یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، پذیرش آن توسط افکار عمومی و شرکت‌ها است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان این ارزها همواره به دنبال راهکارهایی برای پذیرش هرچه بیشتر این ارزها توسط مردم هستند. یکی از این راه‌ها ورود به صنعت گردشگری (کریپتو توریسم) و استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های سفر است. در ادامه این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که کریپتو توریسم چیست؟ چه مزایایی دارد و سازگارترین کشورها با ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

1

گردشگری کریپتو یا کریپتو توریسم چیست؟

کریپتو توریسم را می‌توان ترکیب دو حوزه گردشگری و ارزهای دیجیتال دانست که هدف اصلی آن آشنایی هرچه بیشتر مردم با صنعت کریپتو با استفاده از تورهای گردشگری است. استفاده از این روش می‌تواند بازار ارز دیجیتال را متحول کرده و رونقی دوباره به آن ببخشد. در حال حاضر این تورها به دو صورت برگزار می‌شود.

  1. تورهایی که توسط شرکت‌های مسافرتی تعریف می‌شود و افراد می‌توانند تمام هزینه‌های آن را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت نمایند.
  2. تورهایی که شرکت‌های مسافرتی و سرمایه‌گذاران باهدف برگزاری کلاس‌ها، ارائه جدول ارز دیجیتال معتبر و سخنرانی‌هایی در زمینه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک‌چین به مخاطبان ارائه می‌کنند.

در هر دو صورت این تورها می‌توانند روی آینده بلاک‌چین و قیمت لحظه ای  ارزهای دیجیتال تأثیر داشته باشند؛ زیرا افراد بیشتری با این حوزه آشنا می‌شوند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بررسی مزایا و معایب کریپتو توریسم

اگرچه در حال حاضر تعداد تورهای مسافرتی و افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بسیار کم است؛ اما این احتمال وجود دارد که به دلیل مزایای متعدد کریپتو توریسم، در آینده تقاضا برای استفاده از این تورها افزایش یابد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش اشاره می‌کنیم.

  1. افرادی که در این تورها شرکت می‌کنند می‌توانند کلیه هزینه‌ها (خرید بلیت، رزرو هتل و...) را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت نمایند.
  2. ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند و می‌توان آن‌ها را در کیف پول‌های نرم‌افزاری ذخیره‌سازی کرد، احتمال بروز خطراتی چون سرقت و زورگیری را به‌شدت کاهش داده و امنیت مسافران را افزایش می‌دهد.
  3. یکی از مشکلات بزرگ مسافران در سفر، پرداخت کارمزد به‌منظور استفاده از خدمات خودپردازها است. استفاده از کریپتو، کارمزدها را به صفر می‌رساند و بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  4. شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت این تورها امکان ملاقات افراد متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال و گفتگو با آن‌ها است. در این گفتگوها شما می‌توانید میزان دانش خود را افزایش دهید و نظرات آن‌ها را در مورد قیمت ارز دیجیتال و آینده این بازار جویا شوید.

بهتر است در کنار تمام مزایای گفته شده، با یکی از بزرگ‌ترین معایب این تورها نیز آشنا شوید. بسیاری از تورهای برگزار شده صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و وعده‌های بی‌اساس و پوچی از طرف برگزارکنندگان در مورد عرضه اولیه‌ها، ایردراپ‌ها، بازار ارز دیجیتال و... به شرکت‌کنندگان داده می‌شود. پس اگر قصد استفاده از کریپتو توریسم را دارید حتماً به این نکته توجه کنید.

کاربردها و خدمات بلاک‌چین در صنعت گردشگری

فناوری بلاک‌چین می‌تواند کاربردهای متعددی در صنعت گردشگری داشته باشد که در ادامه به سه مورد از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سرویس شناسایی و تأیید هویت

صنعت گردشگری نیاز مبرمی به استفاده از خدمات شناسایی دارد و بلاک‌چین باتوجه‌به پتانسیل بالایی که در این زمینه دارد، می‌تواند روش‌های نوینی برای انجام این کار در اختیار شرکت‌های مسافرتی قرار دهد. به طور مثال: استفاده از اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم با استفاده از فناوری Blockchain، می‌تواند جایگزین مناسبی برای اسناد کاغذی باشد. با این کار امنیت فرودگاه‌ها به میزان چشمگیری افزایش‌یافته و زمان ورود و انتظار مسافران کاهش می‌یابد.

برنامه وفادارسازی مشتری

یکی از اصلی‌ترین هدف‌های شرکت‌های مسافرتی، وفادارسازی مشتری و تشویق به استفاده مجدد از خدمات است. استفاده از فناوری بلاک‌چین جمع‌آوری اطلاعات مشتری را ساده کرده و احتمال تقلب در این بخش را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

2

پرداخت‌های امن و قابل‌ردیابی

ایجاد سیستم‌های پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین را می‌توان اصلی‌ترین کاربرد این فناوری در صنعت گردشگری و هتل‌داری دانست. ایجاد سیستم‌های این‌چنینی به مشتریان اجازه می‌دهد قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال را مشاهده، ارز موردنظر را تهیه و هزینه‌های سفر خود را پرداخت کنند.

سازگارترین کشورها با ارز دیجیتال کدام‌اند؟

اگر اخبار مربوط به بازار رمزارزها را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کشورها در حال ایجاد کارگروه‌هایی برای سامان‌دهی به بازار ارز دیجیتال و ایجاد قوانین و مقررات مدون برای استفاده از آن هستند. برخی از کشورها در این زمینه اقدامات بسیار مؤثری انجام داده‌اند؛ به‌طوری‌که ساکنین این کشورها می‌توانند برای دریافت خدمات و پرداخت هزینه آن از ارزهای دیجیتال استفاده نمایند. در ادامه به اسامی برخی از این کشورها اشاره می‌کنیم.

  • السالوادور
  • سنگاپور
  • پرتقال
  • مالت
  • آلمان

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید با دردست‌داشتن یک گوشی تلفن همراه، قیمت ارز دیجیتال را در لحظه بررسی نمایید. سپس میزان ارز موردنیاز خود را تهیه و با چند کلیک ساده، هزینه کالا یا خدماتی که خریداری کرده‌اید را در این کشورها پرداخت کنید.

بررسی خدمات ارائه شده با ارزهای دیجیتال

به‌طورکلی شما می‌توانید برای انجام بسیاری از خریدهای آنلاین و آفلاین خود، از روش پرداخت به‌وسیله ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مثل شاپیفای، مایکروسافت، هتزرنر، اوراستاک و... امکان پرداخت آنلاین هزینه خرید به‌وسیله ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده‌اند. کافی است قیمت دلاری کالای مدنظر خود را بدانید؛ سپس قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را بررسی و میزان موردنظر را خریداری و از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال هزینه را پرداخت نمایید.

علاوه بر سرویس‌های گفته شده بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها ارزهای دیجیتال را به‌صورت آفلاین نیز می‌پذیرند؛ کافی است به این فروشگاه مراجعه و لیست ارز دیجیتال پذیرفته شده را مشاهده کنید؛ از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پینک کاو، اورنج کانتی، پیتزا فورکوینز و... اشاره نمود.

تأثیر کریپتو توریسم بر قیمت ارز دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین اهداف سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال، آشناکردن عموم مردم با این بازار است. کریپتو توریسم یکی از روش‌های کاربردی و جذاب است که می‌توان با استفاده از آن مردم را از وجود بازار بزرگ رمزارزها آگاه کرد. کافی است لیست ارز دیجیتال معتبری در اختیار آن‌ها قرار داده و روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری را به آن‌ها آموزش دهید.

اگر این کار به‌درستی انجام شود، تعداد زیادی از مردم به این بازار جذب می‌شوند و در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند که نتیجه آن افزایش قیمت ارز دیجیتال پروژه و کسب سود بیشتر سرمایه‌گذاران می‌شود.

3

جمع‌بندی

 کریپتو توریسم تلفیقی از صنعت گردشگری و ارزهای دیجیتال است که هدف آن آشنایی هرچه بیشتر مردم با فناوری‌های بلاک‌چین و ارزهای مختلف است. ازآنجایی‌که استفاده از این فناوری می‌تواند موجب سادگی و افزایش امنیت مسافران در سفر گردد، استفاده درست از آن می‌تواند به رشد و شکوفایی بازار ارزهای دیجیتال کمک کرده و روی قیمت ارز دیجیتال تأثیری مستقیم بگذارد. اگر یکی از این کشورهای مقصد که پذیرنده کریپتو هستند و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنید، می‌توانید با بررسی لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال از اینجا، تاثیر آن بر قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنید.