هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای وین و مباحث مبنی بر اینکه به متن نهایی نزدیک شده‌ایم، بیان کرد: طی سال‌های گذشته آمریکایی‌ها سیاست خود را تغییر نداده‌اند. از سال 82 به این طرف غربی‌ها یک روند را در پیش گرفته‌اند و حتی اروپایی‌ها هم هیچ تغییر روندی را در خود ایجاد نکردند.

وی افزود: امروز هم ما همان روند سابق را در اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌بینیم و کل خواسته آن‌ها این است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعطیل شود و چیزی هم به ایران ندهند و در منطقه هم ما را محدود کنند.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: لذا مذاکرات اخیر هم مستثنا نیست و اینکه گفته شود که ما تمام مسائل را حل کرده‌ایم و به نقطه جدیدی رسیده‌ایم درست نیست. آمریکایی‌ها به ما هیچ تضمینی نمی‌دهند و روابط اقتصادی ما هم بنا نیست توسط آن‌ها حل شود.

نماینده مردم ملایر درمجلس ادامه داد: اگر مسئولان مذاکرات در این موارد خاطر جمع هستند بگویند یک گروهی از مجلس بیاید و آن متنی که تا به امروز آماده شده یا همان پیش نویس توافق را نشان دهند و تا نمایندگان به عنوان وکلا و امین ملت شاهد تمام کم و کیف توافق باشند.

او گفت: ما چند خواسته اصلی داریم؛ یکی اینکه توافق برای ایران انتفاع اقتصادی داشته باشد. یعنی اینکه بتوانیم حداقل نفت را به هر کشوری که خواستیم بفروشیم و پول آن را به هر طریقی که خواستیم وارد کشور کنیم. اما اینکه بگویند ما تحریم‌های هسته‌ای را بر می‌داریم اما همان محدودیت‌ها با عناوین دیگر مثلا حقوق بشر برای ایران باقی بماند برای ما قابل قبول نیست.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد که اگر هم بگویند ما تحریم‌های کاتسا، پاتریون و ویزا را برنمی‌داریم این توافق چگونه می‌تواند برای ایران انتفاع اقتصادی داشته باشد؟ اینکه گفته می‌شود ما تبدیل ارزها برای ایران را مجاز نمی‌دانیم یعنی اجازه تبدیل دلار به یورو یا یورو به دلار و هر ارز دیگری داده نشود، این چه رفع تحریمی است؟

این نماینده مجلس متذکر شد یا اینکه اگر آمریکایی‌ها تضمین ندهند که قرار نیست تحریم‌ها بیشتر شود یا مکانیزم ماشه را اجرا نکنند، چه دستاوردی برای ما خواهد داشت؟ لذا با توجه به متنی که در گذشته وجود داشته نه انتفاع اقتصادی برای ایران و نه تضمینی وجود داشت.

او بیان کرد: ما تا به امروز هم ندیدیم که خلاف این اتفاق افتاده باشد و آمریکایی‌ها بگویند ما تضمین می‌دهیم و انتفاع اقتصادی برای شما را تضمین می‌کنیم. آن ها مدام یک دروغی را می‌گویند که به اختلاف نظر سر قضیه سپاه رسیده‌ایم که این دروغ محض است!

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: چرا که در متن توافقات اصلا مسئله سپاه وجود ندارد. اما دائما آمریکایی‌ها و شبکه‌های غربی و عده‌ای از داخلی‌ها اصرار می‌کنند که به این اختلاف نظر رسیده‌ایم.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: این اظهار نظرهای دروغین برای این است که قصد دارند محور هسته‌ای تبدیل به محور منطقه‌ای و مقاومت شود و آن زمان هم می‌گویند باید موضوع هسته‌ای را با آژانس حل کنید و ما بر سر مسائل سیاسی و مابقی موضوعات با هم صحبت کنیم.

نماینده ملایر درمجلس درانتها عنوان می‌کند: این سناریویی است که آمریکایی‌ها مدنظر دارند و با موضوعات مختلف آن را پیش می‌برند. به عنوان مثال همین قضیه سلمان رشدی که مشخص نیست اصلا کار خودشان است یا کار گروهی دیگر اما ممکن است آن هم یک قطعه‌ای از همین پازل باشد!