آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه ملل

یکی از معتبرترین آزمون های زبان آلمانی که در سراسر دنیا از جمله ایران در حال برگزاری است، آزمون گوته می باشد. برای آمادگی در این آزمون و کسب مدرک معتبر لازم است تا دوره های آموزش زبان آلمانی را بگذرانید. برای این کار می توانید به یک آموزشگاه زبان آلمانی گوته مانند آموزشگاه زبان ملل مراجعه کنید. اگر شما نیز قصد شرکت در این آزمون و کسب مدرک جهت مهاجرت دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

یادگیری زبان آلمانی گوته

راه های مختلفی برای یادگیری زبان آلمانی گوته و موفقیت در این آزمون وجود دارد. در ادامه به چند مورد از رایج ترین این راه حل ها اشاره می کنیم:

خواندن کتاب

برای موفقیت در این آزمون، منابعی مشخص شده اند. در صورت مطالعه منظم این کتاب ها می توانید به نمره قابل قبولی دست یابید.

شرکت در آموزشگاه زبان آلمانی

آموزشگاه های زبان مختلفی وجود دارند که جهت آمادگی زبان آموزان در آزمون هایی مانند تافل، آیلتس و گوته دوره هایی را برگزار می کنند. از این میان می توان به آموزشگاه زبان آلمانی ملل اشاره کرد. با شرکت در این دوره های آموزشگاه ملل نه تنها به در آزمون موفق خواهید شد، بلکه به یک برقرارکننده ارتباط عالی در کشور آلمان تبدیل می شوید.

شرکت در آزمون های آزمایشی

شما می توانید با شرکت در آزمون های شبیه سازی سطح تسلط و یادگیری خود را محک بزنید. همچنین با شرکت در این آزمون ها استرس شما از بین می رود و از نظر روحی نیز برای آن آمادگی پیدا خواهید کرد.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

احتمالا تا به حال با عبارت هایی مانند یادگیری زبان آلمانی گوته در 50 روز مواجه شده اید. اما باید این حقیقت را بدانید که دستیابی به این هدف در یک مدت زمان کم برای همه شدنی نیست. عوامل مختلفی می توانند باعث افزایش این زمان شوند. چند مورد از این عوامل عبارت اند از:

میزان استمرار در تمرین

تحقیقات نشان داده است که تمرین چند دقیقه در روز اما در تمام روزهای هفته، موثرتر از تمرین چند ساعته در یک روز هفته است. بنابراین سعی کنید هر روز مدت زمان اندکی را به یادگیری اختصاص دهید و بین آن وفقه نیندازید. بدین ترتیب آموخته ها بهتر در ذهنتان نقش بسته و دیگر فراموش نمی شوند. در نتیجه مدت زمان یادگیری کاهش می یابد.

کشور محل زندگی

یادگیری زبان آلمانی هنگامی که در بین مردم آلمانی زبان زندگی می کنید، بسیار راحت تر از زمانی است که در کشور دیگری به سر می برید؛ زیرا تنها جایی که شما با زبان آلمانی سروکار دارید، کتاب و آموزشگاه است. بنابراین مدت زمان لازم برای موفقیت در این آزمون برای شما کمی بیشتر خواهد بود.

روش تدریس آموزشگاه زبان

هر چقدر شما در یک دوره حرفه ای و تخصصی تر شرکت کرده باشید، احتمال قبولی شما در این آزمون زبان آلمانی بیشتر خواهد بود. یکی از ویژگی های مثبت آموزشگاه زبان ملل برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در هرکدام از حیطه های مربوط به آزمون گوته مانند خواندن یا نوشتن است.

بهترین راه های یادگیری زبان المانی

کدام آموزشگاه را برای آموزش زبان آلمانی انتخاب کنیم؟

امروزه آموزشگاه های مختلفی در سطح کشور به آموزش این زبان پرطرفدار مشغول هستند. هرکدام از این آموزشگاه ها بر روی یکی از حیطه های این آزمون بهتر از سایرین عمل می کنند. این حیطه ها شامل خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن می شوند. آموزش در این مراکز به هر دو صورت حضوری و مجازی می تواند صورت گیرد.

یکی از این مراکز آموزشی، موسسه زبان آلمانی ملل است. دوره های برگزار شده در این آموزشگاه به هر دو صورت جامع و شاخه ای است. این آموزش ها معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود. در انتهای آموزش نیز با برگزاری چند آزمون مشابه گوته، آمادگی تان را جهت شرکت در آزمون اصلی چندین برابر می کنند. با ثبت نام در موسسه ملل مسیر خود را برای مهاجرت هموارتر کنید.

یادگیری زبان آلمانی در خانه

همان طور که قبل تر نیز به این موضوع اشاره شد، اگر قصد زندگی در کشور آلمان را دارید، علاوه بر موفقیت در این آزمون باید بتوانید از این زبان به طور موثر در تعامل با افراد استفاده کنید. به همین منظور لازم است ترفندهایی را یاد بگیرید تا با کمک آن ها سریع تر به این هدف برسید. چند مورد از ترفندهای یادگیری زبان آلمانی عبارت اند از:

تماشای فیلم

به جرئت می توان گفت مشاهده فیلم در هر زبانی باعث تقویت فوق العاده آن خواهد شد. با مشاهده فیلم، شما همزمان در حال فعال کردن مسیرهای عصبی بینایی و شنیداری با یکدیگر هستید. در نتیجه سرعت یادگیری شما چند برابر می شود. همچنین هر زبانی دارای یک سری اصطلاحات مخصوص به خود است. با شرکت در هیچ کلاس زبان و خواندن هیچ کتابی نمی توانید این اصطلاحات را یاد بگیرید. تنها راه تبدیل شدن به یک کاربر زبان فوق حرفه ای، مشاهده فیلم هایی به زبان آلمانی است.

گوش دادن به آهنگ

علاقه به هرچیزی باعث افزایش چندین برابری سرعت یادگیری خواهد شد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به موزیک علاقه خاصی دارند، به لیست موسیقی های خود چند ترانه آلمانی را اضافه کنید. با گوش دادن مداوم به آن ها نه تنها مهارت شنیداری بلکه نحوه تلفظ کلمات شما نیز ارتقا پیدا می کند.

صحبت با یک فرد دیگر

اگر در اطراف خود فردی را دارید که به زبان آلمانی تسلط دارد یا در حال یادگیری آن است، با یکدیگر مکالمه منظم داشته باشید. با این روش می توانید آموخته های خود را مرور و تقویت کنید.

مزیت یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی مانند یاد گرفتن هر زبان دیگری مزایای فراوانی را به همراه دارد. در ادامه به چند مورد از فواید یادگیری این زبان اشاره خواهیم کرد.

مهاجرت به آلمان

همان طور که می دانید بهترین دانشگاه های علوم پزشکی دنیا در کشور آلمان قرار دارند. سالیانه تعداد زیادی از ایرانیان برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی به آلمان مهاجرت می کنند. همچنین بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصدی برای زندگی و کار انتخاب می کنند. شرط اول برای پذیرفته شدن در این کشور تسلط به زبان آلمانی است.

مشاهده فیلم و گوش دادن به موزیک زبان اصلی

قطعا لذت دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک با زبان اصلی بسیار بیشتر از مشاهده فیلم دوبله شده و یا با زیرنویس است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رسانه های آلمانی علاقه خاصی دارید، یادگیری زبان این کشور را در برنامه خود قرار دهید.

استخدام

با یادگیری این زبان می توانید در شرکت های خصوصی ترجمه و آموزشگاه زبان مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید و در سطح مبتدی هستید، نگران نباشید. با چند تکنیک ساده شما از سطح مبتدی به سطح متوسط می رسید و از شرکت در آموزشگاه های زبان آلمانی بهره بیشتری را می برید. چند مورد از روش های شروع به یادگیری زبان آلمانی در ادامه آمده است.

  • یادگیری حروف الفبای آلمانی: اولین قدم برای یادگیری زبان نوشتاری آلمانی، تسلط به حروف الفبای آن است. بنابراین سعی کنید از طریق کتاب های آموزشی مبتدی این حروف را به طور کامل یاد بگیرید.
  • یادگیری 500 واژه اصلی زبان آلمانی: به گفته زبان شناسان، هر زبانی به طور میانگین دارای 10000 واژه متفاوت است. قطعا یادگیری این حجم از واژه نیازمند گذر زمان طولانی و زندگی در آن کشور است. بنابراین در گام نخست بهتر است با واژه های اصلی و ضروری زبان آلمانی آشنا شویم. با این کار قادر خواهیم بود تا یک مکالمه قابل فهم و ساده را با فرد دیگری برقرار کنیم. معمولا این واژگان چیزی در حدود 500 عدد هستند.

آزمون زبان آلمانی گوته چگونه برگزار می شود؟

امتحان زبان آلمانی گوته در 6 سطح برگزار می شوید. هرکدام از این سطوح برای دسته ای زبان آموزان مناسب است. این سطوح شامل موارد زیر می شود.

  • آزمون سطح a1 گوته: این آزمون در ابتدایی ترین سطح خود قرار دارد. در این سطح بیشتر به مهارت های مکالمه اولیه و معرفی خود می پردازد.
  • آزمون سطح a2 گوته: در این سطح توانایی فرد برای مکالمه در موقعیت های مختلف اجتماعی مانند خرید و جمع دوستانه بررسی می شود.
  • آزمون سطح b1 گوته: کسی که در این سطح به موفقیت می رسد، با مهاجرت به کشور آلمان می تواند تقریبا در تمامی شرایط نیازهای خود را به خوبی با صحبت کردن برطرف کند.
  • آزمون سطح b2 گوته: شرکت در این آزمون برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند، ضروری است. در این آزمون تسلط شما به زبان تخصصی رشته تحصیلی تان مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که شرکت در این آزمون برای افرادی که تمایل شرکت در دانشگاه های کشور اتریش را دارند نیز الزامی است.
  •  آزمون سطح c1 گوته: هر زبانی دارای مجموعه ای از واژگان دشوار و پیچیده است. یادگیری این واژگان حتی توسط تمامی افراد به دنیا آمده در آن کشور دست یافتنی نیست. این آزمون به هدف مشاهده سطح تسلط شما به این واژگان برگزار می شود.
  • آزمون سطح c3 گوته: این سطح برای امتحان کردن مهارت درک خوانداری و شنیداری داوطلبان برگزار می شود.

مجموع نمرات این آزمون بان آلمانی 100 است. حداقل نمره قابل قبول برای این آزمون 60 است. هرچند برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید نمره داوطلب بالاتر از 80 باشد. این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود. بخش شفاهی به هدف مورد بررسی قرار دادن سطح مکالمه شما برگزار می شود. در این بخش شما بایستی به سوالاتی که به صورت شفاهی از شما پرسیده می شود، پاسخ دهید. بخش کتبی آزمون زبان آلمانی گوته شامل حیطه های نوشتاری، درک مطلب شنیداری و درک مطلب خوانداری می شود. بخش کتبی این آزمون در 65 دقیقه برگزار می گردد.

فواید داشتن مدرک زبان گوته

داشتن مدرک زبان آلمانی گوته فواید زیادی را به همراه خواهد داشت. چند مورد از فواید کسب این مدرک عبارت است از:

  • استخدام در مراکز مختلف: اگر قصد استخدام به عنوان مدرس یا مترجم را داشته باشید، در اولین گام کارفرمایان از شما تقاضای یک مدرک زبان آلمانی معتبر می کنند. داشتن مدرک زبان گوته یک رزومه کاری قوی رای قبول شدن در بخش مصاحبه کاری به شمار می رود.
  • اشتغال به تحصیل: همان طور که در بخش های بالاتر به این مسئله اشاره شد، در دست داشتن این مدرک جهت پذیرش در مراکز شغلی یا تحصیلی کشور آلمان الزامی است.
  • تجارت با آلمان: اگر در حوزه تجارت با کشورهای قاره اروپا فعالیت می کنید، ما به شما یادگیری زبان آلمانی گوته را پیشنهاد می کنیم. بدین صورت شما به یک تاجر بین المللی قدرتمند تبدیل شده و رونق کاری تان دوچندان می شود.

سخن پایانی

با توجه به تمامی مطالب گفته شده توانستیم به اهمیت یادگیری زبان آلمانی گوته و مناسب ترین روش های آن پی ببریم. با توجه به تحقیقات انجام شده و نظرات زبان آموزان مختلف، در حال حاضر بهترین آموزشگاه زبان برای یادگیری زبان آلمانی، موسسه ملل است. این موسسه دوره های آمادگی برای آزمون خود را به هر دو صورت فشرده و نیمه فشرده و با مناسب ترین قیمت برگزار می کند. در نتیجه، تمامی افراد با هر مقدار بودجه و زمان محدودی که دارند امکان شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین آن را خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144755700 تماس حاصل فرمایید.