تحصیل کردن یکی از راه های موفقیت در دنیای امروز به شمار می‌رود، اما اگر شما فکر تحصیل در جایی خارج از کشور خود به سرتان زده است و به همین منظور قصد مهاجرت دارید باید بدانید کشورهای مورد مقصد زیاد است اما چرا اسپانیا؟ یکی از دلایلی که کشور اسپانیا را نسبت به سایرین خاص می‌کند، پایین بودن هزینه زندگی و شهریه دانشگاه‌ها یا به طور کلی پایین بودن هزینه تحصیل در اسپانیا است، اما قطع به یقین مشخص است تحصیل در این کشور مانند تحصیل یا انجام هر کاری دیگر دارای مزایا و معایبی است و شما عزیزان به عنوان کسی که قصد مهاجرت دارید باید از راهنمایی‌های لازم در این امر برخوردار شوید تا در انتها بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید به همین منظور ما وب سایت وکیل اسپانیا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که می‌توانید از خدماتی من جمله مشاوره آنلاین، تایید مدارک، اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تحصیل یا کار یا ... بهره ببرید.

۲

مزایای تحصیل در اسپانیا

در این قسمت مقاله از وکیل اسپانیا ما قصد داریم شما عزیزان را هر چه بیشتر با مزایای زندگی در اسپانیا آشنا کنیم.

مردم خون گرم

یکی از دلایل معروف بودن اسپانیا داشتن مردمی خونگرم و صمیمی و بسیار اجتماعی است چراکه اسپانیا فرهنگ آرام و راحتی دارد و مردمان آن نیز به آن معروف‌اند و در هر جایگاه شغلی شما آنان را خونگرم و صمیمی مشاهده خواهید کرد و برای بعضی که این نکته بسیار مهم است باید بگوییم که شما به راحتی قادر هستید تا خود را با مردمان این کشور وفق دهید.

پایین بودن هزینه دانشگاه‌ها و هزینه زندگی

یکی از بهترین مزایای این کشور پایین بودن هزینه دانشگاه ها و هزینه زندگی است اما در ارتباط با هزینه دانشگاه باید بگوییم که دانشجویانی که رزومه تحصیلی خوبی دارند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های اسپانیا استفاده کنند. در ارتباط با هزینه‌های زندگی در این کشور باید بگوییم که هزینه‌هایی که شما باید بابت خدمات عمومی، مراقبت های پزشکی و حمل و نقل بپردازید نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

۳

آموزش عالی در اسپانیا

مانند سایر کشور های پیشرفته جهان که دارای سیستم آموزشی جامع و کارآمدی هستند این کشور هم توانسته است با ایجاد اصلاحات آموزشی در روند برنامه درسی و زیر ساخت های خود نام کشورش را جزء بهترین دارندگان سیستم آموزش عالی کند. بر اساس آنکه این کشور هم جزء امضا کنندگان معاهده‌ی بولونیا است پس مدارک دانشگاهی آن در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا سازماندهی شده است.

تحصیل در مقاطع مختلف چگونه است؟

برای آنکه بتوانید به مقطع لیسانس که یکی از پر طرفدارها در اسپانیا است بروید باید منابع آموزشی که در مقطع کارشناسی قرار داده شده است را بگذرانید که همین حدود سه الی چهار سال طول می‌کشد آن هم به شرط آنکه مداوم در کلاس‌ها شرکت کنید و تحصیل در مقطع ارشد برای دانشجویانی که مقطع لیسانس یا معادل آن را گذارنده‌اند در دسترس است و شما با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در سطح بین المللی شناخته خواهید شد. مدارک دانشگاهی که در این کشور بدست آورده‌اید در سایر کشورهای اروپایی دارای اعتبار خواهد بود چرا که این کشور هم جزء امضا کننده‌های معاهده بولونیا است. دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی یا ارشد و حتی دکترا پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

داشتن آب و هوای خوب مدیترانه ای

مانند کشور عزیزمان ایران کشور اسپانیا هم کشوری چهار فصل است پس می‌توان یبان داشت که دارای آب و هوایی عالی است و دارای آب و هوایی مشابه در اکثر نقاط خویش است همچنین در اکثر روزهای سال دارای آب و هوای آفتابی است پس در فصل زمستان در کمتر نقاطی شاهد سرما خواهید بود که به طبع بارش برف هم در کمتر نقاطی از این کشور دیده خواهد شد.

معایب زندگی در اسپانیا

تا به اینجای کار از مزایای تحصیل و زندگی در اسپانیا گفتیم و حال قصد داریم در ادامه مطلب شما دوستان را با معایب زندگی و تحصیل در این کشور هم آشنا کنیم تا در انتها خود با توجه به آنچه مد نظر قرار داده اید تصمیم خود را بگیرید که آیا تحصیل در اسپانیا خوب است یا چندان هم ارزشی برای سرمایه گذاری ندارد.

پیدا کردن کار

همیشه پیدا کردن کار بعد از گذراندن دوران تحصیل کار دشواری بوده است و خواهد بود باید بدانید اگر بخواهید در این کشور بعد از تحصیل خود کار پیدا کنید باید خیلی صبور باشید چرا که کار پیدا کردن در اسپانیا چندان آسان نیست. آنچه در دسترس است نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این کشور در سال 2013 حدود 26 درصد بوده است و تا سال 2019 به 14 درصد کاهش یافته است که البته به خودی خود پیشرفت خوبی به حساب می‌آید ولی باز باید تمام جوانب را در نظر گرفت و بعد تصمیم نهایی را اتخاذ کرد.

قیمت مسکن

با وجود آنکه تا چندی پیش صحبت از هزینه های کم برای تحصیل و زندگی در این کشور به میان آوردیم باید بگوییم در شهر های بزرگ اسپانیا مانند بارسلونا قیمت اجاره املاک بیشتر از سایر شهر های این کشور است.

۴

مردمان پرجنب و جوش

مردمان اسپانیا مردمانی پر جنب و جوش هستند و علاقه بسیاری به تفریح و حتی سر و صدا و به مراتب گوش کردن موزیک با صدای بلند دارند پس اگر شما فردی آرام و ساکت هستید و علاقه به زندگی در محیطی آرام دارید شاید اسپانیا برای شما گزینه مناسبی نباشد.

جمع بندی

به طور کلی زندگی در اسپانیا با تجربه‌ای شیرین و لذت بخش برای شما همراه خواهد بود چرا که این شهر پر از مکان‌های تفریحی است و همچنین مردمانی خوش گذران دارد و به عنوان دانشجو در این کشور باید بدانید می‌توانید ارتباط خوبی با استادان خویش برقرار کنید، اما باز باید تحقیقات بیشتری انجام داد تا بتوان جزئیات را به خوب بررسی کرد و بعد تصمیم گرفت به همین سبب ما به شما وب سایت وکیل اسپانیا را معرفی میکنیم وب سایتی که شما عزیزان را در انجام امور مختلف دیگری از جمله عقد قرارداد در اسپانیا ازدواج کار تحصیل و ... یاری خواهد کرد و چنانچه شخصی هستید که مهاجرت کرده است و اکنون نیاز به مشاوره و راهنمایی در اموری را دارد قسمت درباره وکیل اسپانیا در این سایت برای او مفید خواهد بود.