چجوری یخچال اصل بخریم؟ در بازار پر رقابت لوازم خانگی, این سوال قطعا برایتان پیش میاید. افراد سودجو, با سواستفاده از این شرایط و قیمت بالای اکثر یخچال ها در ایران, مشغول فروختن یخچال تقلبی به جای اصل و با قیمت پایین هستند. اگر می خواهید با چند نکته ساده, تشخیص یخچال اصل از تقلبی را تجربه کنید, کافیست تا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. این ترفندها کاملا تضمینی هستند و بعد از چک کردن این موارد, دغدغه و نگرانی بابت اورجینال بودن یخچال نخواهید داشت. با ما همراه باشید.

یخچال تقلبی چیست؟

جالب است بدانید که قیمت یخچال در بانه ( مانند قیمت تلویزیون, قیمت کولر گازی, قیمت لباسشویی و ... ) کمتر از سایر شهر های ایران است. این قیمت پایین لزوما به معنی تقلبی بودن کالا نیست. شهر بانه به دلیل مرزی بودن و پرداخت حق گمرک کمتر, این برتری را نسبت به سایر نقاط ایران دارد. اما با این حال بازار پرطرفدار و محبوب بانه نیز مانند دیگر شهرها, از فیک فروشان مستثنی نشده است و اگر هوشیار نباشید ممکن است سرتان کلاه برود.

یخچال تقلبی یا بدل یعنی اینکه یک یخچال از نظر مشخصات ظاهری شبیه به یخچال دیگری باشد ولی از نظر فنی و کارآمدی, با هم تفاوت زیادی داشته باشند. برای مثال؛ ممکن است شما از یک فروشگاه یخچال ال جی بخرید ولی در نهایت کالایی که تحویل میگیرید, یخچال بی کیفیتی باشد که تنها ظاهری شبیه به یخچال ال جی دارد. طبیعتا این موضوع که پول کالای اورجینال پرداخت کنید ولی صاحب یک کالای بی نام و نشان شوید, برایتان خوشایند نیست.

۲

چگونه یخچال اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

به نقل از فروشگاه کالاچی که مرجع قیمت لوازم خانگی در بانه است: “اندازه های استاندارد یخچال از عرض 50 تا 100 سانتی متر, ارتفاع 157 تا 182 سانتی متر و عمق 73 تا 95 سانتی متر متغیر است. هر چه یخچال بزرگتر باشد, مصرف انرژی بیشتر است و کم مصرف ترین مدل ها معمولاً 16-20 فوت هستند. هر 4 تا 6 فوت ظرفیت کفاف حال هر یک از اعضای خانواده است.”

یخچال یکی از ضروری ترین محصولات داخل هر آشپزخانه ای است که می تواند نقش بسزایی در زندگی همه ما داشته باشد. اما چه یخچالی می تواند این نیاز را مرتفع سازد. جواب ساده است، یخچال هایی که اصلی باشند و به صورت اورجینال عرضه شوند این مهم را میسر می سازند. برندهای معتبر داخل بازار ال جی، بوش، سامسونگ و... هستند  که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

حال وقت آن است که به بررسی تک تک نکات لازم بپردازیم.

۳

1- جعل برند یخچال

متاسفانه سود جویان با استفاده از ترفندهای نادر, سعی در جعل برند یخچال دارند. به این صورت که یخچال های شبیه ایرانی یا برندهای متفرقه را می آورند و به یخچال های مشهور همچون ال جی و سامسونگ و بوش تبدیل می کنند. این کار نه تنها دور از انصاف است بلکه عملکردی نادرست و غیر انسانی است.

اولین کاری جعل کاران به تغییر آن فکر می کنند، عوض کردن برند است. با استفاده از لوگو، سلفون یا لیبل این کار صورت می گیرد و جنسی بدل به عنوان جنس اصلی به فروش می رسد. از این رو سعی کنید در هنگام خرید به این نکات توجه کنید. ابتدا هیچ یخچال اصلی دارای made in نیست زیرا اصالت خود را تنها به یک پرچسپ محدود نمی سازد. حک کردن و نوشته کشور سازنده یخچال یک کری محض است که برای نشان دادن اصالت کالا به کار می رود. برای تشخیص اصالت کالا به جزئیات توجه کنید که غیر قابل تغییر است. ساختار داخلی و وجود فناوری ها از این دسته موارد غیر قابل تغییر است.

۴

2- جعل برچسب یخچال

یخچال وسیله ای قابل احترام و پر کاربرد است که دارای نشان اصالت و اورجینال باشد. وقتی که یخچال فریزری را خریداری می کنید, قطعا به سازنده و امکانات آن توجه خاصی را خواهید داشت. برای آگاهی از این اطلاعات باید به برچسب محصولات توجه کرد. معمولا در پشت یخچال و یا بغل و بعضی مواقع در داخل کابین از برچسپ استفاده می شود. اما چگونه برچسب واقعی را از برچسب بدل تشخیص دهیم زیرا همه اجناس دارای برچسب هستند. در این قسمت نیز باید به نکات ریز توجه خاصی داشته باشید.

معمولا برچسب اصلی به صورت کلی و ساده نوشته می شود و به مسائل ریز همچون پرچم کشور و یا تزئین کردن توجه خاصی ندارند. به عنوان مثال در ساخت ظرفشویی کره ای سامسونگ از پرچم کشور کره استفاده نمی شود. به هنگام مشاهده چنین مواردی از جعل بودن محصول اطمینان حاصل کنید. این موارد از شگردهای جعل کنندگان داخل بازار است. لازم به ذکر است که سازنده محصول در دفترچه و منوال به کشور ساخت اشاره می کند. همچنین باید دانست که نشان اطلاعات یک سری از یخچال ها از جنس ورق فلز است و توسط پرچ بر روی بدنه کوبیده شده است حال اینکه در یخچال های فیک به صورت چسبی است.

۵

3- جعل شماره سریال یخچال

سود جویان و جعل کنندگان یخچال فریز داخل بازار همه جوانب موجود را مورد تهاجم قرار می دهند تا با فریب دادن کاربر سود هنگفتی را به جیب بزنند. یکی از مواردی که به هنگام خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کرد شماره سریال یخچال است. این شماره سریال یا در پشت یخچال و یا در داخل کابین قرار دارد. به همراه بارکد شماره ای در زیر آن نوشته می شود که شماره سریال نام دارد. با اسکن کردن بارکد, صفحه جستجو مرورگر به سایت اصلی می رود و اصالت کالا را نشان می دهد. همچنین در نظر داشته باشید برای تشخیص بارکد به پیش نیازی احتیاج داریم که برنامه بارکد خوان نام دارد.

این برنامه را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا به راحتی از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با بارگذاری بارکد محصول اطلاعاتی همچون سال ساخت, کشور سازنده و مدل اصلی محصول را مشاهده کنید. درست کردن چنین برچسپی توسط جعل کنندگان امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است در مدل های اصلی در کناره های بارکد و سریال نوشته های زیادی مشاهده نمی شود که در یخچال های جعل از این مورد سوء استفاده شده است.

۶

4- جعل ظاهر یخچال

یکی از مواردی که میان یخچال اصل و فیک تمایز ایجاد می کند, وجود ظاهر متفاوت است. این مورد نه تنها باید مورد توجه قرار گیرد بلکه باید تمام جوانب آن نیز بررسی شود. قبل از خرید یخچال ابعاد آن را اندازه گیری کنید, زیرا ابعاد یخچال های اصلی استاندارد است اما ابعاد یخچال های فیک از قاعده خاصی پیروی نمی کند. دیگر موردی که حتما به آن بهای خاصی بدهید تطابق عکس محصول در سایت اصلی با محصول است.

اگر به صورت اینترنتی خرید می کنید حتما عکس طبیعی آن را از فروشنده بخواهید و به خوبی بررسی کنید. اما یکی از مواردی که غیر قابل تغییر است ساختار داخلی یخچال فریزر است. قبل از خرید عکس فضای داخل یخچال را از فروشنده بخواهید و به خوبی کشوها و طبقات درب را با مشخصات اصلی داخل سایت تطابق دهید. همچنین باید عنوان کرد که جنس بدنه یخچال های اصل معمولا از استیل ضد زنگ است حال اینکه در بخچال های فیک از ورق فلزی استفاده می کنند. در صورت بروز هر گونه مغایرتی می توان اطمینان حاصل کرد که یخچال موجود فیک است و توسط جعل کاران به یخچال مورد نظر تبدیل شده است.

۷

5- جعل مدل یخچال

هر یخچالی از مدل خاصی بهره مند است که به عنوان شناسنامه از آن یاد می شود. مدل ها حتی از رنگی به رنگی دیگر تغییر می کنند و به صورتی دیگر نوشته می شوند. سازندگان بخچال فریزر مدل را به صورت کاملا می نویسند. اگر مدل یخچالی به صورت مختصر نوشته شده بود, شک نکنید که جعل است! برای تشخیص برند اصلی یخچال مورد نظر می توانید ابتدا آن یخچال را به صورت انگلیسی بر روی گوگل سرچ کنید تا سایت اصلی برای شما نمایش داده شود.

همچنین شما می توانید از فروشنده مدل موجود بر روی یخچال را خواستار شوید. با سرچ کردن آن بر روی گوگل می توانید اصالت کالا را ببینید. در بعضی موارد می توان مشاهده کرد که مدل های نامفهومی به کاربران ارائه می شود و به آنها می گویند فعلا در سایت اصلی بارگذاری نشده است. به شما اطمینان می دهیم که یخچال های اصلی برند ال جی, بوش, سامسونگ قبل از عرضه به بازار در سایت اصلی رونمایی می شوند. در ضمن یخچال های قدیمی که چند سال از ساخت آنها می گذرد در قسمت بایگانی سایت قابل مشاهده هستند و با سرچ کردن آنها می توانید به صفحه مورد نظر بروید.

۸

از کجا یخچال اصل بخریم؟

تا اینجا راه های خرید یخچال اصل را با هم مرور کردیم. حال نوبت آن است که به پیدا کردن یک فروشگاه معتبر بپردازیم. در دنیای امروز با وجود اینترنت و فضای مجازی, انتخاب محل مناسب برای خرید لوازم خانگی سخت شده است. در این میان, علاوه بر قیمت مناسب, خدماتی همچون گارانتی, شرایط ارسال و ... روی تصمیم ما تاثیر گذار هستند. با وجود این موارد و بررسی نظرات مشتریان, یکی از فروشگاه های فعال در حوزه ی یخچال و لوازم خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

خرید یخچال از کالاچی

فروشگاه اینترنتی کالاچی, که قطب خرید لوازم خانگی به ویژه انواع یخچال ساید بای ساید, دوقلو, فرنچ دور, اینستاویو, بالا پایین و ... است, یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. گارانتی و خدمات 60 ماهه, ارسال سریع سفارش و پرداخت درب منزل تنها بخشی از مزیت های خرید شما خواهد بود. هر گونه سوال یا راهنمایی نیاز دارید می توانید از مشاوران بپرسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

کافیست که در گوگل سرچ کنید "خرید یخچال از کالاچی"

 

شماره تلفن خرید یخچال

09181932340 - 09181932350

 

منابع: https://kalachibaneh.com - https://lg.com - https://samsung.com