برج‌های تهران، هرکدام جذابیت ویژه‌ی خود را دارند. بسیاری از آن‌ها که برای سفر و گردشگری به تهران می‌آیند و از ما درباره‌ی اجاره سوئیت در تهران می‌پرسند، یکی از سؤالاتشان هم این است که اولویت با بازدید از برج میلاد است یا برج آزادی؟ به‌خصوص آن‌ها که اجاره روزانه خانه در تهران را تجربه می‌کنند، مایل‌اند پیش از سفر به تهران، پاسخ سؤالاتشان را دریافت کنند. زمان محدود است و فرصت برای تماشا فراوان.

فرض کنید به تهران رسیده‌اید، آپارتمان مبله تهران آماده است و حال می‌خواهید برای گشت‌وگذار یکی از برج‌ها یا به‌طورکلی یکی از فضا‌های دیدنی تهران را برگزینید، زمان هم همیشه در این شهر محدود است، برج میلاد باید رفت یا برج آزادی؟ در این مقاله به همین سؤال پاسخ خواهیم داد.

نگاهی به برج آزادی

برج آزادی وقتی ساخته شد که ایران مایل بود نماد‌هایی از ورودش به دنیای مدرن را برپا کرده و بر آن بود تا تصویری برابر با آنچه در تمدن غرب در حال شکل‌گیری است را با جهانیان در میان بگذارد.

از این‌رو برج آزادی در سال چهل و نه شمسی ساخته شد. برج آزادی که همچنان هم یکی از مهم‌ترین نماد‌های شهر تهران به‌حساب می‌آید، با تمام آوازه‌ای که دارد، بنایی شناخته شده به‌حساب نمی‌آید.

بسیاری فقط در مقابل این برج عکس یادگاری می‌گیرند و از دنیای درون آن بی‌اطلاع هستند. به طور مثال کمتر کسی می‌داند که در دل برج آزادی، آثاری از زیورآلات زنان قاجار موجود است و نیز بسیاری نمی‌دانند که هر بخش برج، به موضوعی از فرهنگ و هنر مرزوبوم ما اختصاص‌داده‌شده است.

۲

 در برج آزادی کارگاه‌های صنایع‌دستی، اعم از طلا و نقره‌سازی و تولیدات مصنوعات چرمی هم‌اکنون هم در حال فعالیت هستند. سالن ایران‌شناسی در این برج به شما کمک می‌کند در بیست دقیقه تصویری کامل از ایران رؤیت کنید. تالار آینه‌ی برج آزادی جذاب‌ترین حجم‌هایی که می‌توانید از نزدیک ببینید را برای شما، آماده‌ی عرضه دارد.

نگارخانه‌ی قوام اشیایی را در خود جای‌داده است که به شناخت هرچه بیشتر ایران از منظر مردم‌شناسی کمک می‌کند، در راهرو فناوری می‌توانید ربات پیانیست ایرانی را ملاقات کنید و...

تمام آنچه در پاراگراف بالا توصیف شد را از چند فرد ساکن تهران بپرسید، کاملا از وجود این‌ها بی‌اطلاع هستند. کار در تهران اجازه نمی‌دهد؛ اما شما که در این شهر ساکن نیستید و به تهران سفر می‌کنید می‌توانید تمام زیبایی این شهر را سر بکشید.

پس در پاسخ به سؤال این مقاله که برج تهران بریم یا برج میلاد پاسخ واضح است. اگر مسئله‌ی اقامتتان حل شده و مثلا اجاره سوئیت در تهران انجام شده، آمده‌اید و می‌خواهید بین این دو یکی را انتخاب کنید، باید بدانید که اگر مسئله‌تان فرهنگ و هنر و نگارگری ایرانی است، برج آزادی برای شما از میلاد شیرین‌تر است.

برج میلاد

پس از اینکه برج‌سازی در کشور‌ها، تبدیل به امری نمادین شد و از این طریق هر کشور توان و قدرت معماری خود را به تصویر می‌کشید، مسئله‌ی برج‌های بلند، موضوع انسان مدرن بر کره‌ی خاکی شد.

حالا دیگر انسان نه‌تنها برج بلکه به سراغ ساخت بلندترین برج‌ها رفت. برج میلاد در تب همین برج‌های بلند با کارکرد‌های تجاری و با ارتفاعی نزدیک به پانصد متر، راه‌اندازی شد.

۳

در این برج، هم انبوهی از مراکز خرید تهران را در دسترس دارید، هم یکی از استانداردترین سالن‌های کنسرت کشور در این مجموعه است و نیز تعداد قابل‌توجهی رستوران جذاب.

به این فهرست مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، محل‌هایی برای تفریح، بازی و آموزش کودکان، موزه‌ی مشاهیر، اتاق فرار، تفریحاتی چون زیپ‌لاین، سینما و... را هم اضافه کنید. در واقع باید گفت که اگر اهل دنیای مدرن تفریحات و سرگرمی و خرید به شکل مدرن هستید، برج میلاد چیزی کم نخواهد داشت. همه چیز آنجا هست.

در سفرم به تهران، اسنپ روم چگونه مرا همراهی می‌کند؟

 

در انواع سفر، چه داخلی و چه خارجی، مهم‌ترین مسئله و نیاز ما اقامت است. اگر این مسئله به‌خوبی حل شود، باقی مسائل را حل خواهیم کرد.

اسنپ روم دقیقا در همین نقطه ایستاده است و با ارائه‌ی پیشنهادهای متنوعی، مسئله‌ی اقامت شما را، با مبلغی که مایلید هزینه کنید، هماهنگ می‌کند.

به طور مثال قصد دارید به تهران آمده و برج‌های میلاد و آزادی و دیگر جاهای تفریحی تهران را رؤیت کنید، یا برای قرار‌های کاری خود قصد سفر به تهران دارید، اسنپ روم، اقامتگاه در تهران را برای شما تسهیل می‌کند.

می‌توانید از ما آپارتمان مبله تهران یا اجاره روزانه خانه در تهران را بخواهید و ازاین‌جهت که همراهی در شهر تهران دارید، خیالتان راحت باشد.

مهم‌ترین ویژگی ما شاید این است که ۷ روز هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتریان و مخاطبانمان هستیم و این امکان را داریم که مسائلشان را در زمینه‌ی اقامت حل‌وفصل کرده و مدیریت کنیم.

مسئله‌ی نهایی ما لذت بردن شما از سفر است.