پنجره آلومینیومی یکی از محبوب ترین پنجره هایی است که امروزه در ساختمان ها به کار گرفته میشود. بر خلاف گذشته که افراد تنها مجبور به تهیه یک نوع از پنجره برای ساختمان هایشان بودند، امروزه شاهد تنوع زیادی در پنجره ها میباشیم. با این حال پنجره های آلومینیومی به دلیل زیبایی و عملکرد مناسبشان معتبرترین پنجره ساختمانی محسوب میشوند. با این حال اکثر افراد در انتخاب میان پنجره آلومینیومی و پنجره UPVC مردد هستند و اطلاعات کاملی در خصوص این دو پنجره ندارند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به تفاوت پنجره آلومینیومی با UPVC بپردازیم و مزایای هرکدام از آن ها را بررسی نماییم.. پس همراه با ما این مقاله را با دقت مطالعه و بررسی نمایید.

شرکت آلومینیوم پیمان یکی از معتبرترین شرکت های پیشرو در عرصه تولیدات آلومینیومی به حساب میاید. این شرکت واقع در تهران با بهره گیری از افرادی مجرب و متخصص و در اختیار داشتن ماشین آلات مدرن و مکانیزه دقیق ترین و مرغوب ترین سازه های آلومینیومی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

عایق پذیری پنجره آلومینیومی و UPVC

اگر در گذشته عایق بودن را میان دو پنجره آلومینیومی و UPVC  بررسی میکردیم، محبوبیت پنجره های آلومینیومی بسیار پایین تر بود، زیرا آلومینیوم یک رسانای خوب به شمار می آید و گرما را از خود عبور میدهد. اما امروزه پروفیل آلومینیوم با دقت بیشتر و تکنولوژی جدیدتر ساخته میشوند. این پروفیل ها قادر به بهبود سطح بازدهی انرژی میباشند و میتوانند صرفه جویی های قابل توجهی را برای کاربران به دنبال داشته باشند. جدیدترین نوع پنجره آلومینیومی، ترمال بریک میباشد که بالاترین درصد عایق پذیری را در میان پنجره ها برخوردار است.

دوام و ماندگاری پنجره آلومینیومی و UPVC

پنجره های UPVC یا همان پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک مدت هاست که ماندگاری خودشان را ثابت کرده اند و گزینه محبوبی تلقی میشوند. این پنجره ها قادرند به خوبی 20 تا 30 سال عمر مفید داشته باشند. در مقابل پنجره های آلومینیومی نیز بسیار ماندگار هستند. این پنجره ها در صورت نگهداری صحیح میتوانند کیفیت خود را تا 45 سال نیز حفظ کنند و به تعویض نیازی نداشته باشند. این پنجره ها ضد زنگ میباشند و میتوانند در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار بگیرند.

۲

زیبایی و جذابیت پنجره آلومینیومی و UPVC

قاب های پنجره آلومینیومی کشویی همواره از جذاب ترین قاب ها میان پنجره ها به شمار می آیند. به طور کلی پنجره های آلومینیومی بسیار ظریف و نازک تر از پنجره های UPVC میباشند. این شکل از طراحی موجب شده است تا خانه ها و ساختمان هایی که از پنجره و درب آلومینیومی استفاده میکنند، ظاهر بسیار مدرن و شیکی داشته باشند. اما پنجره های UPVC به دلیل ظاهر پلاستیکیشان و حجیم بودن نمای مطلوب و زیبایی به خانه نمیبخشند.

از طرفی باریک بودن قاب های آلومینیومی تاثیری در عملکرد آنان نگذاشته است. در حقیقت میزان مقاومت این پنجره ها بسیار بالا میباشد و برای قرار دادن شیشه های دوجداره گزینه قابل اعتمادی محسوب میشوند.

 رنگ پنجره آلومینیومی و UPVC

یکی از برتری های پنجره آلومینیومی امکان سفارش پنجره در رنگ های متفاوت میباشد. از آن جایی که پنجره های آلومینیومی از روکش پودری استفاده میکنند تنوع رنگی گسترده ای دارند. این ویژگی باعث شده است تا علاقه مندان بتوانند پنجره مد نظرشان را متناسب با رنگ مورد پسندشان سفارش دهند. اما پنجره های UPVC از رنگ رایج سفید برخوردارند و تنوعی در رنگ پردازی ندارند.

سرانجام انتخاب میان پنجره آلومینیومی و UPVC

انتخاب میان دو پنجره آلومینیومی و UPVC همواره برای افراد شک و شبهه های متفاوتی را بوجود میاورد. ما در این مقاله سعی داشتیم تا مزایا و ویژگی های هردو پنجره را در خلاصه ترین حالت ممکن برای علاقه مندان شرح دهیم و آن ها را نسبت به تفاوت های دو پنجره محبوب آگاه سازیم. با این حال، یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب همواره سلیقه افراد تلقی میشود.

شما میتوانید از مشاورین مجموعه آلومینیوم پیمان تمامی اطلاعات لازم درباره پنجره آلومینیومی را دریافت کنید و انتخابی مطمئن داشته باشید.