کاپشن چرم یکی از لباس‌های محبوب مخصوصا برای آقایان است. نوع باکیفیت کاپشن چرم مردانه از چرم بادوام با برش تا کمر ساخته شده است. دوام و گرمای چرم، این کاپشن را تبدیل به لباسی کاربردی کرده که در انواع و شکل‌های گوناگون، تولید و استفاده شود.

می‌توان گفت حتی ابتدایی‌ترین سبک‌های کت چرم نیز جذابیت بالایی دارند. کاپشن‌های چرمی به‌طور سنتی پوست گاوی هستند، اما می‌توان از پوست بز، بره یا پوست گوسفند نیز آن‌ها را تهیه کرد. گزینه‌های چرم مصنوعی نیز دارای مواد مصنوعی یا گیاهی هستند و گرمای کمتری نسبت به انواع حیوانی آن دارند. در این مطلب به ارائه انواع کاپشن چرم و نکاتی در مورداستفاده بهتر در کنار دیگر لباس‌هایمان خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

5 نوع کاپشن چرم رایج

ژاکت چرمی می‌تواند مکمل لباس‌های مختلفی باشد و نقش‌ مکمل یا اصلی را در یک استایل بازی کند. انواع رایج و محبوب‌تر کاپشن چرم عبارتند از:

1.کاپشن چرم رترو ( معروف به کاپشن دوچرخه‌سواری)

 کاپشن چرم مردانه رترو یکی از کلاسیک‌ترین و نمادین‌ترین کاپشن‌های دوچرخه‌سواری است که با فیلم The Wild One در سال 1953 با بازی مارلون براندو محبوبیت یافت. کاپشن چرمی مشکی که در این فیلم دارای زیپ نامتقارن و یقه دار است. در برخی طراحی‌های این کاپشن چرم مردانه، از گل‌میخ‌های اضافی، مهره‌های فلزی، جیب‌های زیپ‌دار و نشانه یا تصویری در پشت لباس استفاده می‌شود. برای آن که سبک کلاسیکی برای استایل خود بسازید می‌توانید این کاپشن را با یک شلوار جین تیره ساده یا سایه‌دار و چکمه‌های چرمی بپوشید.

2.کاپشن چرم مسابقه‌ای

کاپشن‌های مسابقه‌ای چرمی که به‌عنوان کاپشن موتوری نیز شناخته می‌شوند؛ دارای یقه ایستاده و طراحی ساده و منظمی هستند که  اغلب یک جیب زیپی کوچک در یک‌طرف سینه روی آن‌ها دوخته شده است.  کاپشن مسابقه‌ای با الهام از سبک‌های کاپشن موتورسواران اروپایی دهه 1960 طراحی شده و یکی از بهترین انواع کاپشن چرم مردانه برای استایل شیک و روزمره است. می‌توانید آن را با یک شلوار جین مشکی و کفش ورزشی یا حتی یک جفت کفش با رنگ خاکی و تم رنگی آن ست کنید.

3.کاپشن چرم با آستر پشمی

وقتی هوا سرد می‌شود، یک کت چرمی با آستر پشمی گزینه‌ای کاربردی و جذاب برای پوشیدن است. برخی از کاپشن‌های چرمی دارای آستر برشی هستند که ترکیبی از بیرون جیر و فضای داخلی گرم و پشمی را ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها نیز دارای فضای داخلی لحافی و الیافی یک تکه هستند. بسیاری از کاپشن‌های چرم به‌طور خاص برای جلوگیری از وزش باد سرد طراحی‌شده‌اند.

4.کاپشن چرم خلبانی

کاپشن چرم خلبانی نسخه اولیه فلایت کت معروف است. این کاپشن چرم مردانه دارای چرم ناهموار بیرونی و سرآستین‌های بافتنی دور کمر و مچ دست برای حفظ گرما در داخل است. این کاپشن چرمی بسیار گرم به‌خوبی با شلوار جین و کفش‌های کتانی یا چکمه ست می‌شود.

5.کاپشن چرم نظامی

ژاکت نظامی یا صحرایی دارای برشی بلندتر از انواع دیگر است، برشی که درست از پشت کمر تا پایین کشیده می‌شود. این سبک کاپشن همه‌کاره است و به‌خوبی با شلوار جین گشاد یا باریک و چکمه‌های رزمی یا کفش‌های چرمی و غیر چرمی ست می‌شود. این کت بلند انتخاب خوبی برای زمستان است، زیرا گرمای مد روز را ارائه می‌کند!

4 نکته مهم برای ست کردن کاپشن چرم

۲

می‌توانید کت‌های چرمی را به‌صورت غیررسمی یا برای ایجاد ظاهری جسورانه بپوشید.این به شما و استایل موردعلاقه‌تان بستگی دارد؛ اما دانستن نکات زیر در پوشیدن کاپشن چرم مردانه برای کمک به ست کردنتان خالی از لطف نخواهد بود.

1. از داشتن ظاهری براق و تمام چرم نترسید. یک کت مشکی چرمی با شلوار، چکمه یا حتی دمپایی چرمی می‌تواند بسیار زیبا باشد.

2. با رنگ‌های زنده بازی کنید. کاپشن‌های چرمی در طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند. فقط به دو رنگ مشکی و قهوه‌ای نچسبید و با چرم‌های رنگی بازی کنید! یک کت چرمی قرمز روشن، یک کت چرمی آبی تیره، یا حتی یک گزینه زرد لیمویی می‌تواند استایل شما را جذاب کند. کاپشن چرم رنگی را در کنار شلوار و کفش‌هایی با رنگ خاموش ست کنید و ببینید که چگونه می‌درخشید.

3. هرگز تصور نکنید پس از کهنه شدن کاپشن چرمتان نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برخی از کاپشن‌های چرمی، چه از سنشان می‌گذرد ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کنند! شما حتی می‌توانید این ظاهر را در برخی از کت‌های چرم مصنوعی پیدا کنید. ترکیب یک کت چرمی کهنه با یک شلوار جین کاف دار و یک ژاکت تیره سطحی از پیچیدگی و جذابیت را در کنار هم به شما نشان خواهد داد.

4. استایل خود را لایه لایه کنید. می‌توانید یک کت چرم مردانه قهوه‌ای را روی هودی بپوشید تا ظاهری اسپرت و غیررسمی داشته باشید. یک کت چرم غیر براق یا جیر روی یک تی‌شرت ساده سفید نیز به‌خوبی کار می‌کند.

 

در پایان

با توجه به مواردی که در این مطلب ارائه شد، امیدواریم بتوانید کاپشن چرم خود را با لباس‌های موجود در کمد لباستان را به بهترین شکل و در متنوع‌ترین حالات ست کنید و از سبک زیبای ایجادشده لذت ببرید؛ اما مورد مهم در تعیین استایل شما کیفیت است. کیفیت بالای یک کاپشن چرم مردانه یا زنانه می‌تواند بسیار در استایل شما موثر باشد. چرم مشهد با سال‌ها سابقه در تولید انواع پوشاک و اکسسوری چرم با جدیدترین طراحی‌ها و بالاترین کیفیت آماده ارائه محصولات به شما عزیزان است.