لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات خودروها بوده و صحت عملکرد آن، تأثیر مستقیمی روی امنیت ماشین و سرنشینان دارد. لنت ترمز یک قطعه مصرفی محسوب می‌شود؛ به این صورت که با هربار ترمزگیری، مواد درون لنت ترمز ساییده شده و به مرور زمان این مواد به اتمام می‌رسند. با تمام‌شدن لنت ترمز، دیسک‌ها با آهن پشت لنت درگیر شده و اصطکاک بین آنها باعث تخریب دیسک‌ها می‌شود. این امر خطرات مالی و جانی زیادی در پی دارد. لنت ترمزها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. ما در ادامه سعی داریم شما را با خصوصیات و انواع لنت ترمز آشنا کرده و به شما برای خرید لنت ترمز مناسب کمک کنیم.

1

نشانه‌های تعویض لنت ترمز خودروهای رنو

تمام‌شدن لنت ترمز رنو به عوامل مختلفی مانند کیفیت لنت ترمز، نحوه رانندگی و نوع جاده بستگی دارد. اگر جزء کسانی هستید که دائم در ترافیک هستید و ترمزگیری مکرر دارید، لنت ترمز خودروی شما زودتر تمام می‌شود. در نتیجه باید در بازه زمانی کوتاه‌تری لنت ترمز را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. اما چگونه متوجه شویم که لنت ترمز رنو به اتمام رسیده است؟ در ادامه، مواردی را که نشان می‌دهند لنت ترمز تمام شده، به شما توضیح می‌دهیم :

صدای سوت لنت

صدای سوت کشیدن لنت ممکن است نشان از کیفیت پایین لنت ترمز باشد. اما این صدا بعد از مدتی از بین می‌رود. اگر این صدا در طولانی‌مدت شنیده شد، ممکن است نشان از اتمام لنت ترمز باشد.

صدای خرخر کردن

معمولا در اغلب لنت ترمزها یک خار هشدار صوتی وجود دارد که به شکل یک تکه فلز کوچک است. پس ‌از اتمام گوشت لنت ترمز، این تکه فلزی با دیسک چرخ تماس برقرار کرده و باعث ایجاد صدای خرخر می‌شود.

کشیده شدن خودرو در هنگام ترمز

اگر هنگام ترمزگیری احساس می‌کنید که کنترلی بر روی ماشین خود ندارید و ماشین به سمت چپ یا راست کشیده می‌شود، باید لنت ترمز خودرو را بررسی کنید و ببینید آیا تمامی پدهای ترمز به یک تناسب مصرف شده است یا خیر.

لرزش پدال ترمز

اگر هنگام ترمز عادی، لرزش پدال را احساس می‌کنید، باید بدانید که این‌موضوع ناشی از اتمام لنت ترمز خودروی شما است.

نامناسب بودن فشار وارده به پدال با عملکرد ترمز

این روش تجربی بوده و برای افرادی کاربرد دارد که به خودروی خود توجه زیادی نشان می‌دهند. اگر هنگام ترمز گرفتن، متوجه افت عملکرد خودروی خود شدید، باید به فکر بررسی و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز باشید.

انواع لنت ترمز رنو کولیوس و ال ۹۰

همان‌طور که گفتیم لنت ترمزها یکی از اجزای اصلی خودروها بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. ازآنجایی‌که استفاده از انواع باکیفیت این قطعات، اهمیت بسیار زیادی دارد، محققان تلاش‌های بسیاری طی سالیان دراز داشته‌اند تا بهترین ترکیب مواد را برای ساخت یک لنت ترمز باکیفیت شناسایی کنند. طی این سال‌ها از مواد گوناگونی برای ساخت لنت ترمزها استفاده می‌شد که ما در ادامه به برخی از انواع آن‌ها اشاره کرده و ویژگی‌های هر کدام را توضیح می‌دهیم.

2

لنت ترمز سرامیکی

یکی از بهترین موادی که برای ساخت لنت ترمزها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مواد سرامیکی هستند. طبق مطالعاتی که انجام شد، استفاده از مواد سرامیکی در لنت ترمزها باعث ترمزگیری بهتر و عملکرد فوق‌العاده این قطعات مهم شده و صدای بسیار کمی نیز تولید می‌کنند. صدای تولید شده به‌حدی کم است که فرکانس آن از محدوده شنوایی انسان‌ها نیز خارج بوده و به‌همین دلیل هنگام رانندگی، هیچ صدایی از این لنت ترمزها شنیده نمی‌شود.

استفاده از این لنت ترمزها خواص شیمیایی و فنی بسیار زیادی دارد که همگی آن‌ها از نکات مثبت استفاده از این تکنولوژی‌ها محسوب می‌شوند. به‌عنوان مثال این نوع لنت ترمزها، گرد و غبار سیاه ناشی از سایش لنت، ایجاد نمی‌کنند. به‌همین دلیل تایرهای خودروی شما همیشه تمیز مانده و سیاه نمی‌شود. این‌موضوع باعث افزایش طول عمر تایر ماشین شما نیز می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های لنت ترمزهای سرامیکی این است که به دلیل مقاومت زیاد آن‌ها در برابر حرارت و داغ کردن و هم‌چنین طول عمر استاندارد آن‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. به‌همین دلیل کارشناسان امروزه استفاده از این لنت ترمزها را توصیه می‌کنند.

توجه داشته باشید که تمام نکات ذکرشده در بالا، در شرایطی صادق هستند که این لنت ترمزها اصل و معتبر بوده و همچنین خلوص مواد سرامیکی به‌کاررفته در ساخت آن‌ها نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

لنت ترمز نیمه فلزی

برای ساخت این نوع لنت ترمزها، از درصد ناچیزی فلز استفاده می‌شود. به‌همین خاطر به این نوع لنت ترمزها، لنت ترمزهای کم فلز نیز گفته می‌شود. نکته‌ای که در مورد لنت ترمزهای نیمه فلزی باید بدانید این است که طول عمر آن‌ها از لنت ترمزهای ارگانیک بیشتر بوده و مقاوم‌تر هستند. اما سروصدای آن‌ها نیز هنگام کار کردن به همان نسبت بیشتر است. به این لنت ترمزها، لنت ترمزهای نیمه‌متالیک نیز گفته می‌شود. معمولا در ساخت لنت ترمز های نیمه فلزی از حدود ۴۰ درصد مس برای افزایش دوام لنت استفاده می‌شود. قیمت لنت ترمزهای نیمه فلزی به دلیل عملکرد بهتر آن‌ها، از لنت ترمزهای ارگانیک بیشتر است. به‌همین دلیل جزو پرمصرف‌ترین نوع لنت در بازار محسوب می‌شوند.

برندهای معتبر لنت ترمز رنو کولیوس و ال ۹۰

ما تا این‌جای مقاله شما را با بهترین انواع لنت ترمزهای موجود در بازار معرف آشنا کردیم. تقریبا تمامی شرکت‌های تولید کننده لنت ترمز در ایران، لنت ترمز ال90 و کولیوس را تولید و با برندهای مختلف به بازار عرضه می‌کنند که هر کدام از آن‌ها کیفیت و ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارند. به همین دلیل ممکن است در انتخاب برند مناسب لنت ترمز ال90 و رنو کولیوس دچار مشکل شوید. در ادامه قصد داریم تا برندهای معتبر لنت ترمز رنو کولیوس و ال 90 را به شما معرفی کنیم. بنابراین ۴ برند پرفروش و معتبر برای خرید لنت ترمز یعنی لنت ترمز برندهای میراژ، NHC، پارس و های‌کیو را معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم.

لنت ترمز میراژ (Mirage)

  • این لنت ترمز از تکنولوژی جدید هیبریدی فیبر کربن ساخته‌شده است.
  • صدایی تولید نمی‌کند.
  • بدون آزبست است.
  • قدرت ترمز گیری بالایی در شرایط مختلف دارد.
  • به دیسک ترمز آسیب نمی‌رساند.
  • ساخت کشور انگلیس است.
  • دارای استاندارد ECE/R90 است.

3

لنت ترمز ان اچ سی (NHC)

  • این لنت ترمز از بهترین مواد اولیه سرامیکی ساخته‌شده است.
  • عمر مفید آن استاندارد بوده و دوام بالایی دارد.
  • گرد و غبار تولید نمی‌کند.
  • فاقد آزبست است.
  • هیچ‌گونه لرزش و صدایی تولید نمی‌کند.
  • دارای عملکرد عالی و ترمز گیری فوق‌العاده در شرایط مختلف است.
  • ساخت کشور تایوان است.

لنت ترمز پارس (Pars Lent)

  • برای ساخت این لنت ترمز از فرمولاسیون و تکنولوژی پیشرفته استفاده شده‌است.
  • عمر آن طولانی است.
  • مانع آسیب و خوردگی دیسک‌ها می‌شود.
  • ترمزگیری ایمن، سریع و به‌موقع و متناسب با وضعیت جاده دارد.
  • در دشوارترین شرایط اقلیمی نیز مقاوم است.
  • با محیط ‌زیست سازگار است.

لنت ترمزهای کیو (Hi-Q)

از جمله ویژگی‌های این لنت ترمز باکیفیت می‌توانید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساخت کشور کره جنوبی است و از بهترین مواد برای ساخت آن استفاده‌شده است.
  • سروصدایی ایجاد نمی‌کند
  • فاقد مواد مضر مانند آزبست است.
  • آسیبی به دیسک ترمز وارد نمی‌کند.

خرید بهترین لنت ترمز ال ۹۰ و رنو کولیوس از فروشگاه Lent.ir

لنت ترمزها یکی از قطعات ایمنی و ضروری ماشین بوده و امنیت سرنشینان را تامین می‌کنند. عمر این قطعات وابستگی مستقیمی به میزان کارکرد خودروی شما ندارد. همان‌طور که گفتیم لنت ترمزهای زیادی در بازار موجود هستند که بعضی از آن‌ها اصل و بعضی دیگر نیز تقلبی هستند. استفاده از لنت ترمزهای تقلبی امنیت سرنشینان را به خطر انداخته و می‌تواند باعث ضررهای جانی و مالی زیادی شود. به‌همین دلیل توصیه می‌شود که از لنت ترمزهای اصل و باکیفیت استفاده کنید تا دیسک‌ و سیستم ترمز آسیب ندیده و حوادث جاده‌ای به حداقل برسند.

شما برای خرید یک لنت ترمز اصل، باید یک فروشگاه معتبر پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه Lent.ir است. این فروشگاه سال‌هاست که درحال ارائه محصول و خدمات به مشتریان خود بوده و شما می‌توانید بهترین برندهای لنت ترمزهای موجود را از آن‌ها خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را در مورد لنت ترمز ال 90 و رنو کولیوس از کارشناسان ما بپرسید. خدمات مشاوره کارشناس ما رایگان بوده و پاسخ‌گوی سوالات شما در تمام زمینه‌های مربوط به لنت ترمز هستند. با راهنمایی متخصصان ما شما قادر خواهید بود بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود خریداری کنید.