عوارض کامپوزیت و لمینت

در حقیقت همه افرادی که قصد انجام این دو روش زیبایی دندان و لبخند را دارند باید با همه مزایا و عوارض آن آشنا شوند. لمینت برای افزایش قدرت دندانها و پوشاندن عیوب دندان و یکدست ساختن و مرتب کردن دندانها استفاده می‌شود.   برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین درمان جایگزین دندان از دست رفته به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان

کامپوزیت و لمینت چیست؟ 

تعریف کامپوزیت چیست؟ کامپوزیت دندان یک ماده خمیری است که در دندانپزشکی برای رفع عیوب دندان استفاده می‌شود. کامپوزیت‌ها همرنگ دندان‌ها هستند و برای رفع عیوبی مانند ترک خوردگی، شکستگی، پوسیدگی و سیاهی دندان‌ها استفاده می‌شوند. این روزها افراد برای داشتن دندانهای زیبا از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به طور کلی قیمت کامپوزیت دندان از لمینت کمتر می باشد. اما لمینت چیست؟  

لمینت روکش نازکی است که همرنگ دندان بوده و برای افزایش زیبایی دندانها استفاده می‌شود. اما مهمترین نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد عوارض کامپوزیت و لمینت است. هر یک از این روش‌ها عوارض مخصوص به خود را دارند. اما در کنار آن دارای مزایای منحصر به فردی نیز هستند. زیرا کامپوزیت و لمینت دندان جهت بهبود ظاهر دندانها و زیبایی لبخند استفاده می‌شوند. کامپوزیت‌ها ماده خمیری هستند که بر روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرند و ظاهر دندانها را صاف و یکدست می‌کنند. برای دریافت قیمت لمینت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت لمینت دندان

عوارض کامپوزیت و لمینت

کامپوزیت و لمینت از جمله روش‌هایی هستند که باید توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام شوند. زیرا نیازمند تخصص، تجربه و دقت بالایی هستند. بنابراین اگر برای انجام کامپوزیت و لمینت به سراغ افراد با تجربه و متخصص نروید در پایان کار عوارض آن را مشاهده می‌کنید و مشکلات این عوارض بسیار برای شما درسرساز خواهد شد.

یکی از عوارض کامپوزیت و لمینت این است که اگر به درستی انجام نشوند باعث تورم لثه‌ها می‌شود. در این صورت باید درد زیادی تحمل کنید. به همین دلیل مراجعه به دندانپزشک متخصص و ماهر اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین توجه کنید که اگر برای نصب کامپوزیت مینای دندان تراشیده شود عدم مراقبت بعد از کامپوزیت موجب پوسیدگی دندانها خواهد شد. 

بررسی مهمترین مشکلات

کامپوزیت و لمینت دندان می‌تواند عوارض مختلفی به همراه داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

  • تورم لثه: بعضی از مواقع افراد بعد از کامپوزیت دچار تورم لثه می‌شوند. در این صورت تنها کاری که می‌توانند انجام دهند، مراجعه به دندانپزشک با تجربه است. توجه داشته باشید که انتخاب نوع مرغوب کامپوزیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کامپوزیت‌ها بر اساس جنس و رنگ و استحکام با هم متفاوت هستند. به همین دلیل انتخاب نوع نامرغوب آن عوارض زیادی در پی خواهد داشت و در نتیجه پایان کار رضایت بخش نخواهد بود.
  • پوسیدگی دندان: از عوارض کامپوزیت و لمینت دندان این است که اگر افراد بعد از انجام این دو روش مراقبت‌های بعد از کامپوزیت و لمینت را انجام ندهند دچار پوسیدگی دندان می‌شوند. به همین دلیل استفاده از دهانشویه‌های طبیعی مانند آب نمک و مسواک و نخ دندان نباید فراموش شود.
  • تغییر فاصله میان دندان: همچنین اگر برای انجام کامپوزیت به افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند مراجعه کنید ممکن است نتوانند کامپوزیت را با دقت انجام دهند. به همین دلیل فاصله میان دندان شما زیاد و یا کم می‌شود. در این صورت دو اتفاق رخ می‌دهد. فاصله زیاد موجب تجمع مواد غذایی در بین دندانها می‌شود و فاصله کم امکان کشیدن نخ دندان را فراهم نمی‌کند. 

7 نکته در مورد عوارض کامپوزیت دندان + راه های پیشگیری

عوارض کامپوزیت و لمینت

بررسی مهمترین عوارض

کامپوزیت و لمینت با تمام مزایا و فوایدی که برای اصلاح لبخند و رفع عیوب دندان دارند دارای مضرات و عوارضی هم هستند. از عوارض کامپوزیت و لمینت می‌توانیم به پوسیدگی دندان در صورت عدم رعایت بهداشت دهان اشاره کنیم. مهمترین نکته‌ای که بعد از انجام کامپوزیت و لمینت مورد توجه قرار می‌‌گیرد رعایت بهداشت دندان و دهان و استفاده از دهانشویه، نخ دندان و مسواک و خمیردندان است. همچنین عدم رعایت اصول قرار دادن لمینت و کامپوزیت توسط دندانپزشک می‌تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد که یکی از آنها‌ پوسیدگی دندان زیر لمینت است. بروز بیماری‌های لثه یکی دیگر از عوارض کامپوزیت و لمینت در صورت عدم مراجعه به دندانپزشکان متخصص است. بیماری‌های لثه که شامل تحلیل رفتن بافت لثه، لقی دندان و عفونت‌های بافت لثه می‌شود عوارض زیادی با خود به دنبال دارد. به همین دلیل قبل از انجام این دو روش زیبایی دندان بهتر است به دندانپزشکان متخصص و با تجربه و ماهر مراجعه کنید.

 

مشکلات لمینت

عدم تراز بودن لمینت‌ها و درد در لمینت دندان و بروز بیماری‌های لثه از جمله عوارض انجام لمینت نزد افراد غیرمتخصص است. کامپوزیت دندان روشی است که عوارض زیادی با خود به همراه ندارد اما در صورتی که توسط دندانپزشکان ماهر و با تجربه انجام شده باشد. در حقیقت عوارض کامپوزیت و لمینت دندان در صورتی بروز می‌کند که مراقبت‌های بعد از کامپوزیت و لمینت انجام نشود. در حقیقت برای کامپوزیت دندان نیاز به تراشیدن مینای دندان نخواهد بود. زیرا برخلاف لمینت سرامیکی در روش کامپوزیت، دندان دست نخورده باقی می‌ماند. در این صورت موجب حساسیت دندان نمی‌شود و مشکلی برای دندان به وجود نمی‌آورد. اما از عوارض کامپوزیت و لمینت می‌‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که با مصرف بعضی از مواد غذایی تغییر رنگ می‌دهند. 

عوارض و مشکلات کامپوزیت و لمینت

افرادی که مشکلات ساییدگی دندان و دندان قروچه دارند و یا آن دسته از افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی‌کنند و یا کسانی که دندان‌های بهم ریخته و مرتب دارند نمی‌‌توانند کامپوزیت دندان انجام دهند. کامپوزیت دندان یک روش بدون عارضه نیست. چرا که این روش همانند سایر روش‌های دیگر زیبایی دندان، عوارض مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل باید گفت که عوارض کامپوزیت و لمینت فقط برای بعضی از افراد بروز می‌کند. آن دسته از افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت می‌‌کنند و برای انجام این دو روش به سراغ افراد با تجربه می‌روند کمتر به این عوارض دچار می‌شوند. 

قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 | کلینیک دندانپزشکی قلهک

کامپوزیت

جمع بندی 

کامپوزیت و لمینت دو روش مختلف برای از بین بردن مشکلات دندان مانند شکستگی، ترک خوردگی و پوسیدگی، سیاهی دندان و بهبود ظاهر دندان‌ها هستند. این دو روش علاوه بر مزایای زیادی که به همراه دارند دارای عوارضی نیز هستند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند مشکلات زیادی برای افرادی که کامپوزیت، لمینت و سایر روش‌های دیگر را برای اصلاح زیبایی دندان‌های خود انجام داده‌اند به همراه داشته باشد. علاوه بر این مراجعه به دندانپزشک متخصص و با تجربه یکی از نکات مهمی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا یکی از عوارض کامپوزیت و لمینت ناشی از مراجعه به دندانپزشکان بی‌تجربه است. 

دندانپزشکان متخصص و با تجربه به بهترین نحو ممکن شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.