در این مطلب قصد دارم در مورد تور استانبول و همچنین تمام ویژگی های این تور صحبت کنم. در مورد این تور در فصول مختلف سال نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد تا با شرایط سفر به این شهر در فصول مختلف سال آشنا شوید. در مورد تور لحظه آخری استانبول نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد تا با این اصطلاح گردشگری بیشتر آشنا شوید. همچنین در مورد جغرافیای شهر و شرایط جوی آن نیز صحبت خواهد شد. ضمن اینکه در لینک هایی برایتان قرار داده ایم، قیمت تور استانبول آمده است تا مطلب کاملی در دسترس شما باشد. بنابراین در ادامۀ مطلب همراه من باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید.

و با وجود تمام توضیحات و لینک های سایت، اگر سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر بود، حتما با مشاوران و کارشناسان ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید و سوالاتتان را بپرسید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. این راهنمایی می تواند در انتخاب مقصد سفر، زمان سفر و دریافت خدمات مناسب گردشگری کمکتان کند.

جغرافیای استانبول

قبل از توضیح در مورد تورهای فصلی استانبول، لازم است در مورد جغرافیای شهر مطالبی بیان کنم تا بدانید که چرا این شهر امروزه اینچنین محبوب و با اهمیت در بین گردشگران، به عنوان مقصد سفر انتخاب می شود. بخشی از این محبوبیت به جغرافیای آن وابسته است. البته این جغرافیا باعث می شده که در گذشته نیز، شهر استانبول در بین حاکمان این سرزمین و البته سایر امپراتوری های قدرتمند از اهمیت بالایی برخوردار بوده باشد.

این اهمیت، باعث توجه به این شهر می شده که حاصل این توجه، ساخت بناها و ساختمان های مهم و زیبای حکومتی و مذهبی و اقامتی در آن شده است. این بناها بخش دیگری از جاذبه های گردشگری استانبول هستند که گردشگران بسیاری را به این شهر جذب می کند.

از طرف دیگر، این شرایط جغرافیایی، نوع خاصی از شرایط جوی را در شهر حاکم کرده است که، در فصول مختلف سال، دل انگیز و جذاب است و شما بسته به خلقیات و علایق خود می توانید فصل محبوب خود را برای سفر به استانبول انتخاب کنید و از طبیعت، آب و هوا و دیدنی ها و تفریحات شهر لذت ببرید. این است که استانبول، شهری محبوب در بین گردشگران است.

شما هر سلیقه و روحیه ای که داشته باشید، می توانید از سفر به استانبول و بودن در این شهر لذت ببرید. اگر اهل تاریخ و فرهنگ هستید، اگر اهل طبیعت و جاذبه های طبیعی هستید، اگر اهل خرید و تجارت هستید، اگر اهل ورزش و سرگرمی هستید و اگر هر روحیه ای دارید، این سفر و تور استانبول می تواند برایتان جالب، جذاب و خاطره انگیز باشد.

شهر استانبول در قسمت غربی کشور ترکیه قرار گرفته است. در شمال آن دریای سیاه و در جنوب آن دریای مرمره واقع شده است. کانال بسفر که یکی از مهمترین آب راههای جهان است، در این شهر قرار دارد که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند. مهمترین شهری که نیمی از آن در قارۀ آسیا و نیم دیگر در قارۀ اروپا قرار داشت این شهر بود. البته که ترکیه خود را امروز، جزئی از قارۀ اروپا می داند، اما می دانید که این شهر در گذشته به این عنوان مشهور بود.

کانال بسفر، از مهمترین شاه راههای آبی جهان است که دریای سیاه را دریای مرمره و سپس این راه از طریق کانال داردانل که آنهم تحت حاکمیت کشور ترکیه است، به دریای اژه و سپس مدیترانه متصل می شود. این دریاها، مسیر آبی و دسترسی آبی به جنوب اروپا و شما آفریقا است و البته که پس از آن، از طریق اتصال به اقیانوس آتلانتیک شمالی به آبهای آزاد بین المللی و سرتاسر جهان متصل می شود.

کشورهای گرجستان، روسیه، اوکراین، مولداوی، رومانی و بلغارستان که در سواحل دریای سیاه  قرار دارند، از طریق این آب راه مهم، به آبهای آزاد بین المللی و تجارت دریایی متصل می شوند. از طرف دیگر، شهر استانبول به عنوان مهمترین مسیر زمینی در بین دو قارۀ اروپا و آسیا قرار گرفته است.

این شاه راه زمینی، مهمترین راه ارتباطی شرق و غرب بوده و اکنون نیز از مهمترین مسیرهای ارتباطی شناخته می شود. تمام این موارد، در گذشتۀ این شهر نیز وجود داشته است. تمام این موارد و البته شرایط جوی بسیار دلچسب آن، باعث شده که این شهر، در گذشته همواره مورد توجه تمام امپراتوری های قدرتمند باشد. قدتهای حاکم بر سرزمین ترکیه امروزی یا پیش از آن عثمانی و هر حکمرانی که بر این کشور مسلط بوده است، معمولا توجه ویژه ای به این شهر داشته اند.

بجز اکنون که شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است، هموراه شهر استانبول پایتخت این کشور بوده است و همانگونه که معمولا مرسوم بوده است، پایتخت هر کشوری، محل اصلی توجه و ساخت و ساز و پیشرفت بوده است. استانبول نیز از این قائده مستثنا نبوده است و بناهای با شکوهی که امروز به عنوان جاذبه های توریستی شهر شناخته می شوند، روزی به عنوان مراکز مهم حکومتی فعال بوده اند.

اما این جغرافیا و قرار گرفتن دو دریا در دو طرف شهر، باعث شده که شرایط جوی شهر استانبول نیز به شکلی خاص و جذاب و چهار فصل رقم بخورد که این خود بخش دیگری از جذابیت شهر استانبول برای گردشگران است. فصل بهار عالی و دلنشین، تابستانهای نچندان گرم، پاییز خنک و دلپذیر و زمستان سرد، اما قابل تحمل که همگی در کنار رطوبت دل انگیز دریا و نسیم دریا، قطعا برای مسافران خاطره انگیز خواهند بود.

2

 

تورهای فصلی استانبول

در این قسمت لازم است در مورد تورهای فصلی استانبول صحبت کنم. تورها در فصول مختلف سال برگزار می شوند. شهرهایی مانند آنتالیا یا کوش آداسی، در فصول گرم سال مثل تابستان مسافران بیشتری از ایران دارند. یا شهرهایی مانند کیش و قشم، در فصول سرد سال مقصد بسیاری از سفرها هستند. اما شهر استانبول به دلیل جذابیت های فراوانی که دارد، در تمام طول سال مسافر خود را دارد.

سفر در فصل بهار و استفاده از تورهای بهاری استانبول یکی از گزینه ها است که بسیاری در این فصل به سفر می روند و مقصد سفر بهاری آنها شهر استانبول است. فصل بهار یکی از بهترین فصول سفر به این شهر است. مخصوصا در تعطیلات عید نوروز، تورهای نوروزی استانبول نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بویژه اینکه مردم کشور ترکیه و شهر استانبول، با خصوصیات سفر مردم ایران آشنا شده اند و با توجه به اینکه به صنعت گردشگری به شکلی اصولی نگاه می کنند، از تخفیفات برای خرید در این فصل و این زمان، برای جذب بیشتر مسافران ایرانی استفاده می کنند.

اما فصل بعدی سفر که همواره مسافران بسیاری را راهی کشور ترکیه و شهر استانبول می کند، فصل تابستان است. در کل مردم ایران تابستان را فصل مسافرت می دانند و به دلیل تعطیلی مدارس، بسیاری از مسافرت ها در این فصل انجام می شود. بویژه در سفرهای خارجی، سفر به استانبول و تورهای تابستانی استانبول از محبوبیت بالایی در بین مسافران برخوردار است. معمولا در این فصل، تعداد پروازهای بیشتری به مقصد شهر استانبول برقرار می شود و مسافران نیز از سفر به این شهر زیبا و استفاده از جاذبه های طبیعی و توریستی آن در این فصل لذت می برند.

اما فصل بعدی سفر به استانبول فصل پاییز است. مسافران بسیاری فصل پاییز و تور استانبول پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. شاید در این فصل کلا مسافرت کمتر اتفاق افتد، اما شهر استانبول همیشه مسافران خود را دارد، در تمام فصول هستند که کسانی که هوس سفر کنند و این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. مخصوصا کسانی که تابستان سفر نکرده اند، یا قصد سفر دارند و نمی خواهند در فصل زمستان که سردتر است به این شهر بروند، در فصل پاییز به استانبول سفر می کنند. در این فصل نیز جشنواره های تخفیف خرید وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

اما آخرین فصل سفر در سال، فصل زمستان است. این فصل مسافران خاص خود را دارد. همانگونه که قبلا هم گفته شد، شهر استانبول شهری چهار فصل است که زمستان، فصل سرد سال در آن است. اما مسافرانی هستند که این فصل را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند. شاید دلیل این انتخاب روحیات و لذت بردن از سرمای شهر باشد، یا جشنوارهای تخفیف آن و یا جشن کریسمس و تعطیلات ژانویه و سال نوی میلادی، اما در هر صورت تور استانبول زمستان نیز، جزو پر تردد ترین تورهای این شهر است.

یکی از دلایل سفر به شهر استانبول، خرید در این شهر است. بسیاری از مردم ایران هستند که خرید سالانۀ خود را در سفر به این شهر انجام می دهند. آنها سالی یک یا دو بار به استانبول سفر می کنند و خرید پوشاک و برخی از اقلام خانه را در این شهر انجام می دهند. اما عدۀ دیگری هستند که فروشندۀ پوشاک یا لوازم خانه و آشپزخانه هستند. آنها نیز سالی چندبار عازم استانبول می شوند و خرید عمدۀ خود را در این شهر انجام می دهند. برای این گونه مسافران، فصل سفر اهمیتی ندارد و هر زمان که لازم باشد به سفر می روند.

تور لحظه آخری  استانبول

در این قسمت می خواهم در مورد دو اصطلاح رایج در بین مسافران و آژانس های مسافرتی ایرانی صحبت کنم. سال ها است دو اصطلاح تورهای لحظه آخری یا تورهای آفری رایج شده است که این تورها تحت شرایطی خاص ایجاد می شوند و به فروش می رسند. در کل تورهای آفری به تورهای تخفیف دارد گفته می شود که در لحظات آخر تبلیغ می شوند. اما دو حالت وجود دارد که ممکن است باعث شود این تورها ایجاد شوند که توضیح خواهم داد.

حالت اول زمانی است که، پروازهای روی یک تور شامل تخفیف می شوند. آژانس های مسافرتی یا گردانندگان تور، از مدت ها قبل صندلی های پرواز را در مقاصد محبوب گردشگری رزرو کرده و پول آنرا به ایرلاین می پردازند. به این کار در اصطلاح آژانسی چارتر کردن پرواز گفته می شود. به عنوان مثال از ابتدای سال پرواز تهران به استانبول و بلعکس را برای کل سال رزرو می کنند.

آنها با استفاده از این پروازها، یک پکیج تور یا برنامۀ سفر را آماده می کنند. این پکیج ها هر هفته با توجه به حجم سفر و قیمت سایر خدمات گردشگری به روز می شوند. اما با نزدیک شدن به تاریخ سفر، در صورتیکه هنوز تمام ظرفیت صندلی های پرواز برای آن روز خاص پر نشده باشد، با اعمال تخفیف روی تور و تبلیغ تور لحظه آخری استانبول ، سعی می کنند مابقی ظرفیت خالی پرواز را پر کنند و از ضرر و زیان جلوگیری کنند تا حداقل بخشی از آنرا پوشش دهند. در این حالت است که شما تبلیغات آفر تور استانبول را مشاهده می کنید و می توانید تورتان را با قیمت کمتر و ارزانتر از قیمت اصلی آن خریداری کنید و سفری ارزانتر و به صرفه تر داشته باشید.

3

تور ارزان استانبول

اما حالت دوم زمانی است که هتل های روی یک تور شامل تخفیف شوند. کارگزارانی هستند که در مقاصد پر تردد گردشگری اقدام به رزرو هتل هایی برای اقامت مسافران می کنند. آنها از قبل با هتل ها قرارداد می بندند که تعداد معنی از اتاق های هتل را در یک بازۀ زمانی مشخص پر کنند یا تعداد معینی مسافر را در این بازه به هتل بفرستند. مثلا بازۀ زمانی بهار، تعطیلات عید یا تابستان یا هر فصل از سال که یک بازۀ تعیین شده در قرارداد است.

اگر به یک پکیج تور دقت کنید، تعدادی هتل را از دو تا پنج ستاره مشاهده می کنید که از کمترین تا بیشترین قیمت مرتب شده اند. این هتل ها همانهایی هستند که توسط کارگزار یا گردانندگان تورها برای اقامت مسافران آماده شده اند و با هر کدام از این هتل ها جداگانه قرارداد همکاری امضا شده است. این هتل ها به همراه سایر خدمات گردشگری یک پکیج کامل تور را تشکیل می دهند.

اما اگر حس کنند که تا انتهای بازۀ تعیین شده نخواهند توانست به تمام تعهد خود عمل کنند، با اعمال تخفیف روی تورها و تبلیغات آفر تور استانبول سعی می کنند مسافران بیشتری را ترغیب به خرید این تور کنند تا بتوانند به تمام تعهد خود عمل کنند یا حداقل بخشی از آنرا پوشش دهند. در این دو حالت است که شما تبلیغات تور ارزان استانبول را می بینید و می توانید تورتان ار ارزانتر از قیمت اصلی آن خریداری کنید.

اما ایجاد این تورها در مقاصد گردشگری خارجی، یک پیش شرط نیز دارد، و آن عدم نیاز به اخذ ویزا قبل از سفر است. همانگونه که حتما می دانید، مردم ایران با پاسپورت ایرانی، برای سفر به کشور ترکیه نیاز به اخذ ویزا قبل از سفر نداند و تنها با ارائۀ گذرنامه می توانند وارد خاک این کشور شوند. بنابراین ایجاد این تورها در این مقصد گردشگری، مانند مقاصدی چون کشور مالزی، کشور ارمنستان و کشور آذربایجان برای مسافران ایرانی امکانپذیر است.

تورها

اما تور استانبول و برنامه های سفری که به مقصد استانبول ترتیب داده می شوند، انواع گوناگونی دارند. آنها از 3 شب تا 7 شب برنامه ریزی می شوند. بسته به اینکه شما چقدر بخواهید هزینه کنید، یا چه مدت بخواهید سفر کنید، یا اصلا کارتان چند روز طول بکشد، تورتان را از بین این تورها انتخاب می کنید. معمول ترین تورها به مقصد استانبول، تورهای 3 شب استانبول هستند که بیشتر مسافران، این تور را خریدرای می کنند.

اما سایر تورها نیز طرفداران خود را دارد. بجز این تورها، مسافرانی هستند که تور را بسته به نیازشان خودشان درخواست می دهند. عده ای تور یک شب، یا دو شب را انتخاب می کنند و عده ای هم هستند که تورهای بلند مدت تری می خواهند و در زمان درخواست تور، اعلام می کنند که می خواهند مثلا 10 شب بمانند. برخی دیگر تور ترکیبی را سفارش می دهند و می خواهند بعد از استانبول، به شهر دیگری بروند که در این حالت، باید یک پرواز داخلی به مقصد شهر بعدی رزرو شود یا ترانسفر زمینی از استانبول به شهر بعدی برای مسافر هماهنگ شود. در هر صورت امکان رزرو هر نوع تور با هر تعداد شبی و به مقصد هر شهری از کشور ترکیه برای شما فراهم است.

قیمت تور استانبول

در این قسمت می خواهم در مورد قیمت تور استانبول توضیح دهم، که این تور از چه عواملی تشکیل شده است و اینکه در پایان این قسمت شما می دانید که پولی که بابت خرید این تور می پردازید، بابت چه مواردی است و یک پکیج کامل تور، از چه عواملی تشکیل شده است.

یک پکیج کامل تور، شامل مجموعه ای از خدمات گردشگری است که این عوامل، هر کدام قیمت خاص خود را دارند. مجموع قیمت این خدمات در نهایت قیمت کل پکیج را تشکیل می دهند. و پولی که بابت رزرو تور استانبول می پردازید، بابت خرید تمام این خدمات است. این خدمات شامل، وسیلۀ سفر، محل اقامت، خدمات در محل اقامت شما، ترانسفر فرودگاهی، گشت های شهری، بیمۀ مسافرتی و تورلیدر یا راهنمای تور می باشد. در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیح خواهم داد. اما در قسمتی با نام قیمت تور استانبول نیز توضیحاتی در این زمینه آمده که می توانید با مراجعه به آن، از اطلاعات آن قسمت نیز استفاده کنید.

اولین مورد وسیلۀ سفر است که در مورد تورهای استانبول معمولا وسیلۀ سفر هواپیما است. یعنی شما با پرواز از ایران، مثلا از تهران یا تبریز یا ارومیه یا مشهد و یا شیراز به استانبول سفر می کنید. در روز آخر سفر نیز با همین وسیلۀ سفر به شهر مبدا خود باز خواهید گشت. در برخی از تورها به مقاصدی که ممکن باشد، وسیلۀ سفر می تواند قطار، اتوبوس یا ون توریستی نیز باشد. مثلا در تور وان، ممکن است شما با اتوبوس یا میدل باس و یا ون توریستی سفر کنید. حتی تورهایی هستند که تور با وسیلۀ نقلیۀ شخصی برگزار می شود. بعضی از تورهای خاص طبیعت گردی در ایران هستند که شما با خودروی خودتان به مقصد می روید. حتی شهر به شهر با گروهی که در تور شرکت کرده اند همراه می شوید. شما در این تور هم پرداختی هایی دارید. این پرداختی ها بابت سایر خدمات گردشگری است که ارائه می شوند که هر کدام در قسمت مختص خودشان در سایر صفحات سایت ما توضیح آن داده شده است. اما در تور استانبول ، وسیلۀ ایاب و ذهاب یا وسیلۀ سفر شما، پرواز یا هواپیما است.

مورد بعدی تشکیل دهندۀ یک تور، محل اقامت شما است. این محل اقامت از مهمانسرا، متل یا هتل، یا حتی اقامتگاه محلی و بوم گردی و یا حتی در مواردی خاص از تورهای طبیعت گردی، چادر مسافرتی است. اما در پکیج تورهای استانبول ، محل اقامت معمولا هتل است. بجز اینکه به درخواست مسافر، محلی دیگری برای اقامت او رزرو شود، در موارد معمول و در تورهای برنامه ریزی شده از قبل، محل اقامت هتل هایی هستند که از دو تا پنج ستاره توسط کارگزاران مستقر در استانبول برای اقامت مسافران رزرو شده اند.

مورد بعدی، خدمات در محل اقامت شما می باشد. این خدمات شامل خدماتی است که هتل ها می توانند به مسافران ارائه دهند. این خدمات بیشتر شامل وعده های غذایی هتل هستند و در مواردی نیز استفاده از امکانات هتل می تواند جزئی از این خدمات باشد که به همراه اتاق، می توانند از قبل رزرو شوند. در تور استانبول تنها خدماتی که توسط هتل ارائه می شوند، صبحانه است که شما در زمان رزرو تورتان، صبحانه را نیز به صورت رایگان، بر روی رزرو خود دارید.

در تورهایی مانند تور آنتالیا، تور کوش آداسی یا تور آلانیا، تمام وعده های غذایی مانند صبحانه، نهار و شام از قبل برای مسافران رزرو می شوند. حتی استفاده از امکانات تفریحی هتل ها مانند استخر، پارک آبی، زمین های تنیس، گلف یا فوتبال و والیبال نیز برای مسافران رایگان است. استفاده از اتاق های بازی یا اتاق های بازی کودکان نیز روی رزرو شما قرار داده شده اند. شما در اصل با رزرو هتل، از تمام خدمات آن به صورت کامل بهرهمند خواهید شد. در مواردی استفاده از بار و کافه در هتل یا کافه و رستوران ساحلی هتل نیز برای شما رایگان خواهد بود. یعنی شما علاوه بر برخورداری از تمام وعده های غذایی، در صورت تمایل می توانید میان وعده و آب میوه را نیز استفاده کنید، بدون اینکه هزینۀ اضافی بابت آن بپردازید. اما همانگونه که گفته شد، در سفر به استانبول، تنها صبحانه از قبل برای مسافران رزرو می شود و مابقی وعده های غذایی، یا استفاده از بوفه یا کافی شاپ هتل، شامل هزینۀ اضافی خواهد بود که در پایان اقامت، مستقیما از شما اخذ خواهد شد.

4

مورد بعدی، ترانسفر است. ترانسفر شامل موارد مختلفی می شود. یک مورد ترانسفر فرودگاهی است و مورد دیگر ترانسفر بین شهری است. در تورهایی که از قبل برای استانبول برنامه ریزی می شوند، چون شما فقط به یک شهر سفر می کنید و در برنامۀ سفر شما شهر دیگری وجود ندارد، تنها ترانسفر فرودگاهی تدارک دیده می شود. یعنی شما در بدو ورود به فرودگاه استانبول، توسط یک تورلیدر یا راهنما با سایر همراهان، به وسیلۀ یک ون یا میدل باس به هتل می روید، کار پذیرش شما در هتل انجام می شود و در روز آخر نیز، به وسیلۀ راهنما، از هتل به مقصد فرودگاه حرکت می کنید و برای پرواز برگشت آماده می شوید.

در تورهای دو یا چند شهری که لازم است در میانۀ سفر به شهر دیگری بروید، اگر این سفر بین دو شهر توسط پرواز یا قطار انجام شود، شما باز یک ترانسفر فرودگاهی یا ترانسفر به ایستگاه راه آهن دارید. مثلا در تور بانکوک پوکت، فاصلۀ بین بانکوک و پوکت را با پرواز طی می کنید و برای رسیدن به این پرواز، لازم است ترانسفر فرودگاهی داشته باشید. یا در تورهای اروپا، مثلا فاصلۀ بین دو شهر از یک کشور یا حرکت از کشوری به کشور دیگر، ممکن است با قطار انجام شود که شما ترانسفر به ایستگاه راه آهن خواهید داشت. و اگر این سفر به صورت زمینی انجام شود، شما یک ترانسفر بین شهری با اتوبوس، میدل باس یا ون توریستی خواهید داشت. مثلا در تورهای بانکوک پاتایا، در تور پاتایا، فاصلۀ بین شهر بانکوک و پاتایا را به صورت زمینی و با ون یا اتوبوس یا میدل باس و به صورت زمینی و با عنوان ترانسفر بین شهری طی می کنید.

مورد دیگر، گشت های شهری در تور است. معمولا در تور استانبول یک گشت شهری با نهار بر روی تور وجود دارد که شما در زمان خرید تورتان، پول آن گشت را نیر پرداخت کرده اید. البته هستند تورهایی که اصلا گشت روی تور ندارند، یا تعداد گشت های روی تور، به تعداد شب های اقامت شماست. در این تورها شما هر روز یک گشت شهری رایگان دارید که همراه گشت، یک وعده نهار یا میان وعده نیز برای شما تدارک دیده شده است. وجود این گشت ها باعث خواهد شد که شما بدون پرداخت هزینه، از جاذبه های گردشگری مهم شهر بازدید کنید، به مراکز خرید بروید و علاوه بر آن، یک وعدۀ غذایی را نیز به صورت رایگان دریافت کنید.

در زمان رسیدن شما به استانبول و در زمانی که از فرودگاه به هتل می روید، یعنی در زمان ترانسفر فرودگاهی رفت، شما با تورلیدر ملاقات می کنید و در زمان حرکت از فرودگاه به هتل، تور لیدر یک سری گشت شهری را به شما معرفی می کند که این گشت ها، جدا از گشت شهری رایگانی است که روی تور شما وجود دارد. شما می توانید با هماهنگی با راهنمای سفرتان، در این گشت ها نیز ثبت نام کنید و با پرداخت هزینۀ آن، روزی را تعیین کنید و از آن استفاده کنید. خریداری کردن و استفاده از آن دلخواه است و اجباری در آن نیست.

مورد بعدی که وجود آن در یک پکیج تور الزامی است، بیمۀ مسافرتی است. بیمۀ مسافرتی جزئی از خدمات تور است که به صورت الزمی برای هر مسافر به صورت جداگانه صادر می شود. حتی گاهی شما اگر فقط بلیط سفر خارجی را بگرید، باید بیمۀ مسافرتی هم داشته باشید تا در فرودگاه، به شما اجازۀ خروج داده شود.

شما به عنوان یک شهروند ممکن است در کشور خود بیمه داشته باشید و از خدمات آن در مواقع بیماری یا حادثه استفاده کنید. اما بیمۀ شما برای بیماری یا حادثه در خارج از کشور کاربردی ندارد. بنابر این باید بیمۀ مسافرتی برای حوادث یا بیماری در مقصد سفر و در کشوری دیگر را داشته باشید تا اگر خدای نکرده گرفتار بیماری شدید یا حادثه ای پیش آمد، بتوانید از آن استفاده کنید.

اما شرایط استفاده از بیمه را حتما از آژانسی که تورتان را از آن خریداری می کنید بپرسید و حتما مطالب و توضیحات روی بیمه نامه را بخوانید. این مورد کمک می کند در مواقع لزوم بدانید که چه کاری باید انجام دهید تا بتوانید از بیمۀ خود استفاده کنید.

گاهی لازم است در زمان حادثه با شماره ای که روی بیمه نامه درج شده تماس بگیرید و یا اینکه برای دریافت خسارت بعد از بازگشت، باید چه مدارکی را از محل درمان خود دریافت کنید. در هر صورت امیدوارم هرگز دچار حادثه یا بیماری نشوید. مخصوصا در سفر و در کشور غریب.

و مورد آخری که در یک پکیج تور خریدرای می کنید، خدمات راهنمای سفر یا تور لیدر است که معمولا شما با یک شخص در ارتباط هستید. او در زمان رسیدن شما به فرودگاه مقصد، به استقبالتان می آید، خدمات ترانسفر شما را انجام می دهد، در هتل کار پذیرش ما با اوست و اگر گشت شهری داشته باشید، برای گشت با شما هماهنگی لازم را انجام می دهد و در گشت نیز همراه شماست.

البته ممکن است تمام این کارها توسط یک نفر انجام نگیرد و یک تیم پشتیبان شما باشد. مثلا ترانسفر با شخصی باشد و گشت را با شخص دیگری بروید. البته در تورهای مانند تور اروپا، تورلیدر شما از فرودگاه مبدا با شما همراه می شود و تا پایان سفر و بازگشت دوباره در کنار شما خواهد بود.

بجز ترانسفر و پذیرش در هتل، تورلیدر یا راهنما در گشت های شهری نیز همراه شما خواهد بود و کار معرفی دیدنی ها و جاذبه های گردشگری را انجام خواهد داد و همچنین کارهای راهنمایی شما را بر عهده خواهد داشت. مثلا اینکه چه سیم کارتی بگرید یا چه اینترنتی خریدرای کنید که به صرفه باشد یا چه بلیطی تهیه کنید تا برای اتوبوس یا مترو مناسب باشد و راهنمایی در مواردی از این دست را نیز انجام می دهد. همچنین اگر مشکل قانونی یا حادثه و بیماری اگر داشته باشید، او با توجه به آشنایی بیشتر با مقصد سفر، می تواند تا حدودی کمک حال شما باشد.

در آخر

و در آخر اینکه سعی شد در این مطلب، اطلاعات کاملی از تورهای استانبول ارائه شود تا با آن بیشتر آشنا شوید و اگر خواستید از بین تمام تورهای ترکیه به شهر استاتبول سفر کنید، اطلاعات کاملتری داشته باشید. ضمن اینکه در مورد تورهای آفری و یا تور لحظه آخری استانبول نیز مطالبی گفته شد تا با شرایط و ویژگی های تور ارزان استانبول بیشتر آشنا شوید. در مورد قیمت تور استانبول و موارد تشکیل دهندۀ یک پکیج کامل تور نیز توضیحاتی آمده که با این موضوع نیز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

و اگر سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر بود، حتما با مشاوران و کارشناسان ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید و یا از طریق لینک های مطلب به قسمت های مختلف سایت ما بروید و اطلاعات کاملتر را مطالعه کنید.

 

5