دانشگاه‌ها و کالج‌ های کانادا جزء برترین مراکز آموزشی و صنعتی در سطح جهان هستند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به کانادا برای بسیاری از افراد یک آرزو است. همچنین کالج‌ها و دانشگا‌ه‌های کانادا دارای برترین مدارک و گواهینامه‌ها به همراه دوره‌های آموزشی معتبر هستند. در این مقاله به معرفی کالج‌های برتر کانادا خواهیم پرداخت.

1

دلایل محبوبیت کالج های کانادا

در سال‌های گذشته دانشجویان زیادی تقاضای تحصیل در کالج های کانادا را داشته‌اند. این موضوع به دلیل مزایای زیادی است که کالج‌های این کشور دارند. کالج‌های کشور کانادا در سطح جهانی بسیار مطرح هستند. یکی از نکات مثبتی که در این کالج‌ها وجود دارد محیط دو زبانه است. همچنین کشور کانادا دارای شرایطی است که پس از فارغ‌التحصیلی بلافاصله می‌توانید وارد بازار کار شوید.

از دیگر مزایای تحصیل در این کشور امکان تمدید اقامت در کانادا و کسب تجربه‌های کاری است. در کشور کانادا صنایعی مانند بازی‌های ویدیویی، دیجیتال مارکتینگ، ارتباطات و همچنین مهندسی هوانوردی جزء مشاغلی هستند که کاربرد زیادی دارند. کالج های کانادا دارای اساتید درجه یک بوده که این مورد یکی از مهمترین موارد برای ارزش‌گذاری یک کالج یا دانشگاه محسوب می‌شود.

همچنین زیرساخت‌های موجود در کالج‌های این کشور بسیار مجهز و دارای امکانات مدرن هستند. همچنین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی در آن‌ها برگزار می‌شود. بنابراین تحصیل در کالج‌های کشور کانادا نتیجه‌ای جز موفقیت و آینده شغلی و اجتماعی خوب برای فارغ‌التحصیلان آن نخواهد داشت.

لیست بهترین کالج های کانادا

همانطور که گفتیم کالج های کانادا دارای ارزش و محبوبیت در سطح جهانی هستند. در این قسمت می‌خواهیم برخی از کالج‌های این کشور را که جزء برترین‌ها محسوب می‌شوند به شما معرفی کنیم. کالج هامبر، کالج داگلاس، کالج صد ساله، کالج شریدان، کالج آلگونکوین، کالج موهاک، کالج سنت لارنس، کالج جورج براون، کالج گوزن قرمز، کالج Fanshawe، کالج کاموسون

کالج وانیر.

2

مراحل ورود به کالج های کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا مستلزم داشتن شرایطی است. برای ورود به کالج های کانادا چند مرحله را باید طی کنید.

  • مرحله اول: انتخاب کالج مورد نظر

در اولین مرحله برای ورود به کالج های کانادا باید کالج مورد نظر خود را انتخاب کنید. این انتخاب بر مبنای علاقه شما، رشته مورد نظر، شهر و استان مورد نظر شما است. همچنین بر اساس شرایط ویژه‌ای که دارید ممکن است که هر کالجی را نتوانید انتخاب کنید. بنابراین انتخاب کالج باید با شرایط شما نیز متناسب باشد.

  • مرحله دوم: درخواست برای تحصیل در کالج های کانادا

مرحله بعدی این است که برای تحصیل در کالج موردنظرتان درخواست دهید. این درخواست می‌تواند به صورت اینترنتی انجام گیرد. شما باید به سایت کالج مربوطه رفته و طبق دستورالعمل‌ها، درخواست خود را ارسال کنید. کالج های کانادا دارای شرایط مخصوص به خود هستند. کالج‌ها برای ثبت نام معمولا به نمرات دبیرستان و مهارت زبان انگلیسی توجه می‌کنند.

  • مرحله سوم: ارسال مدارک مورد نیاز برای کالج های کانادا

در مرحله سوم باید مدارک مورد نیاز خود را برای کالج های کانادا ارسال کنید. برگه ریز نمرات و گواهینامه‌های خود را باید برای کالج مورد نظر ارسال کنید. مدارک باید به صورت ترجمه شده ارسال شوند.

  • مرحله چهارم: مهارت زبانی

در مرحله چهارم برای ورود به کالج های کانادا شما باید مهارت زبانی خود را اثبات کنید. اثبات مهارت در زبان از طریق آزمون‌هایی نظیر آیلتس، تافل و برخی آزمون‌های معتبر دیگر انجام می‌شود. در اغلب موارد دو زبان انگلیسی و فرانسوی جزء مهارت‌ها محسوب می‌شوند. این موضوع به مؤسسه، کالج و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد.

  • مرحله پنجم: بررسی مهلت زمانی و هزینه‌ های لازم

مرحله پنجم برای ورود به کالج های کانادا این است که شما باید به مهلت‌های زمانی هر کالج توجه داشته باشید. این به این معنی است که تا قبل از دریافت اجازه برای ورود به کالج، باید مدارک خود را آماده کنید. این مهلت زمانی معمولاً باید ۸ تا ۱۰ ماه قبل از زمان دریافت باشد. مورد دیگر توجه به هزینه‌ها است. چون باید به هزینه‌های کالج مورد نظرتان توجه داشته باشید. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها هزینه درخواست نیز دریافت می‌کنند. برخی دیگر برای برگزاری بعضی از برنامه‌های خود هزینه دریافت می‌کنند. به طور کلی شما باید از تمامی هزینه‌های مربوط به آن کالج آگاهی داشته باشید.

3

  • مرحله ششم: درخواست مجوز تحصیلی کالج های کانادا

مرحله بعدی برای تحصیل در کالج های کانادا، درخواست ویزای دانشجویی کانادا است. حداقل ۳ ماه قبل از اینکه به کانادا بروید باید برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

  • مرحله هفتم: ورود به کالج های کانادا، تحصیل و کار

مرحله آخر، مرحله ورود به کالج های کانادا و تحصیل در آن‌ها است. دانشجویانی که تحصیل آنها در کانادا بیش از ۶ ماه طول می‌کشد می توانند کار کنند. دانشجو می‌تواند در طول ترم ۲۰ ساعت در هفته و در پایان ترم ۳۰ ساعت در هفته کار کند. البته باید توجه داشته باشید که قبل از شروع به کار باید حتماً برای بیمه اجتماعی اقدام کنید.

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند طی کردن پروسه نه چندان کوتاهی است. کالج های کانادا هر کدام ممکن است در کنار شرایط عمومی، یک سری شرایط خاص نیز داشته باشند. آگاهی از تمامی این موارد می‌تواند موجب تسریع کار شما برای ورود به این کالج‌ها باشد. برای اینکه پروسه این کار برای شما کوتاه‌تر شود بهتر است از یک دفتر مهاجرتی کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی با پرسنل مجرب و ماهر و مشاوره‌های مهاجرتی می‌تواند روند مهاجرت شما را تسریع بخشد.