اگر قصد دارید یک کارگاه یا کارخانه‌ی بزرگ را راه‌اندازی کنید یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید فکر کردن به سیستم گرمایشی آن محیط است.‌‌ برای این منظور لازم است از بخاری صنعتی استفاده کنید و بخاری‌های معمولی که اندازه کوچکی دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند.

بسیاری از صنایع بزرگ یا حتی سالن‌های ورزشی گرم‌کردن محیط خود را با خرید بخاری صنعتی انجام می‌دهند. به طور کلی کارکرد این بخاری‌ها به گونه‌ای است که ۲۰ الی ۳۰ برابر بخاری‌های معمولی گرما تولید می‌کنند‌.

با آشنایی با انواع بخاری صنعتی می‌توانید هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه ما انواع این بخاری‌ها را معرفی می‌کنیم و نکاتی را خواهیم گفت که برای انتخاب این بخاری‌ها به شما کمک کنند.

انواع بخاری‌های صنعتی

در بازار بخاری‌های صنعتی‌ مختلفی وجود دارد؛ هر یک از آن‌ها براساس کارکرد مورد انتظار از سوخت‌های مختلفی استفاده می‌کنند که سبب تفاوت آن‌ها می‌شود.

بخاری‌های نفتی_گازوئیلی

همانطور که از اسم این بخاری‌ها پیدا است از گازوئیل و نفت برای سوخت استفاده می‌کنند. در بازار این دستگاه‌ها به شکل‌های مختلفی وجود دارند و فرم استوانه‌ای یکی از رایج‌ترین آن‌ها است. اگر دسترسی به سوخت این نوع بخاری برای شما آسان است؛ می‌توانید بخاری دوگانه سوز نفتی و گازوئیلی را خریداری نمایید.

بخاری صنعتی گازسوز

این نوع از بخاری‌ها به دلیل استفاده از گاز طبیعی یا گاز مایع برای سوخت مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند‌‌؛ زیرا گاز در دسترس همه قرار دارد و با هزینه بسیار کم می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع از بخاری‌ها به صورت مدل‌های ایستاده یا نصبی هستند. مدل نصبی آن برای محیط‌های صنعتی که ارتفاع سقف بلند است،‌ بیشتر کاربرد دارد.

بخاری برقی صنعتی

این مدل بخاری‌ها که از انرژی برق به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند مناسب کارگاه‌های بزرگی است که دسترسی به دیگر سوخت‌ها برای آنها امکان‌پذیر نیست. اگر از آن کارگاه‌هایی هستید که در ابتدا به فکر سیستم گرمایشی نبوده‌اید این بخاری‌ها گزینه مناسبی هستند؛ زیرا استفاده از این نوع بخاری نیاز به لوله‌کشی است.

جت هیتر

جت‌هیترها یکی از جدیدترین تجهیزات گرمایشی در جهان هستند که مصرف سوخت کمی دارند. از طرف دیگر، کارایی آن‌ها بیشتر بوده و به خاطر این مشخصات مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند‌‌‌.

۲

نحوه انتخاب بخاری صنعتی

قبل از انتخاب بخاری برای استفاده، مهم است مشخصات محلی را که قرار است برای آن بخاری انتخاب کنید بدانید. زیرا زمانی که قصد خرید دارید باید دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی گرم کردن آن محیط را داشته باشد. این اطلاعات کمک می‌کند دستگاهی که می‌خرید بیشترین مطابقت را داشته باشد و از هزینه بیشتر کردن جلوگیری شود.

بدنه بخاری صنعتی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. برخی از این بخاری‌ها برای محیط‌هایی که محلول‌های روغنی دارند مناسب نیستند و امکان آسیب دیدنشان زیاد است. بنابراین، با توجه به محیط تصمیم بگیرید بخاری را انتخاب کنید که در مجاورت این مواد خراب نشود.

بعضی از بخاری‌های صنعتی دارای دودکش هستند و برخی دیگر این قسمت را ندارند. زمانی که شما قصد خرید دارید باید ببینید برای کارگاه شما کدام گزینه بهتر است. در این حالت اگر محیط تهویه هوای مناسبی داشته باشد می‌توان انواع با دودکش را انتخاب کرد. مدل‌های بدون دودکش مقدار آلاینده کمی دارند و با تهویه معمولی هوای محیط تمیز می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده ، انتخاب یک بخاری برقی با اندازه مناسب ضروری است. حتما ولتاژ و وات بخاری را تعیین و بررسی کنید. یکی از معیارهای مهمی که باید در نظر بگیرید، میزان وات است. وات به نرخ جریان گرما در هر متر مربع اشاره دارد. این معیار‌ نشان می دهد که گرما چقدر و با چه شدتی منتقل می شود.

تجهیزمن؛ معرفی نمایندگی بخاری صنعتی

تجهیزمن یکی از محل‌هایی است نمایندگی بخاری صنعتی به حساب می‌آید و شما می‌توانید برای خرید این مجموعه را انتخاب کنید. بخاری صنعتی های تجهیزمن از جمله بهترین برندها و مدل‌های بازار هستند. در سایت این گروه، جت هیترها با سوخت گازوئیلی،‌ گازی، برقی و دوگانه سوز وجود دارند که شما می‌توانید براساس نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

هنگام معرفی نمایندگی بخاری به مشاوره قبل از خرید هم توجه کرده‌ایم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید تا خرید خود را انجام دهید با مشاوران تجهیزمن تماس بگیرید. این همکاران شما را راهنمایی می‌کنند تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که با شرایط و محیطتان هم‌خوانی بیشتری دارد. زیرا اگر بخاری را در ابعاد بزرگتر‌ یا کوچکتر از نیاز خود بخرید، می‌تواند بر هزینه سوخت و کارایی کارگاه تاثیر منفی بگذارد.