اگر مدیریت یک فروشگاه یا کسب وکار خدماتی را به عهده دارید ، قطعا تاکنون به اهمیت نقش تبلیغات و بازاریابی در فروش محصولات پی پرده اید. تمامی کسب وکار ها برای حفظ چرخه فروش ، بدون شک نیاز به بازاریابی دارند.

رایج ترین روش بازاریابی، تبلیغات محصولات و خدمات و تشویق مخاطبان به خرید است. برای تبلیغات ، روش های گوناگون و فراوانی وجود دارد که هر کسب و کاری با توجه به شرایط،بودجه و نوع مخاطب می تواند آن ها را انتخاب کند.

5

در این مقاله به یکی از روش های تبلیغاتی پرکاربرد می پردازیم که قابل استفاده برای تمامی کسب و کار ها می باشد.بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش محبوب و پر کاربرد است که تمامی کسب و کار ها با هر وسعت و هر نوع مخاطبی از آن استفاده می کنند. برای آنکه بتوانید برای کسب و کار خودتان بازاریابی پیامکی کنید نیاز به سامانه ارسال پیامک دارید .

در بین روش های مختلف تبلیغات،بازاریابی پیامکی به دلیل امکاناتی که در اختیار قرار می دهد،قابلیت استفاده برای تمامی کسب و کارها را دارد زیرا بودجه تبلیغاتی که برای این روش نیاز است بستگی به خود کسب و کار دارد.

بازاریابی پیامکی

در واقع صاحبان کسب و کار مشخص می کنند چقدر هزینه تبلیغاتی آن ها باشد.برخلاف اکثر روش های تبلیغاتی دیگر که نیاز به بودجه زیادی دارند و برای  کسب و کارهای کوچک قابل استفاده نمی باشد در بازاریابی پیامکی، از یک فروشگاه کوچک شهری تا بزرگترین کارخانه صنعتی می توانند اقدام به تبلیغات کنند.

از طرفی دیگر در بازاریابی پیامکی، امکان انتخاب مخاطبان با توجه به نیاز کسب و کار مهیا است. برای مثال اگر مدرس کلاس کنکور باشید می توانید انتخاب نمایید پیامک تبلیغاتی برای دانش آموزان کنکوری ارسال شود و یا اگر یک فروشگاه در منطقه ای از یک شهر دارید،می توانید پیامک را به افراد ساکن در آن منطقه ارسال نمایید. برای این کار باید از روش ارسال پیامک منطقه ای استفاده کنید .

تبلیغات پیامکی در شهر و استان

اگر صاحب یک کسب و کار با وسعت یک استان یا حتی کشور باشید،می توانید پیامک را به افراد آن استان یا حتی کل کشور ارسال نمایید.در این روش تبلیغاتی حتی می توانید جنسیت مخاطبان را نیز انتخاب نمایید.

6

ارسال پیامک از اینترنت

دسترسی آسان به روش تبلیغاتی از دیگر مزایایی است که کاربران را نسبت به آن علاقه مند کرده است.تنها وسیله مورد نیاز برای استفاده از بازاریابی پیامکی، دسترسی به اینترنت است تا هر زمان که اراده کنید،اقدام به بازاریابی پیامکی نمایید.

هزینه پایین و مناسب پیامک تبلیغاتی و بازدهی بالای آن،به صرفه بودن را تضمین می کند.از آن جایی که برای انتخاب مخاطبان پیامک می توانید از امکاناتی استفاده نمایید که پیامک دقیقا به افرادی ارسال شود که می توانند جزو مشتریان شما باشند،در نتیجه از صرف هزینه اضافی جلوگیری می شود و بازدهی بازاریابی افزایش می یابد.

علاوه بر این موارد تمامی پیامک ها هنگامی که به دست مخاطبان می رسد قطعا دیده می شود  در حالی که در بسیاری از روش های تبلیغاتی،ممکن است درصد بالایی از مخاطبان نسبت به آگهی بی توجه باشند.برای مثال در تبلیغات بیلبورد شهری،قطعا بسیاری از شهروندان هیچ توجی به تبلیغات نمی کنند اما در پیامک تبلیغاتی اینگونه نیست.

7

برای بازاریابی پیامکی باید از کجا شروع کنیم؟

پیشت میز کار خود بنشینید و پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید.برای شروع کار در یک سامانه ارسال پیامک ثبت نام نمایید.سامانه پیامک یک محیط کاربری آنلاین است که امکان ارسال پیامک تبلیغاتی و سایر خدمات پیامکی را فراهم می کند.

با ثبت نام در سامانه پیامکی،پنل کاربری در اختیارتان قرار می گیرد که امکان ارسال پیامک به همراه تمامی قابلیت های مورد نیاز برای بازاریابی فراهم می شود.

در انتخاب سامانه پیامکی ممکن است از بین شرکت های فراوانی که این خدمات را ارائه می دهند دچار سردرگمی شوید.اگر بدانید در انتخاب سامانه باید به چه نکاتی توجه شود کارتان آسان می شود.

نکته اول توجه به امکانات سامانه و کاربری آسان است.دقت نمایید امکانات سامانه به اندازه کافی پیشرفته باشد تا بتوانید پیامک تبلیغاتی را به مخاطبان مورد نظر خود به درستی ارسال نمایید.همچنین این امکانات در محیط کاربری آسان و بدون سردرگمی قابل استفاده برای کاربر باشد.

نکته بعدی کیفیت ارسال پیامک انبوه مخابراتی بالا است.پیامک ها باید با سرعت بالا و به صورت کامل به دست مخاطبان برسد.از سامانه ای استفاده نمایید که قبل از ثبت نام امکان تست ارسال پیامک را دردسترس قرار داده باشد تا از این موضوع مطمئن شوید.

نکته سوم پشتیبانی مناسب سامانه است.سامانه ای مناسب است که در شبانه روز به صورت پیوسته پشتیبانی از طریق مختلف ارائه دهد تا در هر لحظه،کاربران بدون مشکل از سامانه استفاده نمایند.

نکته چهارم دقت در انتخاب سامانه ای است که قیمت شارژ پیامک مناسبی را ارائه می دهد.شرکت های گوناگون،هزینه پیامک متفاوتی را ارائه می دهند.دقت نمایید سامانه با مناسب ترین هزینه شارژ پیامک را انتخاب نمایید.

و نکته آخر هزینه اولیه سامانه است.بسیاری از شرکت ها ممکن است هزینه اولیه بابت ثبت نام و دریافت پنل کاربری دریافت نمایند.اما برخی دیگر تمامی امکانات را به صورت رایگان در اختیار قرار می دهند.دقت نمایید سامانه ای را انتخاب نمایید که هزینه اضافی بابت خدمات پرداخت نشود.

همچنین خط ارسال پیامک رایگان نیز در برخی از سامانه ها ارائه می شود که نکته ای مثبتی برای این سامانه ها به حساب می آید.

 پیشنهاد ما برای انتخاب،سامانه پیامکی بهین پیام می باشد.بهین پیام با توجه به سابقه فعالیت طولانی و چند صد هزار کاربر فعال،یکی از کاملترین امکانات سامانه را با مناسب ترین هزینه در اختیار کاربران قرار می دهد.

8

برای آشنایی بیشتر با سامانه بهین پیام پیشنهاد می کنیم با پیامک عدد 333 به شماره 50002060 به صورت رایگان در بهین پیام ثبت نام و از امکانات بی نظیر آن استفاده نمایید.