دارنده ی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات اعضای IFIA سوییس 2021 ، امسال موفق به تولید یک سبدِ دارایی های دیجیتال توکِنایز شده ، با قابلیت سود آوری ایمن با پایین ترین درصد ریسک در بازار پرنوسان دارایی های دیجیتال، شد .

Picture1

به گزارش پارس نیوز، آقای مهندس کیوان کهزادی Keivan Kohzadi ، مخترع و کارآفرین حوزه فناوری پیشرفته کشور ، که چندی پیش در مسابقات اختراعات اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین IFIA ، موفق به دریافت مدال طلای این مسابقات شده بود ، امسال نیز با سرپرستی یک تیم توسعه دهنده ی نرم افزار و دانشمندان علوم داده ، موفق به تولید یک نوآوری جدید در حوزه ارزهای دیجیتال شده است. 

آقای کهزادی Keivan Kohzadi سالها در حوزه تکنولوژی ، نرم افزارهای تخصصی و الکترونیکی سوابق کارآفرینی داشته و چند شرکت دانش بنیان را در این حوزه تاسیس و مدیریت می کند . به گفته ایشان ای اختراع  که یک سیستم سفارش پویا (متحرک) برای پلتفرم های معاملات آنلاین است ، از یک ایده اولیه در سال 2019 آغاز شده است .  ایشان به حوزه سرمایه گزاری در دارایی های دیجیتال علاقه داشته و بعد از مدتی متوجه می شوند که بسیاری از سرمایه گذارهای خُرد بدلیل ناآگاهی از تخصص انتخاب زمان های مناسب برای سرمایه گذاری و خروج سرمایه دچار زیان میشوند. و اکثر این افراد میخواستند بخشی از اندوخته و پس انداز خودشان از تورم دور نگه دارند.

Picture2

ایشان افزود : در مکالمه با چند نفر از دوستانم که دچار این مشکل شده بودند ، متوجه شدم که برخی از این دوستان که تمایل داشتند سرمایه گذاری در حوزه دارایی های دیجیتال داشته باشند ، به دلیل همین نواسانات و ناآگاهی از احتمال رشد یا نزول اون دارایی ها، هرگز وارد این حوزه نشده بودند، که البته نگرانی به جایی هم بود .

متوجه شدم که تنها راه امن ارایه شده در حال حاضر روشی نیمه سنتی هست که در حقیقت افراد با خرید سهام صندوق های ETF دارایی های دیجیتال در بورس کشور های مختلف، می توانستند با داشتن سهم یک صندوق، در حقیقت به میزان سهمشون مالک بخشی از دارایی های دیجیتال اون صندوق باشند. که این مدل، هنوز با صنعت مالی غیر متمرکز دنیای مدرن، فاصله داره.

از طرف دیگه تیم تحقیق و توسعه ی ما سابقا توانسته بود در صنایع مختلف ، نرم افزارهای تحلیلی بسیار پیچیده در حوزه ی هوش مصنوعی، و یاد گیری عمیق رو ارائه بده و قسمت دیگری از تیم اساسا بواسطه تولید تجهیزات ابزار دقیقی و سنسورهای با دقت بالای صنایع نفت و گاز، سابقه درخشان در تولید فیلترهای ریاضیاتی و معادلات سیستم های پردازش سیگنال امواج داشتیم، این شد که با خودم گفتم باید یه نرم افزار یا ربات معامله گری رو تولید کنم که تا حد مطلوبی توان پیشبینی قیمت یک دارایی رو با تحلیل سوابق اون داشته باشه که قابلیت سود آوری ایمن، معقول، کم ریسک و ممتد در بازار پر نوسان دارایی های دیجیتال داشته باشه.

برای اینکه نتایج روند رشد حساب های معاملاتی که توسط ربات هوش مصنوعی داره مدیریت میشه بتونه در اختیار عموم قرار بگیره، نیاز بود تا یک دارایی ایجاد بشه که ارزش ذاتی مجموعش، معادل ارزش ذاتی اون سبدی هست که تحت مدیریت داره در هر لحظه. تا هر کسی که تمایل داره در این حوزه سرمایه گذاری کنه ولی نا آگاه هست نسبت به نواسانات آتی، بتونه با داشتن قسمتی از کوین یا توکن شبکه ی بلاکچین ایجاد شده، گویی قسمتی از ارزهای دیجیتالی که در اون لحظه در اون سبد قرار داره تحت مالکیت داره.

در حقیقت این سیستم، که توکنایز شدن سبدی از دارایی های دیجیتال و مدیریت معامله گری اون از طریق غیر انسانی و هوش مصنوعی صورت میگیره، به نوعی جایگزین احتمالی صندوق های ETF هست که تا پیش از این اختراع، اخرین نو آوری مورد استفاده این حوزه بوده در رابطه یا مزیت ایمنیِ نسبی سرمایه گذاری بوده.

به گفته آقای مهندس کیوان کهزادی Keivan Kohzadi  مهم ترین انگیزه ایشان از این اختراع ، خلق یک ارزش پایدار بوده است که بتواند برای کاربران مفید واقع شود و افراد را به سود برساند . همچنین از انگیزه های اصلی ایشان برای خلق این اختراع ایجاد بستری امن تر برای افرادیست که می خواهند در حوزه بلاکچین سرمایه گزاری کنند ولی نگران نواسانات و از بین رفتن سرمایه شان هستند ، چراکه یک ربات مبتنی برهوش مصنوعی و متد های مدیریت سرمایه پیچیده در حال ارزیابی و خرید فروش به صورت شبانه روزی است. سیستم اساسا طوری طراحی شده که دارایی های موجود در سبد به شکل آرام و منطقی با روند نسبتا مشخصی رشد داشته باشند. 

وی در ادامه افزود : " به صورت کلی توصیه ی من این هست که یک ایده یا اختراع تا زمانی که تجاری و اجرایی نشود، اساسا نمیتواند ارزش زیادی داشته باشد. در نتیجه اگر خودتان توان یا زیرساخت اجرایی شدن ایده را ندارید، در به اشتراک گذاشتن اختراع یا ایده خساست نداشته باشیم چون نهایتا در این به اشتراک گذاری هاست که نقاط ضعف و قوت پیدا شده و نهایتا ممکن است کسی یا ارگانی پیدا شود که تمایل به مشارکت در تجاری سازی آن اختراع با شما داشته باشد."

آقای مهندس کیوان کهزادی Keivan Kohzadi  علت اصلی موفقیت خود را در رابطه با این اختراع ، چیزی جز کار تیمی طولانی مدت نمیدانست چراکه توسعه نرم افزاری در این ابعاد ، قطعا مستلزم حضور و کار مداوم هوشمندترین مهندسان نرم افزار و متخصصین هوش مصنوعی و دانشمندان علوم داده می باشد . که از همین تریبون از کلیه ی اعضای تیم توسعه و تیم عملیات استارت آپ فینومیت بابت سه سال تلاش بدون وقفه ، و همچنین از مجموعه افق پژوهش نیکان که بحث ثبت بین المللی این طرح ارزشمند را میسر ساخته اند ، تشکر لازم را بعمل می آوریم.

و درآخر این مخترع و دانشمند عزیز کشورمان در ارتباط با اهداف و تصمیمات خود برای رشد و توسعه این اختراع ، بدلیل دنیای بی مرز دیجیتال باید این اختراع را جایی ارائه دهیم که مشکلی برای استفاده عموم افراد نداشته باشد و این یک پیش نیاز برای گسترش این اختراع است.