دارایی مالی بعد از نعمت سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب همان‌طور که از بدن خود مراقبت می‌کنیم باید از دارایی مالی خود نیز نهایت حفاظت را به عمل آوریم. فرقی ندارد پول و ثروت ما فیزیکی یا دیجیتالی است، به هر حال باید با روشی مناسب و کاربردی از دارایی و سرمایه خود حفاظت کنیم. به عبارت دیگر همان‌طور که پول خود را در بانک و موسسات مالی معتبر سپرده‌گذاری می‌کنید، باید رمز ارزهای خود را در کیف پول‌هایی معتبر و مخصوص قرار دهید. اما چطور می‌توان از امنیت و کارکرد صحیح یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن شد؟ به نظر شما بهترین کیف پول برای نگه‌داری و ذخیره ارزهای دیجیتال کدام کیف پول است؟

انواع کیف پول ارز های دیجیتال

چند نوع کیف پول ارز دیجیتال داریم؟

خوشبختانه فضای ارزهای دیجیتال و تکنولوژی این شبکه رمز ارزی به قدری پیشرفت کرده که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود یکی از بهترین و مناسب‌ترین کیف پول‌های رمز ارزی را انتخاب کنید.

با توجه به دستگاه هوشمندی که دارید می‌توانید یکی از انواع کیف پول‌های حاضر در بازار ارزهای دیجیتال را بخرید. در ضمن با توجه به دسترسی خود به اینترنت می‌توانید بهترین کیف پول رمز ارزی مورد نظر خود را تهیه کنید.

از آنجایی که انتخاب و خریداری یک کیف پول معتبر از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران بازار ارزهای دیجیتال است، شما باید برای انتخاب کیف پول مورد نظرتان به اندازه کافی تحقیق و بررسی انجام دهید.

متاسفانه برخی از سودجویان و کلاهبرداران از ناآگاهی و سادگی کاربران تازه وارد سو استفاده می‌کنند و با ایجاد دام‌هایی گسترده دارایی این کاربران را از چنگ آنها درمی‌آورند. با ما همراه باشید تا لیستی از انواع کیف پول‌های رمز ارز حاضر در بازار ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت افزاری
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم افزاری
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال مخصوص دسکتاپ
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال مخصوص تلفن هوشمند
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت وب
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال کاغذی
  • کیف پول ارز دیجیتال صرافی

ناگفته نماند کیف پول‌های گرم یا سرد که همان کیف پول‌های آفلاین و آنلاین نامیده می‌شوند نیز از جمله اصلی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به شمار می‌آید.

 البته این نوع از کیف پول‌ها نیز در دسته‌بندی‌ کیف پول‌های نام برده شده قرار دارد. در بخش‌های بعدی اسامی و توضیحات بهترین کیف پول‌های معتبر را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بهترین کیف پول‌‌ ارز دیجیتال نرم‌افزاری

به طور حتم با نرم‌افزارهای مختلفی سروکار دارید و می‌دانید که بیشتر نرم‌افزارها به صورت اینترنتی و آنلاین کار می‌کنند. همان‌طور که برای نقل و انتقال پول خود از طریق نرم‌افزار همراه کارت به اینترنت نیاز دارید، برای استفاده از کیف پول‌های رمز ارز نرم‌افزاری نیز به اینترنت نیاز است.

از این رو به این کیف پول‌ها، کیف پول ارز دیجیتال گرم یا آنلاین نیز گفته می‌شود. در نظر داشته باشید تمام اطلاعات شما محرمانه و خاص شما به صورت آنلاین در این کیف پول‌ها جابجا می‌شود. به همین دلیل کیف پول‌های نرم‌افزاری بیش از سایر کیف پول‌ها در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

 همیشه کیف پول‌های آنلاین و سیستم‌های اینترنتی بیش از سایر سیستم‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند. برخی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌ها همانند کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ یا موبایل و غیره نیز در دسته همین مدل از کیف پول‌ها قرار دارند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب بهترین کیف پول نرم‌افزاری خود تحقیق و بررسی کافی انجام دهید تا در نهایت امن‌ترین و معتبرترین کیف پول را بیابید. در ادامه چند مورد از این کیف پول‌ها را نام می‌بریم:

  • کیف پول نرم‌افزاری کوین بیس
  • کیف پول نرم‌افزاری چینج نو
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک
  • کیف پول نرم‌افزاری هوبی

کیف پول نرم افزاری کوین بیس

بهترین کیف پول نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ

آیا تا به حال بر روی رایانه شخصی خود نرم‌افزاری نصب کرده‌اید؟ بعد از دانلود، نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزارها و با وارد کردن یوزر و پسوورد دسترسی به این نرم‌افزار تنها از طریق رایانه شخصی شما امکان‌پذیر خواهد بود. کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ نیز همین روند را دارند.

زمانی که بر روی رایانه شما نصب می‌شوند تنها از طریق همین دستگاه در دسترس خواهند بود. ناگفته نماند برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال که برای دسکتاپ تعبیه شده‌اند، به تازگی برای موبایل نیز نسخه جداگانه‌ای دارند.

این مدل از کیف پول‌ها با این نرم‌افزاری هستند اما تا حد زیادی امن خواهند بود. همچنین با نصب این کیف پول‌ها راحتی را تجربه می‌کنید زیرا کارایی آنها بسیار ساده است.

تنها خطری که کیف پول ارز دیجیتال مخصوص دسکتاپ را تهدید می‌کند مربوط به دسترسی هکرهای حرفه‌ای است که می‌توانند از راه دور رایانه شخصی شما را تحت کنترل خود درآورند.

دسترسی به این مدل کیف پول‌ها برای مالکان و دارندگان آنها بسیار ساده و سریع است زیرا محیط و فضای کیف پول‌های نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ بسیار کاربرپسند و ساده طراحی شده است. بنابراین شما بعد از خرید رمزارز مورد نظر خود همچون خرید اتم (کازماس) یا سایر ارزهای دیجیتال میتوانید آن هارا در کیف پول مورد نظر خود، که هماهنگی لازم را با ارز دیجیتال خریداری شده داشته باشد، ذخیره کنید. در ادامه 4 مورد از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ را نام می‌بریم:

  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ اکسدوس
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ الکتروم 
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ کوینومی 
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ اتمیک

بهترین کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل

این مدل از کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز تاحدودی شبیه به کیف پول‌های نرم‌افزاری مخصوص دسکتاپ هستند که بر روی تلفن همراه شما نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

همان‌طور که نصب برخی برنامه‌های همانند آپ می‌توانید به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید، با نصب این مدل از کیف پول‌ها نیز می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی یابید.

با کمک این مدل از کیف پول‌ها تنها از طریق تلفن همراه خود می‌توانید دارایی دیجیتالتان را جابجا کنید یا در معامله حضور داشته باشید و در نهایت رمز ارزهای خود را در مکانی امن ذخیره کنید. با ذخیره ارز دیجیتال خود در این مدل از کیف پول‌ها شما می‌توانید حتی برخی از خریدهای خود را از این طریق پرداخت کنید.

کیف پول‌های مخصوص موبایل دسترسی بسیار آسان و سریعی دارند که همین امر به شما کمک می‌کند به راحتی خریدهای روزانه خود را از طریق رمز ارزهایی همانند بیت کوین پرداخت کنید. توجه داشته باشید این مدل از کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز به صورت آنلاین کار می‌کنند پس امنیت آنها خیلی بالا نیست.

حتی این امکان وجود دارد که به سرمایه شما دستبرد بزنند. چهار مورد از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری مخصوص موبایل عبارت هستند از:

  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل اکسدوس
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل مای اتر ولت
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل تراست ولت
  • کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل بیت کوین (مناسب برای سیستم عامل اندروید)

بهترین کیف پول ارز دیجیتال تحت وب

کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت وب پرریسک‌ترین کیف پول‌ها به شمار می‌آیند اما از نظر راحتی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. با انتخاب کیف پول تحت وب شما از طریق هر مرورگری در هر دستگاهی می‌توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید اما این موضوع خطرات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

نه تنها دسترسی به این مدل از کیف پول‌ها ساده است بلکه کنترل و ذخیره ارز دیجیتال شما نیز امری ساده خواهد بود. به عبارت دیگر کارایی کیف پول تحت وب به قدری ساده است که هر کسی بدون هیچ دانش فنی می‌تواند از این کیف پول‌ها استفاده کند.

 اما متاسفانه اگر هکری به اطلاعات این مدل از کیف پول‌ها دسترسی پیدا کند، بی‌درنگ می‌تواند تمام سرمایه و دارایی شما را به غارت برد. کیف پول برخی از صرافی‌ها نیز جزء همین دسته کیف پول‌های تحت وب به شمار می‌آیند که در حین دسترسی ساده بسیار خطرناک و ریسکی هستند.

به طور معمول طراحی سطح وب این کیف پول‌ها به قدری جذاب و با کیفیت است که شما را جذب خود می‌کند و پس از خرید یونی سواپ یا حتی سایر ارزهای دیجیتال شما میتوانید از این کیف پول ها برای نگهداری ارز خود استفاده کنید. اما شما باید در حفاظت از کلیدهای خصوصی خود نهایت تلاشتان را به کار برید. در ادامه 4 مورد از بهترین کیف پول‌های تحت وب ارز دیجیتال را نام می‌بریم:

  • کیف پول تحت وب بلاکچین
  • کیف پول تحت وب مای اتر ولت
  • کیف پول تحت وب کوین پیمنت
  • کیف پول تحت وب بریو

بهترین کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال

اکنون که با انواع مختلفی از کیف پول‌های نرم‌افزاری آشنا شدید، نوبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد می‌رسد. شاید برایتان سوال شود که چرا به این کیف پول‌ها سرد می‌گویند.

برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری این مدل از کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت فعالیت دارند، از این رو به آنه کیف پول سرد یا آفلاین گفته می‌شود. با استفاده از این کیف پول‌های اطلاعات و دارایی شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شود و بدون اینترنت می‌توانید دارایی خود را حفظ کنید.

البته برای نقل و انتقال دارایی دیجیتال خود به اینترنت نیاز خواهید داشت. شکل ظاهری کیف پول سخت‌افزاری رمز ارزها شبیه به یک فلش است که شما می‌توانید آن را با خود حمل کنید.

این ابزار فیزیکی بهترین روش برای ذخیره و حفظ دارایی دیجیتال شما به شمار می‌آید زیرا بدون هیچ ریسکی می‌توانید سرمایه خود را ذخیره کنید. فراموش نکنید این مدل از کیف پول‌ها رایگان نیستند بلکه باید برای خریداری آنها مبلغ را پرداخت کنید.

به تمام این مسائل و مبلغ گران کیف پول‌های سخت‌افزاری به هر حال بهترین و مطمئن‌ترین روش برای نگهداری دارایی دیجیتال خود استفاده از همین کیف پول‌ها است. با ما همراه باشید تا با 4 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال آشنا شوید:

  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول سخت‌افزاری کیپ کی
  • کیف پول سخت‌افزاری بیت باکس 2

کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چه نوع کیف پولی است؟

شاید داشتن یک کیف پول کاغذی ارز دیجیتال در حال حاضر کمی منسوخ شده یا ارزش کمی داشته باشد اما تا حدودی این مدل از کیف پول‌ها نیز روشی امن به شمار می‌آیند. زیرا هیچ هکری نمی‌تواند کیف پول کاغذی شما را هک کند.

البته در کیف پول‌های کاغذی کد خصوصی هر یک از دارایی‌های دیجیتالی بر روی کاغذ چاپ می‌شود. در این صورت هیچ سروری آنلاینی به اطلاعات دارایی دیجیتال مالکان دسترسی نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید کیف پول‌های کاغذی نیز در نهایت به یک نرم‌افزاری کلی و مادر متکی هستند.

به منظور انجام معامله از طریق کیف پول کاغذی خود باید کد خصوصی کیف پولتان را به یک کیف پول نرم‌افزاری یا تحت وب انتقال دهید. با کمک بارکد چاپ شده نیز می‌توانید دارایی خود را اسکن کنید و برای نقل و انتقالات آماده شوید.

در نهایت باید گفت کیف پول‌های کاغذی خطراتی به همراه دارند که باعث شده این روش نگهداری از ارزهای دیجیتال تا حد زیادی منسوخ به شمار آید. هیچ کیف پول ارز دیجیتالی بی‌نقص نخواهد بود و شما باید به خوبی از دارایی خود مراقبت کنید.

کیف پول ارز دیجیتال صرافی امن است؟

یکی دیگر از مدل کیف پول‌های پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال کیف پول صرافی است که شاید خیلی روش امنی به حساب نیاید ولی کاربرد خوب و ساده‌ای دارد. بسیاری از صرافی‌های معتبر همانند صرافی ارز دیجیتال کیوسک (kioosk) برای تسهیل روند نگهداری و انجام معامله ارز دیجیتال این چنین کیف پول‌هایی را تعبیه و طراحی کرده‌اند.

توجه داشته باشید ذخیره در کیف پول صرافی‌ها به عنوان روشی موقت پاسخگو نیاز شما خواهد بود. در ضمن کیف پول ارز دیجیتال صرافی نیز به صورت آنلاین کار می‌کند و باید به اینترنت وصل باشد.

از آنجایی که صرافی‌ها برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی هستند، با راه‌اندازی این کیف پول‌ها به مبادلات رمز ارز بیشتر کمک می‌کنند.

در نهایت اینکه اگر دوست دارید دارایی خود را به صورت آفلاین و سرد نگه‌داری کنید، می‌توانید کیف پول ارز دیجیتال صرافی را در نظر بگیرید که امکان ذخیره و نگه‌داری آفلاین را برای شما میسر می‌کند. با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید بهترین کیف پول صرافی ارز دیجیتال را انتخاب و در آن ثبت‌نام کنید.

کدام کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب می‌کنید؟

در حال حاضر که با انواع مختلفی از کیف پول ارزهای دیجیتال آشنا شدید، به نظر شما کدام کیف پول بهترین گزینه برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال شما است؟ از حمل کیف پول سخت‌افزاری راضی هستید یا دوست دارید کیف پولتان را در تلفن همراه خود کنترل کنید؟

 یا شاید دوست دارید از کیف پول کاغذی بهره‌مند شوید. در هر حال این  شما هستید که با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از بهترین کیف پول‌های رمز ارز حاضر در بازار ارزهای دیجیتال را انتخاب، خریداری و نصب کنید.