1

 

بیت کوین که در سال 2009 راه اندازی شد، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است. برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیر متمرکز معروف به بلاکچین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می شود.

بیت‌کوین و دفتر کل آن با اجماع اثبات کار (PoW) ایمن می‌شوند، فرآیند «ماینینگ» بیت‌کوین‌های جدید را وارد سیستم می‌کند. بیت کوین را می‌توان از طریق صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال خریداری کرد. بیت کوین در طول عمر نسبتاً کوتاه خود چندین دوره رونق و رکود را پشت سر گذاشته است. این رمزارز به عنوان اولین ارز مجازی غیر متمرکز که به محبوبیت و موفقیت گسترده‌ای دست یافته است، الهام‌بخش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در پی خود شده است. در این مقاله قصد داریم تا به جزئیات این پروژه انقلابی بپردازیم.

تاریخچه بیت کوین

در آگوست 2008، نام دامنه Bitcoin.org ثبت شد؛ حداقل امروزه این دامنه WhoisGuard Protected است، یعنی هویت شخصی که آن را ثبت کرده اطلاعات عمومی نیست.

در اکتبر 2008، شخص یا گروهی با استفاده از نام جعلی ساتوشی ناکاموتو فهرست پستی رمزنگاری را در metzdowd.com اعلام کرد: «من روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید کار می‌کردم که کاملاً همتا به همتا، بدون نیاز به شخص ثالث و قابل اعتماد است." این وایت پیپر که اکنون در Bitcoin.org منتشر شده است، با عنوان «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» منتشر شده است، و همچنین پتانسیل دارد به یکی از بزرگترین روش‌های پرداخت‌ها امروز تبدیل می‌شود.

در 3 ژانویه 2009، اولین بلاک بیت کوین استخراج شد. این بلوک همچنین به عنوان "بلوک پیدایش" شناخته می‌شود و حاوی این متن است: "در تاریخ 03/ژانویه/2009 در آستانه دومین کمک مالی برای بانک‌ها." این متن شاید دلیلی بر این باشد که بلوک در آن تاریخ یا پس از آن استخراج شده است، و شاید هم به عنوان تفسیر سیاسی مرتبط قرار گفته باشد.

مکانیزم پاداش بیت کوین

پاداش بیت کوین هر 210000 بلاک نصف می‌شود. به عنوان مثال، پاداش بلاک 50 بیت کوین جدید در سال 2009 بود. در 11 مه 2020، نیمه سوم اتفاق افتاد که پاداش هر کشف بلوک را به 6.25 بیت کوین کاهش داد.

یک بیت کوین به هشت رقم اعشار (100 میلیونم یک بیت کوین) قابل تقسیم است و به این کوچکترین واحد ساتوشی می‌گویند. در صورت لزوم، و اگر ماینرهای شرکت‌کننده این تغییر را بپذیرند، بیت کوین در نهایت می‌تواند به ارقام اعشاری حتی بیشتر تقسیم شود.

بیت کوین، به عنوان نوعی ارز دیجیتال، چندان پیچیده نیست که نتوان آن را درک کرد. به عنوان مثال، اگر شما یک بیت کوین دارید، می‌توانید از کیف پول ارز دیجیتال خود برای ارسال بخش‌های کوچکتری از بیت کوین به عنوان پرداخت برای کالاها یا خدمات استفاده کنید.

بیت کوین چگونه کار می‌کند

 

نحوه استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین می‌توان از سخت افزارها و نرم افزارهای مختلفی استفاده کرد. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار منتشر شد، امکان استخراج آن به صورت رقابتی در رایانه شخصی وجود داشت. با این حال، با محبوبیت بیشتر، ماینرهای بیشتری به شبکه ملحق شدند که شانس حل هش را کاهش داد. اگر رایانه شخصی‌تان سخت‌افزار جدیدتری داشته باشد، همچنان می‌توانید از رایانه شخصی خود به عنوان ماینر استفاده کنید، اما شانس حل یک هش به صورت جداگانه بسیار ناچیز است.

این به این دلیل است که شما با شبکه‌ای از ماینرها رقابت می‌کنید که حدود 220 کوئینتیلیون هش (220 هش exa) در ثانیه تولید می‌کنند. ماشین‌هایی که مدارهای (ASIC) نامیده می‌شوند و به طور خاص برای استخراج ساخته شده‌اند و می‌توانند حدود ۲۵۵ تریلیون هش در ثانیه تولید کنند. در مقابل، رایانه‌ای با آخرین سخت‌افزار حدود 100 مگا هش در ثانیه (100 میلیون) هش می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک استخراج کننده بیت کوین با موفقیت، چندین گزینه دارید:

  • شما می‌توانید از رایانه شخصی موجود خود برای استفاده از نرم افزار استخراج سازگار با بیت کوین و پیوستن به یک استخر استخراج استفاده کنید. استخرهای ماینینگ گروهی از ماینرها هستند که قدرت محاسباتی خود را برای رقابت با مزارع بزرگ استخراج ASIC ترکیب می‌کنند.
  • اگر توانایی مالی دارید، می‌توانید یک ماینر ASIC نیز خریداری کنید. معمولاً می‌توانید یک مورد جدید را با قیمتی در حدود 20000 دلار پیدا کنید، اما ماینرها نیز با ارتقای سیستم‌های خود، موارد دست دوم را نیز می‌فروشند. در صورت خرید یک یا چند ASIC هزینه‌های قابل توجهی مانند برق و خنک‌کننده وجود دارد.

چندین برنامه و استخر استخراج وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. دو تا از معروف‌ترین برنامه‌ها CGMiner و BFGMiner هستند. هنگام انتخاب یک استخر، مهم است که مطمئن شوید که آنها چگونه پاداش پرداخت می‌کنند، چه هزینه‌هایی ممکن است باشد، و برخی از بررسی‌های استخر استخراج را بخوانید.

جمع‌بندی

همان طور که در talarearzdigital.com نیز اشاره شد، بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به عموم معرفی شد. از آن زمان این ارز به شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده است. محبوبیت آن الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. این رقبا یا سعی می‌کنند آن را به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین کنند یا به عنوان ابزار یا توکن‌های امنیتی در سایر بلاکچین‌ها و فناوری‌های نوظهور مالی استفاده می‌شوند. بیت کوین در بستری به عنوان بلاکچین فعالیت می‌کند.

امروزه خرید BTC بیش از پیش آسوده شده است. وجود صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز - همتا به همتا و OTC و انواع کیف پول‌ها مسیر را برای ما راحت کرده‌اند. انتقال بیت کوین به شخصی دیگر در آن سوی کره زمین شاید کمتر از 1 دقیقه طول بکشد. این فناوری امروزه توسط استخراج به ماینرهای خود پاداش می‌دهد و به یکی از روش‌های درآمدزایی تبدیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت بیت کوین به صورت پیوسته و لحظه‌ای و همچنین برای انجام معامله و خرید بیت کوین یا فروش آن به وب‌سایت صرافی والکس مراجعه کنید.