۱- پنج شنبه گذشته اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه‌ای را در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران و حمایت از اراذل و اوباش و تجزیه‌طلبان به تصویب رساندند.
این مصوبه ۴۲۰ رأی موافق و فقط یک رأی مخالف داشت.
قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در صفحات شخصی خود در توییتر از این مصوبه حمایت کردند!
این مصوبه نشان می‌دهد که دسیسه‌ها و توطئه‌های سیا، پنتاگون و وزارت خارجه علیه ملت ایران در مجلس نمایندگان آمریکا از حمایت یکپارچه و قوی برخوردار است و تمامی ندارد.
این مصوبه در حالی صادر شده است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا خبر از توفیق ملت ایران در عبور از فتنه جدید دادند. بساط ضدانقلاب از کف خیابان جمع شده و دشمن مشغول محاسبه هزینه‌ها، تلفات و اشتباهات جدید خود است.
۲- خداوند رحمت کند امام خمینی را یک وقتی در اوج شرارت آمریکا علیه ملت ایران فرمود:« با چشمانی باز به دشمن خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند».
مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا پس از عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از مصوبه خود مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه نشان می‌دهد دشمن در ترازوی وزن دشمنی حاضر نیست حتی گرمی از آن کاسته شود.
۳- نزدیک به یک سال است از جنگ اوکراین می‌گذرد. موج اعتصاب و آ‌شفتگی اقتصادی از آمریکا و اروپا تا کانادا ، زیر سایه جنگ اوکراین به وضوح دیده می شود.
هیچ خبری مبنی بر پایان جنگ اوکراین شنیده نمی شود. ممکن است در آینده بیانیه‌پراکنی و مصوبات‌تراشی برای تشفی خاطر دشمن ادامه یابد. این صداها پژواکی در هیچ جای جهان ندارد.
۴- گفتمان «ایران قوی» پاسخ همه واکنش‌ها  به مقوله «حرکت از نو»‌تداوم دشمنی‌های آمریکاست. ایرانی‌ها خود را برای برپایی جشن‌های چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب آماده می‌کنند .
قرار بود با فتنه‌های رنگارنگ دشمن، خبری از انقلاب نباشد. اما امروز جهان شاهد آن است ما هستیم و دشمن همچنان به حرکت کاغذی خود بر روی صفحات ، تحریم‌ها و مصوبات بی‌حاصل ادامه می‌دهد. تحرکات دشمن از هر زمان بوی و سوی خود را از دست داده است و این روند ادامه دارد. نمودار تاریخی ۴۴ سال گذشته نشان می‌دهد ملت ایران با یاد خدا آرام می‌گیرد و آمریکا و دشمنان اسلام با یاد شیطان هر روز آشفته‌تر و بحرانی‌تر به سمت فروپاشی پیش می‌روند.
۵- امروز نخبگان جهان به نقش لیبرال ها و نئولیبرال‌ها در ظهور بحران‌های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و تشدید نابرابری جهان واقف شده‌اند و  راه برون‌رفت از این معرکه را مقابله با آمریکا می‌دانند. همین هفته گذشته نوام چامسکی، اندیشمند آمریکایی جمله‌ای شنیدنی گفت. او فریاد زد :«لیبرالیسم فقط یک افسانه است. آمریکا از درون دچار فروپاشی است. دموکراسی در آمریکا معنا ندارد و کشور در دست طبقه سرمایه‌دار است.»
۶- مردم جهان طلوع انقلاب اسلامی را نقطه امید برای رهایی از شیطان بزرگ یعنی آمریکا می دانند و در این طلوع ، غروب امیدهای کاذب به غرب دیده می‌شود.
این مسیر درست، حرکت تاریخ در عصر ماست. هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند این مسیر را تغییر دهد. دهه فجر فرصتی برای اندیشیدن در مورد عبور از مهم ترین، بزرگترین و پرچالش‌ترین گردنه تاریخ بشر است. بال های اندیشه متفکران جهان در این زمان و زمین برای این عبور پرواز می‌کند. هیچ اراده تاریخی نمی‌تواند جلوی این پرواز را بگیرد.