1

بسیاری از افراد هنگام خرید بلیط هواپیما تنها به فکر تهیه بلیط های ارزان قیمت هستند. از این رو ممکن است به خاطر خرید بلیط ارزان به سایت های نامعتبر مراجعه کنند و بلیط هواپیما را از ایرلاین هایی تهیه کنند که کیفیت خدمات آن ها مناسب نیست. همین هم باعث می شود تا خاطره خوبی از پرواز و خرید بلیط هواپیمایی نداشته باشند. با توجه به نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم می توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب، خاطره ای خوش از پرواز برای خودتان و عزیزانتان به یادگار بگذارید.

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!

اولین و مهمترین توصیه ما این است که برای خرید مناسب ترین بلیط هواپیما، علاوه بر قیمت بلیط، به نوع ایرلاین و ساعت پرواز هم توجه داشته باشید و البته نکات دیگری که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

در اینترنت جستجو کنید

قبل از خرید بلیط هواپیما در اینترنت جستجو کنید و در آژانس های هواپیمایی مختلف قیمت بلیط ها را مشاهده کنید. ممکن است برخی از این آژانس های هواپیمایی تخفیف های روزانه را برای بلیط های خودشان قرار داده باشند؛ بنابراین می توانید با یک سرچ کردن ساده بلیط های مناسب و ارزان قیمتی پیدا کنید. جستجو در بین بلیط ایرلاین های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا اختلاف قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما با بلیط های یک طرفه را محاسبه کنید و به این صورت بهترین بلیط را تهیه نمایید.

بلیط ارزان همیشه بهترین نیست

بلیط های ارزان قیمت همیشه هم مناسب نیستند. شما باید برای خرید بلیط به کیفیت خدمات ایرلاین توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که دقت کردن به این نکات می‌تواند هم از نظر مالی هزینه‌های شما را کاهش دهد و هم تجربه سفری لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.

توجه به بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را با توجه به هدف افراد از سفر متفاوت است. توجه به اینکه در بعضی از روزهای هفته مانند اواسط هفته قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می کند، اگر برنامه خاصی ندارید می‌توانید در روزهای وسط هفته بلیط خریداری کنید. همچنین در تعطیلات قیمت بلیط ها افزایش پیدا می‌کند و اگر برای شما مهم نیست که تاریخ سفر شما چه روزی باشد، می‌توانید با خرید در روزهای غیر تعطیل هزینه های کمتری برای بلیط بپردازید.

معمولاً گفته می شود که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما روزهای اوایل عرضه است، اما بعضی از شرکت‌های هواپیمایی هم هستند که در روزهای پایانی و نزدیک شدن به تاریخ سفر قیمت بلیط های سیستمی خود را کاهش می دهند؛ بنابراین اگر قصد دارید که طبق برنامه سفر پیش بروید و از قبل خیالتان بابت بلیط راحت باشد، بهتر است یک هفته تا ۱۰ روز قبل از پرواز بلیط خود را تهیه کنید.

استفاده از تخفیف های ویژه پرواز

بسیاری از وب سایت های فروش بلیط هواپیما و آژانس های گردشگری در روزهای مختلف از هفته تخفیف های ویژه ای برای مسافران در نظر می گیرند؛ بنابراین می‌توانید برای استفاده از این تخفیف ها و پرداخت هزینه های کمتر برای بلیط هواپیما، در اینترنت جستجو کنید و روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دارای تخفیف های ویژه هستند. در بسیاری از وب سایت های فروش بلیط های سیستمی و چارتری با عضویت در باشگاه مشتریان آن ها مشمول تخفیف می شوند.

امکان استرداد بلیط خریداری شده

کمتر اتفاق می افتد که هنگام خرید بلیط هواپیما به فکر پس دادن ان بیفتید اما نباید این نکته را از قلم بیندازید. بنابراین پس از انتخاب مجموعه خوب برای خرید بلیط هواپیمایی به بررسی امکانات این مجموعه از قبیل استرداد انی یا آنلاین بلیط نیز بپردازید تا در صورت نیاز بتوانید وجه خود را با کمترین درصد بازپس بگیرید.

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری

بلیط های ارزان قیمت هواپیما همیشه شامل بلیط های چارتری و لحظه آخری نمی شوند. در پروازهای چارتری بعضی از شرکت های چارتر کننده کل بلیط های یک ایرلاین را خریداری می کنند و خودشان با قیمت های کمتر به مسافران عرضه می کنند. البته گاهی اوقات قیمت بلیط های چارتری نیز افزایش پیدا می‌کند و شما باید برای خرید بلیط به زمان سفر و سایر نکات دیگری که در بخش های پیش به آن ها اشاره کردیم توجه داشته باشید.

قیمت بلیط های لحظه آخری هم همیشه ارزان نیستند. گاهی اوقات افرادی که دائم السفر هستند و از قبل برنامه خاصی برای سفر ندارند، با جستجو در ایرلاین های مختلف و خرید بلیط های لحظه آخری بلیط سفر را با قیمت های بسیار پایینی به فروش می رسانند. این ایرلاین ها معمولاً برای تکمیل ظرفیت پرواز بلیط های باقی مانده را با قیمت های کمتر برای فروش قرار می دهند، اما در فصل های گردشگری دیده شده که بلیط های لحظه آخری بسیار گرانتر از بلیط های سیستمی به فروش می رسند؛ بنابراین نمی توان گفت بلیط های لحظه آخری همیشه ارزان قیمت هستند.

عضویت درخبرنامه آژانس های هواپیمایی

اگر می خواهید که هنگام خرید بلیط هواپیما از تخفیف های ویژه استفاده کنید. می توانید در باشگاه مشتریان آژانس های گردشگری یا وب سایت های فروش بلیط عضو شوید تا از تخفیف های ویژه برای سفرهای بعدی مطلع شوید و به موقع بلیط سفر خود را خریداری کنید.

نتیجه گیری

هنگام خرید بلیط هواپیما در وب‌سایت‌های مختلف جستجو کنید. توجه کنید که برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به وب سایت های معتبر مثل alibaba.ir، pateh.com، cheapflights.com، flytoday.ir و… مراجعه کنید. شرکت هایی که در این زمینه به صورت قانونی فعالیت می کنند، دارای سابقه درخشانی هستند و  دارای اینماد هستند. در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب را دارید و می خواهید از تخفیف های ویژه خرید بلیط هواپیما استفاده کنید می‌توانید در خبرنامه شرکت خدمات مسافرت هوایی پته عضو شوید و آخرین اطلاعات و اخبار را از طریق ایمیل خود دریافت نمایید.