌شود، گوگرد است. گوگرد یک ترکیب بسیار مفید برای پوست بوده که باعث افزایش درخشندگی و شادابی پوست می‌شود. کافیست یک بار موسیر را روی پوست خود امتحان کنید تا متوجه آثار بی‌نظیر آن شوید.

درمانگر جای نیش حشرات

هنگامی که حشرات جایی از پوست را می‌گزند، التهاب و تورم در آن ناحیه دیده می‌شود. این داستان به ویژه برای کودکان بسیار دردناک بوده و باعث بی‌تابی کودک می‌شود. خبر خوب اینجاست که موسیر می‌تواند اثر التهاب را تا حد زیادی کاهش دهد. کافیست مقداری از موسیر یا ماست موسیر را در ناحیه‌ای که دچار گزیدگی شده است، قرار دهید.

خداحافظی با ریزش مو

همانطور که اشاره شد، میزان گوگرد فراوانی در موسیر دیده می‌شود. گوگرد نه تنها برای پوست، بلکه برای سلامت موها هم نقش موثری ایفا می‌کند. تقویت فولیکول مو و جلوگیری از ریزش آن، از جمله خواص مهم گوگرد برای مو است. برای تاثیر بیشتر باید ترکیبات حاوی موسیر را حدودا یک ربع روی سر خود نگه داشته و کمی ماساژ دهید. بعد از چندین بار استفاده، شاهد تاثیر شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

درمان شوره

یکی دیگر از مشکلات مربوط به مو، وجود شوره در سر است. معمولا وجود شوره در سر برای افراد بسیار ناخوشایند بوده و باعث کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. موسیر می‌تواند یکی از درمانگرهای شوره سر نیز باشد. کافیست سر خود را با آن شسته و سپس موها را آبکشی کنید.

علاوه بر رفع شوره، ماست موسیر می‌تواند باعث خوش حالت شدن موها و فرم گرفتن آن‌ها شود. ترکیبات موجود در ماست به همراه موسیر کمک می‌کند تا موها تغذیه شده و از خشکی بیش از حد به دور بمانند. شامپوها، مواد شیمیایی، ماسک‌ها و سایر محصولات موجود در بازار هم ادعاهای زیادی درباره سلامت موها دارند اما تاثیر منفی مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها بسیار بیشتر است.

سرشار از ویتامین‌های گروه ب

یکی از منابع غنی از ویتامین ب، موسیر است. البته خانواده ویتامین ب در ماست هم به میزان فراوان یافت می‌شوند. جالب است بدانید که با مصرف صد گرم موسیر، می‌توانید بیشتر از ده درصد ویتامین ب بدن را تامین کنید. خانواده ویتامین ب یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها در بدن هستند. این خانواده نه تنها برای شفافیت و سلامت پوست و مو بلکه برای سیستم عصبی، ایمنی و عضلانی بدن هم مفید هستند.

ویتامین ب 9 که با نام اسید فولیک هم شناخته می‌شود، نقش موثری در کاهش استرس دارد. این ویتامین یکی از مهم‌ترین مواد برای ساخت گلبول‌های قرمز است. به همین دلیل با مصرف آن می‌توان از کم خونی پیشگیری کرد.

موسیر در چه غذاهایی استفاده میشود؟

همانطور که اشاره شد، موسیر هم خانواده پیاز است. این گیاه شباهت بسیار زیادی به سیر داشته و یک ریشه پیازی بزرگ دارد. تندی طعم آن کمی از سیر کمتر اما تقریبا مشابه آن است. به دلیل طعم متفاوتی که موسیر دارد، از آن در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. جالب است بدانید در ایتالیا موسیر در روغن زیتون فرآوری شده و کنسرو آن در بازار به فروش می‌رسد.

یک چاشنی خوش طعم

یکی از موارد مصرف موسیر، استفاده از آن در انواع غذاها به عنوان چاشنی است. اگر قصد طعم‌دار کردن فیله مرغ یا گوشت گوسفندی را دارید، می‌توانید از موسیر استفاده کنید. از بین بردن بوی گوشت و دادن یک طعم فوق‌العاده تنها از موسیر بر می‌آید. علاوه بر این استفاده از آن در انواع سوپ هم می‌تواند یک پیشنهاد خوب باشد.

موسیر کبابی

یکی دیگر از روش‌های استفاده از موسیر، کباب کردن آن است. شما می‌توانید موسیر را با سایر سبزیجات کباب کرده و در کنار غذاهایی مانند استیک گوشت به شکل دورچین استفاده کنید.

موسیر در سالاد

استفاده در سالاد هم می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. کافیست آن را به شکل تازه از بازار خریداری کرده و روی سالادهای مختلف امتحان کنید.

استفاده در سس

سس‌های زیادی هستند که با طعم تند موسیر می‌توانند خوشمزه‌تر شوند. کافیست موسیر تازه را تهیه کرده و آن را به شکل رنده شده به سس‌ها اضافه نمایید.

استفاده در ترشی

استفاده از موسیر در ترشی بسیار رایج است. این ماده می‌تواند طعم متفاوتی را به ترشی بدهد و بوی زمختی مواد را از بین ببرد. کافیست یکبار آن را تجربه کنید تا طعم آن را همیشه به خاطر بسپارید.

سخن پایانی

شاید بارها و بارها از ماست موسیر استفاده کرده باشید اما تاکنون از خود پرسیده‌اید این ماده چه خواصی دارد؟ ترکیب مواد مختلفی که در ماست موسیر وجود دارد باعث شده تا برای انواع مشکلات و بیماری‌ها مفید باشد. جالب است بدانید ماست و موسیر به عنوان روش درمانی برای انواع مشکلات پوستی هم شناخته می‌شود. در این مقاله راجع به انواع خواص ماست و موسیر صحبت کرده و روش‌های استفاده از موسیر در غذا را هم نام بردیم. ماست موسیر رامک از مواد اولیه کاملا طبیعی فرآوری شده است. به همین دلیل طعم آن بسیار متفاوت بوده و دارای خواص درمانی فراوان است. مجموعه رامک ارائه دهنده انواع محصولات لبنی در طعم و مزه‌های متفاوت است.