هاست یا میزبانی وب از مهم‌ترین اقدامات برای را‌ه‌اندازی وب‌سایت است که باید با دقت بالا انتخاب شود تا نه تنها باعث افت وب‌سایت شما نشود، بلکه رشد و پیشرفت سایت شما را همراه داشته باشد. 

استفاده از هاست قوی و قدرتمند می‌تواند به رشد و پیشرفت وب‌سایت شما کمک کند؛ در صورتی که انتخاب هاست نامناسب، باعث کند شدن وب‌سایت و از دست رفتن مشتریان شما می‌شود.

هاست وردپرس، یکی از انواع سرویس‌های میزبانی است که مخصوص راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا CMS وردپرس است. 

در این مقاله شما با 6 نکته طلایی که قبل از خرید هاست وردپرس باید بدانید!! آشنا می‌شوید تا بهترین هاست وردپرس متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

۱

هاست یا میزبانی وب چیست و چگونه کار می‌کند؟

میزبانی وب یا هاست، سرویس آنلاینی است که با استفاده از آن وب‌سایت شما قابل مشاهده برای کاربران می‌شود. شما می‌توانید با هاست، محتوا و فایل‌های خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید. 

هنگامی که صاحبان سایت پلن مورد نظر خود را از ارائه‌دهندگان هاست خریداری می‌کنند در حقیقت، بخشی از فضای سرور شرکت را برای ذخیره فایل‌های سایت خود اجاره کرده‌اند.

شرکت‌های مختلفی برای ارائه سرویس‌های هاست وجود دارد که لازم است، شما با توجه به نیاز خود براساس سطح تخصص، سرعت و سیستم مدیریت محتوای (CMS) مورد نیاز خود، آن را انتخاب کنید. 

هنگامی که از خدمات هاستینگ استفاده می‌کنید، شرکت ارائه‌دهنده هاست شما، مسئول اطمینان از راه‌اندازی سرور شما، جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی و ذخیره تمام فایل‌ها، دارایی‌ها و پایگاه داده‌های شما در سرور است. 

وردپرس چیست؟

وردپرس بیش از ۴۳.۳٪ (منبع) از تمام و‌ب‌‌سایت‌ها را در اختیار دارد. وردپرس، یک پلتفرم منبع باز برای ایجاد وب‌سایت است که دارای سیستم مدیریت محتوایی (CMS) با زبان PHP است و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند.

وردپرس پلتفرمی عالی برای انواع وب‌سایت‌ها است که از وب‌سایت‌های وبلاگ‌نویسی گرفته تا تجاری آنلاین از آن استفاده می‌کنند. همچنین، وردپرس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا برای انواع وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک مناسب است.

هاست وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس برای بهینه‌سازی سایت‌های ساخته شده روی این سیستم مدیریت محتوا، پیکربندی شده است.

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که حدود 42.5 درصد از تمام وب‌سایت‌ها از آن، استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب، خدمات هاست وردپرس را ارائه می‌دهند.

تفاوت اصلی بین میزبانی معمولی در مقابل میزبانی مدیریت شده وردپرس، ویژگی‌های اضافی است که در این هاست به کاربران ارائه می‌شود. به عنوان مثال، سرویس‌های هاست وردپرس ممکن است شامل افزونه‌های از پیش نصب شده برای کمک به بهبود عملکرد وب‌سایت باشد.

۲

هاست وردپرس چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

  1. هاست وردپرس دارای مزایای بسیاری برای کاربران است تا به دسترسی و نحوه استفاده آن‌ها کمک کند.

    راه‌اندازی آسان‌تر افزونه‌ها و تم‌های از پیش نصب شده به ایجاد یک محیط میزبانی وردپرس بهینه کمک می‌کند و باعث ساده شدن تنظیمات و نصب فنی می‌شود.

  2. راه‌اندازی آسان‌تر افزونه‌ها و تم‌های از پیش نصب شده به ایجاد یک محیط میزبانی وردپرس بهینه کمک می‌کند و باعث ساده شدن تنظیمات و نصب فنی می‌شود.
  3. وب‌سایت‌هایی که سرویس هاست وردپرس را خریداری کرده‌اند از سروری استفاده می‌کنند که برای سایت‌های وردپرسی پیکربندی شده است. 
  4. بعضی از سرویس‌ها دارای نرم‌افزار کش داخلی برای اطمینان از سرعت بارگذاری سریع هستند. 
  5. شرکت‌های ارائه‌دهنده سرعت سایت وردپرس را با استفاده از وب سرور LiteSpeed ​​و LiteSpeed ​​Cache بهینه می‌کنند.
  6. در هاست وردپرس،‌ بروزرسانی‌ها به صورت مداوم و خودکار انجام می‌شود و میزبان‌های وب اطمینان پیدا می‌کنند که سرورهای اختصاصی وردپرس آن‌ها،‌ جدیدترین نرم‌افزار را اجرا می‌کنند که باعث سازگاری بهینه و عملکرد یکپارچه می‌شود.
  7. سرورهای امن و ویژگی‌های امنیتی برای جلوگیری از تهدیدات وردپرس وجود دارد. در هاست وردپرس، بروزرسانی خودکار افزونه‌ها به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند. 

6 نکته طلایی که قبل از خرید هاست وردپرس باید بدانید!!

هاست وردپرس یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین هاست در بین کاربران است. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای خرید هاست وردپرس، انتخاب شرکت ارائه‌دهنده مناسب است. چرا هر شرکت ارائه‌دهنده‌ای را برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرس نباید انتخاب کنید؟ زیرا انتخاب اشتباه، می‌تواند کسب‌وکار شما را در معرض خطر قرار دهد، مانند سرعت بارگذاری ضعیف، پشتیبانی ضعیف، مشکلات امنیتی و سایر مسائلی که وجود دارد.

با این هفت نکته، می‌توانید خرید هاست وردپرس از شرکت ارائه‌دهنده مناسب را انجام دهید. 

  1. انتخاب پلن مناسب با کسب‌وکار خود

انواع مختلفی از پلن‌های سرویس هاست وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند مانند هاست اشتراکی، ابری، سرور مجازی (VPS) و هاست اختصاصی که به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده به کاربران ارائه می‌شود. هاست وردپرس از سرورهایی که برای وردپرس بهینه‌سازی شده، تشکیل می‌شود تا به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند. برای انتخاب پلن متناسب با نیاز وب‌سایت خود، شما می‌توانید از مشاوره کارشناسان حرفه‌ای برتینا به صورت رایگان، بهره‌مند شوید. 

2.انتخاب سرویس مناسب با بودجه شما

بهتر است به دنبال شرکتی باشید که سرویس‌های خود را با بهترین کیفیت و قیمت به شما ارائه می‌دهد. وب‌سایت شما ممکن است دارای هزینه‌های دیگری باشد و شما لازم است به آن‌ها رسیدگی کنید.

3.به دنبال پشتیبانی ۲۴ ساعته و با کیفیت باشید

قبل از انتخاب شرکت ارائه‌دهنده سرویس هاست وردپرس، مطمئن شوید که پشتیبانی آن‌ها از چه کیفیتی برخوردار است.

یک راه عالی برای بررسی، این است که قبل از خرید برنامه میزبانی خود با پشتیبانی تماس بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید آن‌ها را آزمایش کنید که چقدر سریع و مفید هستند.

قبل از خرید هریک از انواع سرویس‌های هاست وردپرس، شما بهتر است از نحوه ارتباط با مشتریان شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ، اطلاع پیدا کنید. پشتیبانی شرکت‌ها به صورت تلفنی است؟ آیا دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته برای حل مشکلات شما هستند؟

4.چک لیستی از ویژگی‌های مهم تهیه کنید

گزینه‌های پلتفرم میزبانی می‌توانند دارای ویژگی‌های زیادی باشند، از جمله مواردی که شما نیاز دارید و یا نیاز ندارید. می‌توانید با ایجاد یک چک لیست از خواسته‌ها و نیازها برای وب‌سایت و کسب‌و‌کار منحصر به فرد خود شروع کنید.

داشتن فهرستی از «بایدها» و «مانندها» فرآیند انتخاب را بسیار ساده‌تر می‌کند. در اینجا مواردی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند:

  1. فضای ذخیره‌سازی یا دیسک – چقدر در دسترس است؟
  2. پهنای باند – چقدر ترافیک انتظار دارید؟
  3. RAM – چقدر به حافظه نیاز دارید؟
  4. تعداد - چند سایت خواهید داشت؟
  5. سازمان- آیا کنترل‌پنل وجود دارد؟
  6. نسخه‌های پشتیبان – آیا شامل آن‌ها می‌شود یا باید هزینه اضافی بپردازید؟
  7. بروزرسانی هسته و افزونه وردپرس – آیا آن‌ها شامل می‌شوند؟
  8. بکاپ‌گیری - آیا آن‌ها خودکار هستند؟ چند وقت؟
  9. کنترل – دسترسی ریشه کامل یا کنترل دسترسی؟
  10. سوئیچینگ – آیا میزبان انتقال سایت شما را انجام خواهد داد؟ آیا هزینه‌ای وجود دارد؟

با توجه به موارد زیادی، ممکن است کمی سخت به نظر برسد به همین دلیل است که فهرست اولویت‌ها، می‌تواند یک مزیت فوق‌العاده برای شما باشد.

 در صورت بروز مشکل به هنگام جمع‌آوری اطلاعات گفته شده، شما می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان برتینا، بهره‌مند شوید. 

 

5.اقدامات امنیتی میزبان خود را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین وظایف ارائه‌دهنده هاست وردپرس شما نگهداری وب‌سایت شما در بهترین حالت امنیت است. چند مورد از اقدامات امنیتی مانند:

فایروال‌ها

آنتی‌ویروس

حفاظت از DDoS 

شما لازم است، بدانید تا شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ به چه میزان از وب‌سایت شما در برابر حملات دفاع می‌کند. 

۳

6.سرعت و آپتایم را اولویت‌بندی کنید

زمان بارگذاری وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تجربه کاربری مشتریان شما است. از آنجایی که گوگل می‌خواهد، محتوای وب‌سایت شما برای کاربران مفید باشد، سرعت بارگذاری و آپتایم وب‌سایت، عاملی مهم در نتایج سئو سایت به شمار می‌رود.

صفحات شما باید بسیار سریع بارگذاری شوند تا رضایت کاربران را جلب کند. در صورت طولانی‌تر شدن زمان بارگذاری وب‌سایت شما، بسیاری از بازدیدکنندگان آن را ترک خواهند کرد. در واقع، آمار نشان می‌دهد که 40٪ از مشتریان یک وب‌سایت را در صورتی که بیش از سه ثانیه برای بارگذاری طول بکشد، رها می‌کنند. 

ابتدا، بپرسید که درصد آپتایم چقدر است. در نظر داشته باشید شما به آپتایم حداقل 99.97٪ نیاز دارید.  

جمع‌بندی

در انتخاب انواع سرویس‌های میزبانی باید دقت کنید و لازم است در مورد تفاوت هرکدام از سرویس‌ها، مطالعه کنید تا بهترین سرویس متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. برای خرید انواع سرویس‌های میزبانی، بهتر است شما با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله با 6 نکته طلایی که قبل از خرید هاست وردپرس باید بدانید!! آشنا شدید. شما می‌توانید برای خرید هاست وردپرس به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان با تجربه این مجموعه، بهترین سرویس هاست با وردپرس متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. 

 

منبع: https://www.bertina.ir/host/wordpress