سردار علی ذوالقدری در حاشیه حضور در پلیس مهاجرت و گذرنامه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فرآیند تمدید گذرنامه‌ها برای مراسم اربعین گفت: از امروز تمدید گذرنامه‌هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند یا از ششم شهریور سال ۹۱ صادر شده و نسبت به تعویض آن اقدامی انجام نشده، آغاز شده است. این تمدید به صورت رایگان و صرفا برای سفر به کشور عراق و عتبات عالیات در ایام اربعین انجام می شود. وی ادامه داد: از صبح امروز ۲۳۰۰ نفر در این مرکز گذرنامه خود را تمدید کرده‌اند. در سایر مراکز مانند خیابان کوه نور، شهرری و شهریار در غرب تهران و ورامین در شرق تهران نیز پنج مرکز به صورت همزمان و در سراسر کشور شعبات گذرنامه تمدید گذرنامه زائرین اربعین را انجام می‌دهند.  

اربعین حسینی

یک فوتبالی در مراسم راهپیمایی اربعین/عکس

ذوالقدری با بیان اینکه امسال رشد ۴۰۰ درصدی در صدور گذرنامه نسبت به سال گذشته دیده می‌شود، گفت:‌ همچنین این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که رکورددار صدور بیشترین تعداد گذرنامه در سال‌های اخیر بود نیز رشدی ۸۲ درصدی داشته است و می‌توان گفت که امسال بیشترین تعداد خدمات مربوط به گذرنامه انجام شده است. 

به گفته وی ماموران پلیس مهاجرات و گذرنامه از اوایل خرداد در سالن‌های چاپ و مراکز مربوط به صدور گذرنامه به صورت شبانه روزی فعالند تا گذرنامه‌ها را آماده کنند.

حکم سفر اربعین بدون اجازه پدر

وی گفت: علاوه بر این، از امروز برگ گذر ویژه اربعین با یک دهم هزینه گذرنامه بین المللی صرفا برای کشور عراق و مراسم اربعین صادر می‌شود.

ذوالقدری تاکید کرد: تمدید گذرنامه تنها در ادارات گذرنامه و پلیس امنیت عمومی شهرستان‌ها انجام می‌شود. در تهران نیز فقط در پنج مرکز ستارخان، پلیس گذرنامه فاتب در خیابان کوه نور، شهر ری، شهرستان ورامین و شهرستان شهریار این خدمات انجام می‌شود.