یکی از حرفه‌های بسیار مهم در دنیای مدرن امروز طراحی گرافیک است. چشم شما هر روز با جلوه‌های نوین این هنر مواجه می‌شود و ممکن است به اهمیت گرافیک در خلق آن آثار فکر نکنید. با توسعه اینترنت و راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف، طراحی تبلیغات این مشاغل بیشتر از قبل حائز اهمیت شده است. برای اینکه کار آسانی در انتخاب طرح داشته باشید، می‌توانید از فایل‌های آماده استفاده کنید. کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند به هر فردی کمک کند تا به سادگی بتواند طراحی فوق‌العاده و منحصر به فردی داشته باشد. در این مطلب شما با عکس استوک و وکتور بیشتر آشنا خواهید شد.

۱

عکس استوک چیست؟

امروزه یکی از مشاغل پردرآمد طراحی سایت است که با رونق کسب و کارهای آنلاین این شغل خیلی بیشتر از قبل مورد توجه واقع شده است. برای اینکه محیط سایت زیبا شود و جذب مخاطب بالایی داشته باشد، لازم است از تصاویر قدرتمندی استفاده گردد. افرادی که با ساخت یک تصویر یونیک به روش رستر آشنایی دارند، می‌دانند که کار بسیار سختی است و معایب خاصی دارد.

اگر زمان و کیفیت برای یک طراح سایت و تبلیغ کننده حرفه‌ای اهمیت داشته باشد، لازم است با عکس استوک یا همان وکتور آشنا شود. معنای لغوی وکتور، بردار است و چون این تصویرها به کمک خطوط و منحنی ایجاد می‌شوند، خاصیت برداری پیدا می‌کنند. این خاصیت برداری باعث می‌شود که هنگام تغییر سایز کیفیت آنها تغییر نکند.

ویژگی‌های عکس استوک

برای اینکه با این تصاویر آماده که کار طراحی را آسان می‌کنند و زمان را برای طراحان می‌خرند آشنا شوید، بهتر است ویژگی‌های آنها را بشناسید. از ویژگی‌های آنها می‌توان به فرمت خاص آنها اشاره کرد. این تصاویر در فرمت‌های eps، Al، WMF و ... در بسیاری از سایت‌ها موجود هستند. این تصویرها در طرح لایه باز کار می‌شوند تا هر فرد که مایل باشد برای کسب و کار خود مدل جدیدی طراحی کند، بتواند از آنها استفاده کند.

شاید شما هم ایده خاصی در ذهن خود دارید و با توجه به آن به دنبال عکس استوک مناسبی هستید. برای اینکه این تصاویر را ویرایش کنید باید کار در یکی از محیط‌های نرم افزاری فتوشاپ، کورل، ایلوستریتور و ... را به خوبی بلد باشید. مهم‌ترین ویژگی وکتور ثابت ماندن کیفیت آن هنگام افزایش سایز است که در تصاویر رستر این امکان وجود ندارد.

۲

کاربردهای وکتور

به مرور زمان شیوه تبلیغ در دنیای مدرن عوض شد و هر روز با یک شیوه نوین آشنا می‌شویم. تبلیغ و معرفی کسب و کار یا هر چیز دیگری بدون هیچ تردیدی به تصویر و طراحی نیازمند است. اگر شما می‌خواهید بنری برای سردر مغازه بزنید باید از تصاویر باکیفیت و مشتری پسند استفاده کنید. در ساخت انیمیشن نیز تصاویر باکیفیت حرف اول را می‌زنند و این روزها انیمیشن‌ها نیز از جمله صنایع مهم به شمار می‌رود.

افرادی که سایتی برای کسب و کار خود به راه انداخته‌اند نیز می‌توانند از این تصاویر بهره‌مند شوند. شما با چند نوع طرح کارت ویزیت آشنایی دارید؛ برای طراحی این کارت‌ها بهترین گزینه استفاده از عکس استوک است که در چاپ بهترین کیفیت را دارا می‌باشند و مانور زیادی روی آنها می‌توان انجام داد.

در طراحی لوگو هیچ ابزاری مهم‌تر از این عکس‌ها نیست و حتی لوگوکاران حرفه‌ای نیز اغلب از این موارد استفاده می‌کنند. با این اوصاف در هر زمینه‌ای می‌توان از این ابزار قدرتمند استفاده کرد و یک طراحی بی نظیر داشت. برای تهیه این عکس‌ها لازم است به یک مرجع معتبر مراجعه کنید.

 

تفاوت رستر با وکتور

اکثر افراد تصاویر پیکسلی یا همان رستر را خوب می‌شناسند. به نوعی می‌توان گفت که پیکسل در جامعه عرف دارد و مفهوم آن را اکثر افراد می‌دانند. زمانی که یک تصویر با گوشی خود می‌اندازید و تعداد پیکسل‌های آن برای شما گزارش می‌شود، با افزایش سایز آن کیفیت تصویر را از دست خواهید داد. در مقابل وکتورها هیچگاه کیفیت اولیه خود را از دست نخواهند داد و به همین دلیل برای طراحی گزینه مناسبی هستند.

از کجا می‌توان عکس استوک تهیه کرد؟

بدون شک شما نیز با دانستن ویژگی‌های خاص تصاویر استوک مایلید تا تعدادی از آنها را در طراحی‌های جدید خودتان به کار بگیرید. سوالی که ذهن شما را درگیر کرده این است که از کجا می‌توانید به وکتور دسترسی داشته باشید؟ توجه داشته باشید که کلیک بر روی هر گزینه‌ای می‌تواند ویروس‌های زیادی به دستگاه شما وارد کند. بنابراین انتخاب یک مرجع معتبر و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

برای خرید وکتور می‌توانید به سایت ایران طرح مراجعه کنید و قبل از خرید نیز می‌توانید با مشاورین سایت در ارتباط باشید.

جمع بندی

در دنیای مدرن طراحی به درد همه مشاغل می‌خورد و طراحان برای آنکه کار ویژه‌ای انجام دهند به ابزار مناسبی نیاز دارند. در یک طرح psd هر طراحی با استفاده از وکتور می‌تواند خلاقیت بالایی به کار بگیرد و با کیفیت بالایی طرح را به اتمام برساند. در این مطلب در مورد ویژگی‌ها، کاربرد و نکات دیگری در مورد تصویر استوک صحبت کردیم تا اطلاعاتتان در این مورد بیشتر شود.

یکی از مراجع معتبر در کشور برای خرید وکتور، مجموعه ایران طرح است که می‌توانید با مشاورین آن تماس بگیرید.