Picture6

میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می کنند را برای آینده و رشد کسب و کارهای آنلاین مشکل آفرین می دانند. ایشان در تایید حرف خود، به گزارشی از کمیسیون فدرال آمریکا که در سال 2019 منتشر شد، اشاره می کند. بر طبق این گزارش آمار کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین بالا گزارش شده است. این موضوع سبب می گردد هم به صاحبان کسب و کار و هم به مصرف کنندگان خسارات بزرگی وارد شود. میزان خسارتی که پدیده کلاهبرداری به کسب و کارهای آنلاین در آمریکا وارد می سازد، در حدود 1/9 میلیارد دلار می باشد.

میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین نوآور که بیزینس های موفقی را در کارنامه خود دارد، معتقد است که با وجود فضای کلاهبرداری در فضای مجازی، همه کسب و کارها به نحوی آسیب می بینند. تفاوتی هم ندارد که کسب و کار کوچک باشد یا بزرگ. همه با توجه به شرایط خود، درصدی از چنین کلاهبرداری هایی متضرر می شوند. دکتر شکری ساز معتقد است که حتی اگر یک بیزینس یا استارتاپ موارد امنیتی را تا حد خوبی رعایت نماید، باز هم ممکن است درصد کوچکی از کلاهبرداری در این فضا آسیب ببیند.

 

Picture7

 

دکتر میثم شکری ساز به عنوان نمونه ای از کسب و کارهای کوچک، بیزینسی در اینستاگرام را که در زمینه مد و استایل فعالیت می کند را مثال می زند. مطمئنا صاحبان چنین کسب و کارهایی نیز با فیش های جعلی پرداخت و یا بی تاثیر بودن تبلیغات بسیاری از بلاگرها سر و کار داشته اند. میثم شکری ساز کلاهبردار ی هایی به این شکل را تنها بخشی از انواع کلاهبرداری های رایج در حوزه کسب و کار می داند و معتقد است که هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگ باشد، میزان سواستفاده و کلاهبرداری از آن کسب و کار بیشتر خواهد بود.

 

دکتر میثم شکری ساز کلاهبردار های فعال در فضای آنلاین را خائن می داند

دکتر میثم شکری ساز معتقد است کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند و به کسب و کارها و استارتاپ ها صدمه وارد می سازند، خائن به ایران و ایرانی هستند، چرا که این افراد در حال نابودی زیر ساخت های اقتصادی کشور می باشند. به اعتقاد ایشان استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از مهمترین محرک های اقتصادی کشور هستند. از همین روست که اگر این کسب و کارها نتوانند به رشد و توسعه موردنظر خود دست یابند، خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می شود و پیشرفت اقتصادی ممکن نخواهد بود.

دکتر شکری ساز جهان آینده را جهانی مجازی و آنلاین می داند و فضای مجازی به عنوان یک ابزار کارآمد می تواند به رشد و پیشرفت کسب و کارها کمک کند. اگر کسب و کاری به دلایلی نتواند در این فضا فعالیت کند، نمی تواند به رشد و پیشرفت پایدار امید داشته باشد. برای رشد و پیشرفت کشور حتما باید بستر فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی فراهم شود در غیر این صورت متضرر شدن کسب و کارها از کلاهبرداری های فضای مجازی به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود. به همین دلیل مسئولان باید هر چه سریعتر برای حل مشکلات کسب و کارها اقدامات موثری انجام دهند تا امکان فعالیت سالم کاربران در فضای مجازی فراهم شود. دکتر شکری ساز پیشنهاد می کند که برای پیشگیری موثرتر از وقوع کلاهبرداری ها، قوانینی کارآمد با توجه به شرایط روز تصویب شود.

 

Picture8

 

از سوی دیگر صاحبان کسب و کارها و استارتاپ ها هم باید قبل از ورود به فضای آنلاین راهکاری موثر برای کلاهبرداری های این فضا داشته باشند. آن ها باید قبل از فعالیت در فضای مجازی، از امن بودن وضعیت بیزینس شان در اینترنت مطمئن باشند تا مجبور نشوند ضرر ها و خسارت های سنگینی را متحمل شوند.