اگر بخواهیم بصورت خلاصه به این سوال جواب بدهیم یکی از معتبرترین وارد کنندگان ورق فولاد در ایران فروشگاه ایران متال مارکت است. اما در ادامه موارد بیشتری را با هم مشاهده می کنیم.

یکی از محصولات پرفروش در بازار فلزات ورق فولاد می‌باشد، کاربرد بالای این محصول نشان‌دهنده این است که در اکثر صنایع از آن استفاده می‌شود، اگر در محیط‌های مختلف بادقت به اطرافمان نگاه کنیم به‌احتمال بسیار زیادی این محصول را می‌توانیم مشاهده کنیم، نیاز جامعه به این وسیله باعث شده است وارد کننده ورق فولاد در کشور گسترش پیدا کند و تولیدکنندگان به سمت ساخت این محصول بروند، باید در آغاز به یک نکته مهم اشاره کنم تا دچار فریب‌خوردگی در این بازار نشوید، این محصول دارای کیفیت مختلفی است که هنگام خرید از وارد کننده ورق فولاد باید به نکاتی دقت کنید تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن شوید، افراد سودجو در بازار وجود دارند مخصوصاً در این حوضه که بازار خوبی دارد، برخی از مردم به دنبال خرید این محصول بدون واسطه از واردکننده هستند که ما پیشنهادهای در ادامه برای آن‌ها داریم در این مقاله قرار است در مورد ورق فولاد اطلاعات بسیاری را کسب کنید به طور کامل به این مسئله پرداخته‌ایم تا به‌هیچ‌عنوان فریب افراد کلاهبردار را نخورید و بتوانید بدون واسطه از واردکننده ورق فولاد محصول موردنیاز را تهیه کنید، اکثر فروشنده‌ها در قیمت محصولات وارداتی تغیر ایجاد می‌کنند و از بی‌اطلاعی مشتری به طور کامل استفاده می‌کنند، برخی از واردکننده‌ها خودشان وارد بازار نمی‌شوند و محصول را برای فروش به دلالان می‌سپارند، با ما تا انتها همراه باشید.

۱

فولاد چیست؟

فولاد چیست؟ قبل از هر چیزی اجازه دهید اول با خود فولاد آشنا شویم که یکی از پرکاربرد‌ترین ماده‌ها است در این بخش با ویژگی‌ها و کاربردهای آن نیز آشنا خواهیم شد، ایران از قرن چهاردهم قبل از میلاد تولید فولاد را آغاز کرده است؛ اما باید بگوییم این صنعت در چند دهه قبل شروع به پیشرفت کرده است و امروزه به یکی از صنایع مهم تبدیل شده است.

آهن و کربن مهم‌ترین و اصلی‌ترین آلیاژی هستند که از آن‌ها برای تولید فولاد استفاده می‌شود؛ اما باید این نکته را بگوییم که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در برخی از فولادها با کیفیت‌های مختلف از سایر آلیاژ نیز استفاده شود.

میزان کربنی که در فولاد به‌کاررفته است بین 3 در صد تا 1/5 درصد می‌باشد که بین آن تغیر پیدا می‌کند، اما در برخی مواقع برای ساخت برخی از فولادها تا 2/25 درصد نیز استفاده شده است و آهن در فولاد باید زیر 50 درصد باشد.

طبقه‌بندی فولاد بر اساس ترکیبات شیمیائی:

 فولاد دارای دسته‌بندی بر اساس ترکیبات است که تصمیم داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم، شناخت این طبقه‌بندی به خرید شما از وارد کننده قیمت ورق فولاد فنر بسیار کمک می‌کند و به‌راحتی می‌توانید محصول خود را تهیه کنید.

  • فولادهای کربنی: فولادهای کربنی به‌راحتی می‌توان گفت یکی از پرمصرف‌ترین نوع فولاد محسوب می‌شوند، دارای آهن و تنها یک درصد کربن می‌باشد، این محصول نیز خود دارای انواع مختلی است.
  1. فولاد کم‌کربن: این محصول برای کارهای مهندسی و سازه‌ها به کار می‌رود که شامل حداکثر 0/25 درصد کربن است به همین دلیل به آن فولاد کم‌کربن گفته می‌شود.
  2. فولاد کربن متوسط: اگر اجزا قطعات مختلف محرک را بررسی کنید به‌احتمال زیاد با فولاد کربن متوسط برخورد خواهید کرد، این محصول بین 0/25 تا 0/7 درصد کربن به خود اختصاص داده است.
  3. فولاد کربن زیاد: این فولاد با سایر همنوعان خود در مقاومت و سختی بالا تفاوت بسیاری دارد، برای ساخت سکه و ابزار از آن استفاده می‌شود، کربن به‌کاررفته در این نوع بین 0/7 تا 1 در صد است اما 1/5 درصد کربن نیز در این محصول، در برخی شرایط دیده شده است.
  • فولادهای آلیاژی: فولادهای آلیاژی با استفاده از عناصر شیمیایی مختلف استحکام بسیار بالایی دارند و در برابر خوردگی باید بگویم از مقاومت بالایی برخوردار است، این محصولات دارای مقادیری کربن هستند. فولاد آلیاژی منگنز دار، کرم‌دار، کرم - مولیبدن و نیکل - کرم مولیبدن از انواع مختلف فولادهای آلیاژی هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تهیه کنید.
  • فولاد ضدزنگ: به‌راحتی می‌توان از اسم این نوع فولاد حدس زد که چه تفاوتی با سایر انواع فولاد از نظر ترکیبات شیمیایی دارد، این نوع از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل خوردگی ایستادگی خوبی دارد، اگر به خواهیم به‌طورکلی بگوییم این نوع همان فولاد است که لایه ضدزنگ به آن اضافه شده است و تفاوت بسیاری با فولاد معمولی ندارد. برای ضدزنگ کردن فولاد به‌اندازه تقریباً 13 درصد فلز کروم را به فولاد اضافه می‌کنند، اکسیژن هوا باعث می‌شود کروم یک‌لایه اطراف فولاد تشکیل شود که در مقال زنگ‌زدگی مقاومت داشته باشد.

 

۲

مزیت استفاده از فولاد

فولاد دارای مزایای بسیاری است که یکی از آن‌ها که می‌توان گفت بسیار مهم است و باعث شده این محصول پرطرف‌دار شود، سازگار بودن فولاد با محیط‌زیست است، از این وسیله برای ساخت ساختمان‌های بسیار بزرگ و محکم دنیا استفاده شده است و اکثر مردم از استحکام فولاد اطلاعی ندارند این محصول هیچ زمان به یک ماده سمی که به زمین آسیب وارد کند تبدیل نمی‌شود. این مزیت ها باعث می شود خرید مستقیم از وارد کننده ورق فولاد کار شما را راحت تر کند.

بازیافت فولاد به‌راحتی انجام می‌شود و در دنیا یکی از مواد بازیافتی است که بسیار زیاد این کار را برای این محصول انجام می‌دهند، بازیافت فولاد یک مزیت بسیار مهمی نیز دارد شما با انجام این کار انتشار CO2 در کره زمین را کمی می‌توانید کاهش دهید.

تولید فولاد نسبت به سایر ماده‌ها به نیروی بسیار کم‌تری نیاز دارد، عناصر فولاد قابل شکل‌دهی هستند و می‌توان به‌راحتی آن را به اشکال مختلف در آورد و نسبت به آهن این کار آسان‌تر است.

کاربرد فولاد

فولاد در یک صنعت خاصی به کار نمی‌رود که بتوانیم آن را کامل توضیح دهیم، این ماده در انواع صنایع استفاده شده است، از آن برای ساخت لوازم مختلفی در صنعت‌های متفاوت استفاده می‌کنند، می‌توان گفت که در اکثر بخش‌ها از فولاد استفاده می‌شود.

در صنعت خودرو فولاد بسیار به چشم می‌آید اگر به اکثر خودروها دقت کنید برای ساخته بدنه آن‌‎ها یا قطعاتی که در داخل آن‌ها به‌کاررفته است از این ماده استفاده کرده‌اند.

در صنعت تولید لوازم‌خانگی نیز از فولاد استفاده گسترده‌ای می‌شود، لوازم‌خانگی به دلیل اهمیت دار بودن کیفیت آن‌ها برای مقاوم‌سازی از فولاد استفاده می‌کنند، برای مثال اجاق‌گاز، سینک ظرف‌شویی و حتی شاید به آن اصلاً فکر نکرده باشید در اکثر تلویزیون‌ها فولاد به‌کاررفته است.

ورق فولاد چیست؟

خب بالاخره رسیدیم به بخش اصلی و مهم، واردکننده ورق فولاد در ایران بسیار است و دلیل آن پرفروش بودن این محصول می‌باشد، ویژگی و کاربردهای ورق فولاد بسیار زیاد است و در صنایع مختلف از آن استفاده می‌کنند. یکی از دلایل اینکه شناختن وارد کننده ورق فولاد بسیار مهم هست نیز همین موضوع است.

ورق فولادی یکی از انواع ورق‌های فلزی می‌باشد که از آن استفاده‌های بسیاری می‌کنند، ورق‌ها با نورد سرد و نورد گرم در تولیدی‌ها به ساخت می‌رسند و روانه بازار می‌شوند، ورق فولاد دارای یک سطح صاف و مسطحی است که از جنس آهن و فولاد برای ساختشان استفاده می‌کنند، این محصولات در کشور خودمان امروزه به تولید می‌رسد و در کنار آن محصولات واردتی نیز بسیار وجود دارد.

ورق فولاد به‌صورت رولی است مانند پارچه، این محصول به همین صورت وارد بازار می‌شود و به دست مشتریان می‌رسد.

انواع ورق فولاد

۳

ساخت ورق فولاد به‌صورت مختلفی انجام می‌شود بر اساس روش تولید این محصول به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در این بخش قصد داریم با انواع ورق فولادی که توسط واردکننده ورق فولاد، در ایران تهیه آن‌ها امکان‌پذیر است و در صنایع مختلف به کار می‌روند آشنا شویم.

ورق سیاه

 برای تولید ورق سیاه از نورد گرم استفاده می‌‌کنند، سطح این محصول به شکل مات می‌باشد و دلیل آن حرات بالایی است که هنگام تولید تحمل می‌کند، یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های فولادی این محصول است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنایع مختلف و ساخت لوازم کاربردی از آن استفاده می‌کنند.

ورق سیاه را شما می‌توانید در بدنه‌های خودروها مشاهده کنید اکثر خودروها از این ورق برای تولید بدنه استفاده می‌کنند، در صنعت تانکر سازی این محصول کاربرد بسیار زیادی دارد از آن برای ساخت لوازم استفاده می‌کنند، صنایع کشتی‌سازی نیز به دلیل مقاوم بودن از آن استفاده می‌کند.

ورق گالوانیزه

 یکی دیگر از ورق‌های فولادی که کاربرد بسیار زیادی دارند و در اکثر خانه‌ها وجود دارد ورق گالوانیزه می‌باشد که با انجام فرایندی توسط اکسید روی، ورق گالوانیزه می‌شود که ورق را در مقابل خوردگی و زنگ ضدگی مقاوم می‌کند.

از این محصول در بیشتر مواقع برای ساخت قطعات و لوازمی استفاده می‌شود که آب با آن برخورد دارد، برخی از قطعات خودرو به‌وسیله ورق گالوانیزه تولید می‌شود، اگر به یک گلخانه سرزده باشید متوجه می‌شوید در بیشتر مکان‌ها و تجهیزات آن از جمله لوله‌های آبیاری آن‌ها از ورق گالوانیزه تشکیل شده است.

ورق روغنی

 یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد دارند این است که فکر می‌کنند دارای سطح روغنی است؛ اما این باور کاملاً اشتباه است، یکی از دلایلی که به این محصول ورق روغنی گفته می‌شود شفافیت و براق بودن آن است که این اسم را برای آن در نظر گرفته‌اند.

این ورق نسبت به سایر ورق‌ها از ضخامت پایین‌تری برخوردار است؛ اما یکی از باکیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود که مقاومت و استحکام بالایی دارد، برای تولید این محصول خروجی نورد گرم را اسیدشویی می‌کنند و بعد از آن روغن‌کاری می‌کنند و در آخر آن را رول کرده و وارد بازار می‌کنند.

  ورق روغنی کاربردهای بسیاری دارد، به دلیل کیفیت بالایی که این محصول دارد در صنایع لوازم‌خانگی از آن بسیار استفاده می‌شود و شکل ظاهری آن مناسب است و به زیبایی محصول آسیب وارد نمی‌کند؛ شاید برای شما نیز جالب باشد از این محصول برای ساخت ورق گالوانیزه در برخی مواقع استفاده می‌شود.

۴

ورق رنگی

 تولیدکنندگان ورق گالوانیزه را با یک کاور الکترواستاتیک می‌پوشانند و آن را به ورق رنگی تبدیل می‌کنند، این محصول دارای 15 نوع رنگ است که در بازار می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، این محصول را در اکثر مکان‌ها می‌توان مشاهده کرد، از آن برای ساخت شیروانی استفاده می‌کنند که بیشترین کاربرد را در این صنعت دارد، اگر به سقف آلاچیق‌های پارک‌ها دقت کنید از این ورق برای ساختشان استفاده شده است، در صنعت لوازم‌خانگی نیز شاهد کاربرد این محصول بوده‌ایم. ورق رنگی معمولا نسبت به باقی انواع ورق فولاد کمتر توسط وارد کننده ورق فولاد وارد می شود.

ورق قلع اندود

 این نوع ورق فولادی زیرمجموعه ورق روغنی قرار دارد که در اکثر خانه‌ها از آن مشاهده می‌شود، از ورق قلع اندود برای ساخت ظروف غذاخوری و.. استفاده می‌شود، اکثر مردم این محصول را می‌شناسند؛ اما نه به این اسم مردم ورق قلع اندود را به نام حلب می‌شناسند، فرایند تولید این ورق به این شکل است که یک قلع به ورق روغنی اضافه می‌کنند تا آن را ضدزنگ کند.

 از این محصول در کارخانه‌های مواد غذایی بسیار استفاده می‌شود، قوطی نوشیدنی‌ها، کنسروهای تن ماهی و... از این جنس ساخته شده‌اند. مشاهده سایت باسکول اینجا کلیک کنید.

ورق اسیدشویی

 ورق اسیدشویی یکی دیگر از ورق‌های پرکاربرد است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود، زمانی که ورق با نورد گرم تولید می‌شود، از حرارت بالایی برخوردار است که بر روی آن به طور مدام آب ریخته می‌شود و در فرایند نورد اکسید آهن بر روی سطح ورق به وجود می‌آید، با اسیدشویی اکسیدهای که بر روی ورق تشکیل شده است را حذف می‌کنند.

این محصول در تولید لوله‌های انتقال گاز و نفت بسیار کاربرد دارد، این لوله‌ها از این ورق تشکیل می‌شوند و رینگ‌های خودرو و شاسی آن به‌وسیله ورق اسیدشویی تولید می‌شود.

ورق آج‌دار

 این نوع ورق می‌تواند از انواع ورق‌های فولادی به وجود آید، ورق‌ها به دلیل سطح صافی که دارند لغزنده هستند و بر روی آن‌ها با دستگاه اشکال هندسی به وجود می‌آورند که جلوی سر بودن آن را بگیرد، فرقی نمی‌کند هر نوع ورقی را می‌توان به آج‌دار تبدیل کرد کافی است ورق سیاه یا روغنی و... را داخل دستگاه قرارداد. یکی از متداول ترین انواهی که توسط وارد کننده ورق فولاد وارد می شود ورق آجدار است.

از این محصول برای ساخت پله‌های فلزی استفاده می‌شود و در مکان‌های که بر روی ورق قرار است رفت‌وآمد صورت بگیرد به کار می‌رود تا از سرخوردن جلوگیری کند، در عرشه کشتی‌ها از این محصول استفاده شده است.

ورق فولادی تین پلیت، ورق کرکره و ورق استیل از انواع ورق‌های فولادی هستند که هرکدام کاربردهای در صنایع مختلفی دارند که تفاوت بسیاری با سایر ورق‌ها ندارند.

واردات ورق فولاد

واردکننده ورق فولاد محصولات خود را روانه بازار می‌کند تا کسانی که به این ورق‌ها نیاز دارند بتوانند به‌راحتی آن را تهیه کنند، برخی از واردکنندگان محصولات خود را به شرکت‌های تولید کنند می‌فروشند تا آن‌ها با قیمت دلخواهشان و برندی که دارند به بازار عرضه کنند.

وارد کننده ورق فولاد سود جو نیز در بین آن‌ها بسیار زیاد است که محصولات بی‌کیفیت و نامناسبی را وارد کشور می‌کند به‌عنوان ورق‌های کاربردی باکیفیت وارد بازار می‌کند و فروشندگان آن‌ها را به مشتری می‌فروشد، واردات و تولید ورق فولاد در این چند دهه اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است و مردم از آن‌ها برای ساخت لوازم مختلفی استفاده می‌کنند.

قیمت ورق فولاد:

قیمت ورق فولادی را نمی‌توان دقیق اعلام کرد، دلیل آن این است که ورق فولادی از عناصر مختلفی تشکیل شده است که قیمت هرکدام بر روی محصول نهایی تأثیر دارد.

قیمت ورق فولادی به‌صورت جهانی است و هر روز در حال تغیر است، برای به‌دست‌آوردن قیمت این محصول هر روز آن را پیگیری کنید؛ چون به‌احتمال زیادی امروز به یک قیمت باشد و فردا ارزان یا گران شده باشد که پیشنهاد ما این است از مجموعه‌های معتبر آن را به دست آورید، فروشگاه ایران متال مارکت پاسخگو شما است می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از قیمت دقیق مطلع شوید.

 

خرید از وارد کننده ورق فولاد:

۵

خرید از وارد کننده ورق فولاد بدون واسطه کمی دشوار است، اگر می‌خواهید به راحتی از واردکننده معتبر خرید خود را انجام دهید باید بدانید فروشگاه ایران متال مارکت وارد کننده ورق فولاد است که یکی از معتبرترین‌های بازار می‌باشد.

فروشگاه متال سابقه بسیاری در خریدوفروش فلز و آهن دارد که توانسته اعتبار بسیاری را در بازار کسب کند شما با خرید از این مجموعه مطمئن باشید، محصول خود را از یک وارد کننده ورق فولاد که سال‌ها به مشتریان خود محصولات باکیفیت ارائه کرده است خریداری کرده‌اید.

مجموعه ایران متال مارکت با تولیدکنندگان بزرگ خارجی در ارتباط است که محصولات باکیفیت آن‌ها را وارد بازار می‌کند و تصمیم دارد به‌صورت آنلاین با مشتریان خود مستقیم در ارتباط باشد تا خریداران بدون واسطه از واردکننده محصول خود را تهیه کنند، شما می‌توانید از سرتاسر ایران از طریق سایت سفارش خود را بدهید تا مجموعه آن را برای شما ارسال کند.

۶

جمع‌بندی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با ورق فولادی آشنا کنیم، اکثر مردم قصد دارند خرید خود را بدون واسطه از یک واردکننده انجام دهند که ما در این مقاله مجموعه ایران متال مارکت را که واردکننده معتبری است معرفی کردیم، این مجموعه برای فروش محصولات وارداتی خود بدون واسطه به مشتریان این امکان را به وجود آورده است تا خریداران از تمام نقاط ایران به‌صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند. اگر دنبال ضایعات فولاد هستید ایران ضایعات را دنبال کنید.

ورق فولادی یک محصول پرکاربرد است که خریدوفروش آن در این دو دهه بسیار گسترش پیدا کرده است و افراد سودجو در این بازار نیز وجود دارند، همان‌طور که گفته شد ورق فولادی انواع مختلفی دارد و کیفیت آن‌ها متفاوت است پس شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و آن‌ها شما را راهنمایی کنند تا بتوانید بدون واسطه از وارد کننده ورق فولاد محصول موردنیاز خود را تهیه کنید.

ایران متال مارکت به دلیل اینکه یک وارد کننده ورق فولاد است و محصولات خود را بدون واسطه در دسترس مشتریان قرار می‌دهد نسبت به بازار قیمت مناسب‌تری دارد.