ارمنستان یکی از قطب‌های گردشگری جذاب در قاره آسیا است و هرساله مسافران زیادی برای دیدن شهرهای توریستی و زیبای ارمنستان و جاذبه‌های متنوع آن راهی این کشور می‌شوند. علی‌رغم وسعت کم و جمعیت پایین این کشور، در بسیاری از شهرهای مهم ارمنستان می‌توانید براحتی رد پای تاریخچه کهن، بناهای تاریخی متنوع و طبیعتی بکر را مشاهده کنید. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید و با مکان های گردشگری آن آشنا نیستید، همراه آژانس مسافرتی سفریار آریا باشید تا با بهترین شهرهای توریستی ارمنستان آشنا شوید.

  • شهر ایروان | Yerevan

میراث فرهنگی ارمنستان را بیشتر از هر جای این کشور در پایتخت زیبای آن، ایروان خواهید دید. اکثر ساختمان‌های ایروان به سبک معماری شوروی بنا شده است و این شهر میزبان چند شگفتی پست‌مدرن می باشد. ایروان شهری است که به دلیل استفاده از سنگ‌های توف صورتی رنگ در ساخت ساختمان‌هایش، به آن لقب " شهر صورتی " هم داده‌اند.

پایتخت ارمنستان چندین گالری هنری دارد که آثاری از هنرمندان بااستعداد محلی را به نمایش گذاشته است. در این شهر مهم همچنین موزه‌های تاریخی و فرهنگی متنوعی وجود دارد که  می‌توانند در سفر با تور ایروان از آن‌ها بازدید کنید. بنابراین تور ایروان می‌تواند برای هر گردشگری با هر سن و هر سلیقه‌ای، سفری خاطره‌انگیز و جذابی رقم بزند.

1

  • شهر گوریس | Goris

گوریس یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوبی ارمنستان محسوب می­شود که در مسیر قره‌باغ (Nagorno Karabagh) جای گرفته است. در اصل خود شهر در امتداد یک رودخانه قرار گرفته و کوه‌های سرسبز آن را محاصره کرده است. ضمنا موضوعی که باعث وجه تمایز گوریس با سایر شهرهای ارمنستان شده، صخره‌هایی با اشکال عجیب در حاشیه این شهر است. همچنین گردشگران می‌توانند به روستای باستانی به نام " Old Khndzoresk " بروند و دیدنی­های بیشماری را شاهد باشند.

  • شهر سوان | Sevan

اگرچه در کشور ارمنستان دریا وجود ندارد؛ اما دارای گوهری طبیعی به نام " دریاچه سوان " می­باشد. سوان که در کرانه رودخانه قرار گرفته، مقصدی زیبا برای شما مسافران تور مسافرتی ارمنستان است. این شهر که در ارتفاع ۱۹۰۵ متری از سطح دریا قرار دارد، شهری جذاب و پرجاذبه برای سفر و شنا در گرمای تابستان بشمار می­رود. در سوان اگر حتی خوب نباشد و نتوانید شنا کنید، از طعم ماهی‌های کبابی تازه محلی که از خود دریاچه صید می‌شوند، میتوانید نهایت لذت را ببرید.

2

  • شهر دیلیجان | Dilijan

دیلجان یک شهر خوش آب وهوای بزرگ در استان تاووش ارمنستان است که شهرت آن برای چشمه های معدنی­اش می­باشد. یک مقصد محبوب گردشگری بین توریست ها و مردم محلی ارمنستان، این شهر سرسبز دارای تعدادی هتل دوست­داشتنی و امکانات رفاهی مناسب است که به گردشگران این امکان را می­دهد تا با خیال راحت در طبیعت زیبای پارک ملی حومه آن و مکان های تاریخی جذاب این منطقه گردش کنند.

  • شهر جرموک | Jermuk

جرموک بدوت اغراق یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان بشمار می­رود که در جنوب کشور قرار دارد. جرموک یک شهر آرام و بی­سر و صداست که برای آب­وهوای لطیف، طبیعت چشمنواز و آب معدنی شفا بخش به­شهرت رسیده است. نام جرموک در زبان ارمنی به معنی جای گرم است. محل یکی از بزرگ­‌ترین چشمه‌های آب گرم ارمنستان است و آب معدنی گازدار جرموک که خاصیت درمانی هم دارد در سراسر ارمنستان به فروش هم می ‌رسد.

3

  • شهر تساغکادزور | Tsaghkatsor

این شهر از شهرهای زیبای ارمنستان در شمال پایتخت کشور یعنی شهر ایروان قرار گرفته است. تساغکادزور یکی از مهم­ترین مراکز اسکی در این کشور هم بشمار می­رود و بعنوان معروف­ترین مقاصد گردشگری ارمنستان بوده که در تمام فصول سال می توان به آن سفر کرد و از طبیعت زیبای آن لذت برد. در فصل زمستان می توانند تمام تجهیرات لازم را کرایه کنند و به اسکی یا اسنو برد سواری در کوه بپردازند.

  • شهر ادزون | Odzun

شهر ادزون در استان لوری (Lori) ارمنستان قرار گرفته است و روستایی تاریخی، زیبا و همچنین بسیار مهم برای کشور است. مناظر طبیعی این روستای چشمنوار و بکر شما را شیفته خود می­کند و شما می‌توانید این مناظر را از بالای کلیسا روستا نظاره­گر باشید. کلیسای این روستا متعلق به قرن پنجم میلادی است و یکی از جاذبه‌های اصلی روستا بخ حساب می­آید.

4

در آخر شهرهای ارمنستان با وجود جاذبه ‌های گردشگری بسیارمتنوعی که دارند، هرساله گردشگران بسیاری جهت بازدید از آنها با تور ارمنستان همراه می­شوند. مجموعه مسافرتی سفریار در این مطلب با معرفی جاذبه‌های گردشگری در مهم‌ترین شهرهای ارمنستان قصد داشت شما را در یک سفر هیجان‌انگیز و متفاوت به این کشور همراهی کند.

ضمنا می ‌توانید در وبسایت مجموعه مسافرتی سفریار آریا به راحتی و تنها با چند کلیک ساده انواع مختلف تور ارمنستان از تبریز، از تهران، از شیراز و... را که شامل تورهای ارزان و لحظه آخری، آفر تور ارمنستان، تور ارمنستان نوروز 1402، بهترین تورهای زمینی و هوایی ارمنستان و... را پیدا کنید و سپس مناسب‌ ترین آن را رزرو کنید. فقط کافیست که در صفحه اصلی safaryaar شما تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد نمایید و سپس با کلیک بر دکمه جستجو می ‌توانید لیست تورهای موجود در آن تاریخ را مشاهده کنید و سپس با مقایسه بین تورها و در نظر گرفتن بودجه و سلایق خود بهترین تور را انتخاب و در سریع ‌ترین حالت ممکن رزرو کنید.