هنرمندان و نخبگان حوزه های مختلف یاری کنند تا پیام سیدالشهدا علیه السلام به دنیا مخابره شود.

داود منافی پور در ابتدای نشست خبری ابتدا مقدمه ای در خصوص همایش شیرخوارگان حسینی گفت: روزی که همایش شیرخوارگان حسین برگزار شد شاید ما فکر نمی کردیم که به یک همایش جهانی تبدیل شود اما اکنون به حول و قوه الهی یک روز به تاریخ شیعه اضافه کردیم و اکنون همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می گردد. 

وی با طرح این سوال که" چه کنیم که بتوانیم پیام عاشورا را به خوبی منتقل کنیم؟!" افزود: 

ابتدا مقدمه ای را کوتاه عرض میکنم: ما نمادها را بررسی کردیم و دیدیم نماد مسیحیت(صلیب) در دنیا بسیار گسترش یافته است و همگی نیز مستحضر هستید مکتبی که نماد نداشته باشه منفعل است و مسیحیت تمام مفاهیم خود را در یک نماد انتقال داده اند.

اما متاسفانه در شیعه نمادی که تام و کامل باشد نداریم البته که نمادهای بسیاری داریم اما آنها تنها قدری می‌توانند مرزها را درنوردند.  موفق ترین نماد نمادی ست که از مرز کشور داخل آید و به دیوار خانه تو نصب شده باشد و از دیوار خانه تو رسوخ کند.

پیراهن سید الشهداء مشهون از ادله مظلومیت است و شاید این پیراهن بتواند جای خالی نماد را در شیعه پر کند. و در این اجلاس ادله و تحقیقات ۵ ساله در خصوص این موضوع را بیان خواهم کرد

وی ادامه شد: در اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه که یک اجلاس توجیهی خواهد بود، از یک قدرت بزرگ در جهت بصیرت زایی و بیداری همه مسلمانان و حتی مذاهب دیگر رونمایی خواهیم داشت، برای قدرت بروز اسلام اهل بیت.

بعد از ۴۰ سال ما یعنی بزرگ ترین انقلاب شیعه، انقدر بزرگ شدیم که رهبری فرمودند اسلام اهل بیت... 

اسلام اهل بیت یعنی تببین مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها.

یعنی تبیین چرایی کشته شدن نوه پیامبر در صحرایی بدون آب.

۴۰ سال از انقلاب اسلامی  گذشته. حضرت امام جمله ای دارند و این را هدیه میکنم به مسئولین فرهنگی:

مسئولین جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی نباشند خائن و خطر سازند اگر چه به مردم خدمت کنند.

و حیات مهدویت به کربلاست که متاسفانه این مطلب مهجور است. امام صادق علیه السلام میفرمایند : و لیکونن لشیعتنا فیها حیاة الی ظهور قائمنا. 

شیعه ما باید در قبل از ظهور حیات خود را از کربلا بگیرند 

وی افزود: پس باید از کربلا نیروهای حیات بخش را خارج کنیم و به دست نخبگان منابر شیعه و آزادگان جهان دهیم . امام حسین علیه السلام فرمودند که هدیه خون جگرم برای بیداری مردم است. 

ما برای اینکه زندگی حیوانی و یزیدی نداشته باشیم باید راه ایشان را رویم و از ایشان اسوه بگیرم. و ایشان احیاگر و اسوه است. 

ما باید فریاد زنیم که شما به چه حق شیرخوار کربلا را به شهادت رساندید . و برای همین آنها بیانیه دادند که ایاکم والعالمیه الطفل الرضیع. بترسید از اینکه علی اصغر جهانی شود.

و برای همین از جواب دادن به سوال به کدامین گناه کشته شد فرار می‌کنند.

ما با حصرت علی اصغر علیه السلام توانستیم قدری از مظلومیت حضرت  امام حسین ع را معرفی کنیم. اما منطور امام صادق علیه السلام از احیا به وسیله نیروهای مظلومیت در کربلا، تنها منحصر به حضرت علی اصغر است؟ خیر‌....

حضرت زهرا در صحرای محشر پیراهن سید الشهدا را به دست می‌گیرد و بزرگ ترین دادگاه الهی شکل می‌گیرد و می‌فرماید خداوندا حکم کن که فرزندم را در کربلا کشتند... و این سند است

و تواتر در توقیر و تعزیز این پیراهن در راوایات نشان از اهمیت این پیراهن دارد. که در اجلاس مشهد به طور مفصل بررسی خواهد شد. 

منافی پور در آخر از هنرمندان تقاضا کرد که در این خصوص تفکر و فعالیت داشته باشند و بتوانند در انتقال پیام سیدالشهدا به دنیا ما را یاری کنند.

قابل ذکر است اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۸۰۰ نفر ازمحققین، خطباء، ادباء،شعرا،هنرمندان مختلف و نخبه های فرهنگی و رسانه ای و ... در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار خواهد شد.