کارتن ها از مهم ترین ابزار های بسته بندی به حساب می آیند. تولید کنندگان  نیز ، کارتن ها را در انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه می کنند. امروزه میزان تقاضا برای خرید کارتن بسیار بالا رفته و تمام تولید کنندگان و همچنین عمده فروشان در حوزه های مختلف به کارتن احتیاج پیدا کرده اند. برای مثال: در گذشته تنها تولید کنندگان برای بسته بندی محصولات خود از کارتن استفاده می کردند. اما امروزه با گسترش آنلاین شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی افراد برای ارسال محصولات نیز از کارتن استفاده می کنند.

این سوال برای افراد زیادی مطرح شده است که چرا بین تمام محصولات موجود برای بسته بندی، کارتن ها  از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؟ در این مقاله می خواهیم به شرح این موضوع بپردازیم. علت این موضوع می تواند به دلایل زیر باشد:

1- قیمت مناسب: کارتن ها نسبت به دیگر ابزارهای بسته بندی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. همین موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کارتن ها به حساب می آید. قیمت مناسب بسته بندی سبب می شود قیمت تمام شده ی محصولات نیز کمتر شده و با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد.

2- سازگاری با محیط زیست: کارتن ها قابلیت بازیافت داشته و به عنوان زباله ی آسیب پذیر به طبیعت ریخته نمی شوند. زباله های کارتنی را به کارخانه برگردانده و با آن ها خمیر کاغذ تولید می کنند. البته لازم به ذکر است کارتن های تولید شده از کارتن های بازیافتی نسبت به کارتن های تولید شده از ضایعات کشاورزی کمی ضعیف تر عمل کرده و بهتر است برای بسته بندی لوازم حساس و سنگین مورد استفاده قرار نگیرند.

3- سبک بودن: کارتن ها به دلیل سبک بودن در زمانی که وسیله ای را بسته بندی می کنند باعث افزایش وزن آن کالا نمی شوند. همچنین این مسئله می تواند باعث سهولت در حمل و نقل وسایل بسته بندی شده شود.

4- مقاوت بالا در برابر ضربه: فلوت های موجود در ورق کارت به دلیل نوع ساختاری که دارند باعث می شود در مقابل ضربه مقاوم باشند. اگر به کارتن ها ضربه وارد شود فلوت ها به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارند می توانند نیروی وارده را در کل کارتن پخش کرده و مانع از آسیب رسیدن به وسیله ی داخل کارتن شوند. به همین دلیل کارتن ها از محبوب ترین و کارآمد ترین وسیله برای بسته بندی به شمار می روند.

کارتن سازی

کارتن سازی

 

با توجه به تقاضای زیاد مشتریان برای خرید کارتن، شرکت های زیادی شروع به رقابت در این بازار کرده اند. و قطعا کسی می تواند در بازار پر رقابت کارتن سازی موفق شود که تمام نیاز های مشتریان را شناخته و به درستی به آن پاسخگو دهد. شرکت کاراکارتن با سال ها تجربه در زمینه ی تولید و فروش کارتن همواره با بررسی نیاز های مشتریان تلاش کرده تا بتواند به بهترین نحو پاسخگوی آن ها باشد.

برای مثال: مجموعه ی کاراکارتن یک شرکت بزرگ کارتن سازی بوده که در آن انواع کارتن های مختلف تولید می شود. روزانه مشتریان زیادی به این مرکز مراجعه کرده و کارتن خریداری می کنند. اما گاهی برخی از مشتریان  ، تازه اقدام به راه اندازی کسب و کار خود کرده اند و نمی دانند چه کارتنی برای کار آنها مناسب است. کاراکارتن برای رفع این مشکل و دستیابی به نتیجه ی مطلوب چاره ای اندیشیده است. شما می توانید قبل از خرید کارتن از خدمات مشاوره رایگان مجموعه کمک بگیرید. بهتر است که نوع وسیله ای که می خواهید بسته بندی کنید، مسافت مسیری که می خواهد به آن جا ارسال شود و حساسیت دستگاه را به کارشناسان بگویید و آنها پس از بررسی موقعیت بهترین کارتن را برای خرید به شما پیشنهاد می دهند.

کارتن سازی تهران

کارتن سازی تهران

اگر شما ساکن تهران یا هر شهر دیگر هستید و برای بسته بندی محصولات خود و یا اسباب کشی به کارتن نیاز دارید ، شرکت کارتن سازی کاراکارتن در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم. خبر خوب برای مشتریان عزیز، اگر شما نیاز به کارتن دارید و در تهران زندگی نمی کنید باز هم می توانید سفارش خود را در این مجموعه ثبت کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. کاراکارتن از معتبرترین و درخشان ترین مجموعه ها در زمینه ی کارتن سازی می باشد شما می توانید با کیفیت ترین کارتن ها را با قیمت مناسب در این مجموعه بخرید.

کارخانه کارتن سازی در تهران

کارخانه کارتن سازی

برای احداث یک کارخانه کارتن سازی در اولین قدم به دستگاه های مختلفی احتیاج داریم. برای تولید کارتن در کارخانه چند مرحله انجام می شود که اگر بخواهیم آن را به ترتیب نام ببریم شامل:

1- آماده کردن خمیر از ضایعات درختان یا کارتن های بازیافتی می باشد.

2-  با کمک خمیر کاغذ ، لایه های کارتن را تولید می کنیم.

3- لایه های کارتن را بصورت یکی درمیان فلوت و لاینر را بر روی هم می چسبانیم.

4- در این مرحله چاپ مود نظر را بر روی کارتن انجام میشود.

5- این مرحله ی یکی مانده به آخر بوده و عملیات خط و چاک بر روی کارتن انجام می شود تا شکل کلی کارتن مشخص شود.

6-  با کمک دستگاه مخصوص لبه های کارتن را با چسب یا منگنه به هم میچسبانیم و کارتن ساخته می شود.

برای انجام مراحل کارتن سازی به دستگاه های مختلفی نیاز داریم که در این مقاله می خواهیم به شرح چند نمونه از آن بپردازیم:

1- دستگاه منگنه کارتن: برای چسباندن لبه ی کارتن می توانیم هم از منگنه و هم از چسب مخصوص استفاده کنیم که معمولا برای کارتن های ضخیم تر از منگنه برای چسباندن لبه کارتن استفاده می کنند.

2- دستگاه خط و چاک: برای مشخص شدن طول و عرض کارتن ها لازم است آن را برش داده و لبه های بعضی از قسمت ها را به هم بچسبانیم. دستگاه خط و چاک ، کار برش زدن قسمت های کارتن را بر عهده دارد. از این دستگاه بیشتر برای کارتن های 4 درب استفاده می شود.

3- دستگاه تسمه کش: پس از پایان مرحله ی برش کارتن لازم است آن را بسته بندی کرده و برای شرکت سفارش دهنده ارسال کنیم. در این صورت برای بسته بندی کارتن آماده از دستگاه تسمه کش کمک میگیرند.

4- دستگاه چاپ فلسکو: این دستگاه فرآیند چاپ ساده را بر روی کارتن ها انجام می دهد. در این نوع چاپ کلیشه های بزرگ که جوهری هستند بر روی کارتن قرار می گیرند و طرحی که بر روی کلیشه حک شده است روی کارتن قرار می گیرد. چاپ فلسکو فرآیندی مانند مهر زدن دارد اما در ابعاد خیلی بزرگ تر.

5- دستگاه دایکات: این دستگاه مانند قالب عمل کرده و می توان با کمک آن به کارتن شکل و فرم داد. اکثر کارتن هایی که دارای ظاهری متفاوت و چند ضلعی های نا متساوی هستند با کمک این دستگاه ساخته شده اند.

6- دستگاه لبه چسب: لبه ی کارتن های 3 لایه به وسیله ی چسب مخصوص با کمک این دستگاه به هم چسبیده می شود.

کارخانه کارتن سازی

قیمت کارتن

قیمت کارتن

تعیین قیمت کارتن به عوامل مختلفی مانند: ضخامت ورق کارتن، نوع چاپ، ابعاد کارتن و مواد اولیه ی تولید ورق کارتن بستگی دارد. هر ورق کارتن از ترکیب فلوت و لاینر تشکیل شده است که قیمت فلوت یا همان کاغذ کنگره ای از قیمت کاغذ لاینر بیشتر می باشد. در کارتن های 5 لایه از فلوت ها و لاینر های بیشتری نسبت به کارتن 3 لایه استفاده می شود. بنابراین طبیعی است که قیمت کارتن 5 لایه از کارتن 3 لایه بالاتر باشد.

ابعاد کارتن یکی دیگر از عوامل تعیین کننده ی قیمت به حساب می آید. برای تولید کارتن های بزرگ از مواد اولیه ی بیشتری استفاده می شود. بنابر این طبیعی است که دارای قیمت بیشتری باشد.

خمیر کاغذی که برای تولید کارتن از آن استفاده می کنند از از ضایعات کارتن درست شده باشد ، دارای قیمت کمتری نسبت به خمیر کاغذی که از ضایعات کشاورزی تولید شده است می باشد.

بنابر این برای تعیین قیمت کارتن تمام این فاکتور ها را  بررسی کرده و سپس بر روی کارتن قیمت گذاری می کنند.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با شماره ی زیر تماس بگیرید.

09121052603

ورق سازی

ورق سازی

ورق های کارتن از ترکیب لاینر و فلوت ساخته می شوند. خود فلوت ها انواع مختلفی داشته و هر کدام کارایی خاصی دارند. فلوت ها در 5 نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. وجود فلوت در کارتن می تواند باعث ضربه گیر شدن کارتن ها شود. انواع فلوت شامل: فلوت A،B،C،E،F می باشد. این نکته قابل ذکر است که فلوتA از مقاوم ترین و ضد ضربه ترین فلوت ها می باشد و فلوت F بر عکس فلوت A می باشد. بنابر این می توان گفت میزان مقاومت از فلوت A تا فلوت F کاهش میابد.

برای ساخت کارتن 5 لایه از 2 فلوت و 3 لاینر استفاده می کنیم. در ساخت این کارتن می توان از 2 فلوت یکسان و یا فلوت های متفاوت استفاده کرد. ساخت ورق 3 لایه دارای یک فلوت و 2 لاینر می باشد.

کارخانه ورق سازی

کارتن میوه

کارتن میوه

کارتن های میوه معمولا برای صادرات میوه و سبزی مورد استفاده قرار میگیرند. در ساخت کارتن میوه از چاپ لمینتی استفاده می شود. چاپ های لمینتی به دلیل نوع ساختاری که دارند در برابر رطوبت مقاوم بوده و در مواقعی که در معرض رطوبت قرار بگیرد از هم گسسته نمی شود. از دیگر عواملی که باعث می شود در ساخت کارتن میوه از چاپ لمینتی استفاده شود ، زیبایی و شیک بودن آن می باشد.

استفاده از کارتن میوه باعث می شود در فرآیند جا به جایی و بارچینی به صورت مرتب بر روی هم قرار می گیرند جای کمتری اشغال کند. از دیگر مزایای استفاده از کارتن میوه می توان به این موضوع اشاره کرد که: اگر میوه ها را در کارتن های کوچک بسته بندی نکنیم تعداد زیادی میوه بر روی هم تلنبار شده و همین موضوع باعث له شدن میوه های زیرین می شود.

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی

شرکت ها معمولا اسم و یا لوگوی مجموعه ی خود را بر روی کارتن ها چاپ می کنند. این فرآیند چاپ می تواند به کمک چاپ لمینتی و یا چاپ فلسکو انجام شود. چاپ فلسکو یه چاپ ساده بوده که معمولا برای نوشته استفاده می شود.

چاپ های لمینتی بسیار با کیفیت بوده و می توانیم با کمک این چاپ ، عکس های حرفه ای و زیبایی را بر روی کارتن چاپ نماییم. مزایای استفاده از چاپ لمینتی شامل:

1- زیبا و شیک بودن : زیبایی کارتن می تواند تا حد بسیار زیادی در زمینه ی بازاریابی محصولات کمک کند. چرا که شیک و خاص بودن بسته بندی به تنهایی می تواند باعث جلب نظر مشتریان شده و اگر محتویات درون بسته بندی نیز از کیفیت کافی برخوردار باشد قطعا باعث افزایش فروش و جذب مشتری می شود.

2- چاپ های لمینتی : باعث افزایش مقاومت کارتن می شوند و همچنین باعث مقاومت کارتن در برابر رطوبت می شود.

3- برند سازی ( برندینگ) شرکت: شما با چاپ لوگوی مخصوص خود بر روی کارتن باعث می شوید افراد زیادی آن را دیده و با مجموعه ی شما آشنا شوند. که این مسئله می تواند به برند سازی محصول کمک زیادی نماید.

کارتن سه لایه

کارتن های 3 لایه تشکیل شده از 2 لاینر و 1 فلوت می باشند. به طور میانگین وزنی که می توانند این کارتن ها تحمل کنن از 1 تا 20 کیلوگرم می باشد. کارتن های 3 لایه با توجه به فلوتی که در آن استفاده می شود دارای مقاومت متفاوتی هستند. برای مثال کارتن های 3 لایه ای که دارای فلوت A هستند دارای بیشترین مقاومت در بین کارتن های 3 لایه می باشند.

از کارتن های 3 لایه بیشتر برای بسته بندی وسایلی با سایز های متوسط یا کوچک استفاده می شود. این کار مناسب بسته بندی وسایل حساس و شکستنی نمی باشد و بهتر است برای چنین وسایلی از کارتن 5 لایه استفاده نمایید.

کارتن پنج لایه

کارتن پنج لایه

کارتن های 5 لایه از 2 فلوت و 3 لاینر تشکیل شده اند. کارتن های 5 لایه به دلیل داشتن فلوت های متفاوت می تواند در گونه های متفاوتی تولید شود که هر یک از آن مناسب بسته بندی وسایل خاصی می باشد. وزنی که این کارتن ها می توانند تحمل کنند از 20 کیلو تا 40 کیلوگرم می باشد. معمولا وسایل سنگین با سایز های بزرگ را می توان در این جعبه ها بسته بندی کرد.

کارتن های 5 لایه ای توانایی بسته بندی تمام وسایل حساس و شکستنی را داشته و می تواند از چنین وسایلی در برابر آسیب های احتمالی جلوگیری نماید.