قیمت گوشی شیائومی شاید مزیت اصلی گوشی های شیائومی در مقایسه با سایر برندها باشد؛ اما با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت در دنیای گوشی‌های هوشمند، شرکت چینی در سال‌های اخیر موفق شده است طیف وسیعی از کاربران را به سمت خود جذب کند. به‌طوری‌که می‌توان مدعی شد امروزه قیمت گوشی شیائومی تنها یکی از برتری‌هایی است که هنگام خرید گوشی شیائومی با آن مواجه هستید. پیشرفت‌های برند مذکور در زمینه‌ی رابط کاربری، دوربین و ... گوشی شیائومی را به انتخاب اول قشر وسیعی از کاربران تبدیل کرده است.

images_1660634608.png

گوشی موبایل شیائومی از گذشته تا کنون

اولین گوشی موبایل شیائومی در سال ۲۰۱۱ روانه‌ی بازار شد؛ اما ورود شیائومی به ایران پس از چند سال و با سری می ۴ اتفاق افتاد. پس از آن و در سال ۲۰۱۶ سری اقتصادی ردمی و به طور مشخص گوشی ردمی نوت ۳ در ایران مطرح شد و کم کم کیفیت قابل‌قبول و مناسب بودن قیمت گوشی های شیائومی باعث محبوبیت آن‌ها در بین کاربران شد.

با افزایش محبوبیت گوشی های شیائومی، این شرکت در سال ۲۰۱۹ ردمی را برندی مستقل اعلام کرد و پس از آن با ثبت برندهایی همچون بلک شارک و پوکو سعی در تصرف هرچه بیشتر سهم بازار گوشی های هوشمند کرد. امروزه شیائومی در کنار نام‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در ایران و جهان به شمار می‌آید.

تفاوت گوشی شیائومی با ردمی و پوکو

انواع گوشی های شیائومی بالارده تحت برند اصلی این شرکت روانه‌ی بازار می‌شوند. بر این اساس، گوشی‌هایی همچون شیائومی ۱۲ پرو از نظر کیفیت و قابلیت در سطح بالایی قرار دارند. برند چینی رقابت در بازار میان‌رده‌ها را به زیربرندهای ردمی و پوکو سپرده است. یعنی اگر شیائومی وظیفه‌ی رقابت با پرچمدارها و محصولات بالارده را دارد، ردمی و پوکو عهده‌دار وظیفه‌ی تأمین نیاز و سلیقه‌ی کاربران در بخش میان‌رده‌ها هستند.

images_1660634625.png

از نظر رابط کاربری گوشی های شیائومی با ردمی تفاوتی ندارند و هر دو رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید را اجرا می‌کنند؛ اما همین رابط کاربری در گوشی های پوکو با کمی تغییر مخصوصا در قسمت منوی برنامه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. گفتنی است ماجراجویی شیائومی در بخش گوشی گیمینگ نیز تحت برند بلک شارک انجام می‌شود.

گوشی شیائومی پک چین و گلوبال

برخی از مدل‌های گوشی های شیائومی ابتدا در بازار چین عرضه می‌شوند و پس از مدتی نسخه‌ی گلوبال آن‌ها راهی بازارهای جهانی می‌شود. قیمت گوشی شیائومی که در چین عرضه می‌شود به دلایلی همچون نداشتن برنامه‌های گوگل کمی پایین‌تر از نسخه‌ی گلوبال است. علاوه بر نداشتن برنامه‌های گوگل، رام چین از پشتیبانی هر زبانی غیر از چینی و انگلیسی در منوها محروم است. با وجود این، نگارش و نمایش متن فارسی بدون مشکل انجام می‌گیرد.

در گذشته برخی فروشندگان سودجو با نصب رام گلوبال روی گوشی پک چین اقدام به فریب کاربر و افزایش حاشیه‌ی سود خود می‌کردند که این موضوع از طرف شیائومی با محدودیت‌هایی مواجه شد. از سوی دیگر، از آن‌جایی که در سال‌های اخیر واردات موبایل شیائومی به صورت رسمی انجام می‌گیرد، امکان فروش پک چین با عنوان پک گلوبال به حداقل رسیده است و معمولا گوشی‌هایی که با گارانتی عرضه می‌شوند پک گلوبال هستند.

خرید گوشی شیائومی در ایران

شیائومی در سال‌های نخست حضور در ایران، به صورت غیررسمی یا مسافری وارد می‌شد و این مسئله باعث شده بود بسیاری از کاربران خرید گوشی شیائومی را یک ریسک بدانند؛ چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل امکان دریافت هیچ‌گونه خدمات در داخل ایران وجود نداشت؛ اما امروزه با افزایش محبوبیت این برند، شرکت‌های معتبر بسیاری به واردات رسمی گوشی های شیائومی روی آورده‌اند و انواع گوشی شیائومی با گارانتی رسمی شرکتی و خدمات پس از فروش در دسترس هستند. با وجود این، گاهی تنوع مدل و تفاوت قیمت‌ها باعث سردرگمی کاربران هنگام خرید گوشی شیائومی می‌شود. به طوری که ممکن است در مواردی مانند شیائومی نوت ۱۱ تشابه نام مدل‌های مختلف و تنوع قیمت آن‌ها باعث شود ساعت‌ها در مغازه‌ها یا سایت‌ها سرگردان شوید.

images_1660634647.png

لیست قیمت گوشی های شیائومی و مشخصات در زومیت

یک راهکار برای کسانی که قصد خرید گوشی شیائومی دارند، بخش محصولات سایت زومیت است. در بخش محصولات زومیت، قیمت گوشی های شیائومی در کنار مشخصات فنی دقیق آن‌ها درج شده است. زومیت علاوه بر قیمت شیائومی در زمان عرضه، قیمت روز گوشی شیائومی مد نظرتان در فروشگاه‌های آنلاین داخل ایران را نیز ارائه می‌دهد. بعلاوه امکان مقایسه‌ی محصولات نیز در زومیت فراهم است. بنابراین، اگر بین چند مدل مشابه از گوشی های شیائومی مردد هستید، می‌توانید با ورود به بخش محصولات زومیت و انتخاب برند شیائومی به لیست قیمت گوشی شیائومی در بازار ایران دست پیدا کنید. به کمک گزینه‌ی مقایسه در لیست مذکور می‌توانید هر بار ۴ گوشی شیائومی را از نظر مشخصات و قیمت با هم مقایسه کنید. مطالعه‌ی مقاله‌ی بررسی تخصصی زومیت از گوشی مدنظرتان شما را با جزئیات دقیق‌تری از آن آشنا خواهد کرد.

جدیدترین گوشی شیائومی با توجه به بودجه

برای اینکه بتوانید بهترین و جدیدترین گوشی شیائومی را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کنید، کافی است وارد قسمت موبایل از بخش محصولات زومیت شوید. پس از انتخاب برند شیائومی می‌توانید بازه‌ی قیمتی را تا سقف مبلغی که در اختیار دارید تعیین کنید. لیست قیمت گوشی شیائومی با حداکثر قیمتی که تعیین کرده‌اید ظاهر خواهد شد.

توجه داشته باشید که ممکن است گران‌ترین گوشی در لیست قیمت گوشی شیائومی بهترین انتخاب نباشد. بنابراین، توصیه می‌شود وارد صفحه‌ی محصول شوید و پس از بررسی عکس گوشی شیائومی موردنظر، نظرات کاربران و بررسی زومیت را در مورد آن بخوانید.

قیمت روز گوشی شیائومی و بهترین زمان خرید آن‌ها

یکی از مزیت‌های کمک گرفتن از زومیت برای خرید گوشی شیائومی این است که شما فقط به قیمت روز گوشی شیائومی دسترسی پیدا نمی‌کنید، بلکه از قیمت‌های محصول در روزهای گذشته نیز مطلع خواهید شد. این اطلاع از طریق بخش نمودار قیمت حاصل می‌شود. کافی است در صفحه محصول روی دکمه‌ی نمودار قیمت بزنید تا نوسانات قیمت گوشی شیائومی مورد نظرتان را مشاهده کنید. با مقایسه قیمت روز گوشی شیائومی با روزهای اخیر می‌توانید تصمیم بگیرید که در بهترین زمان خرید قرار دارید یا بهتر است کمی صبر کنید. زومیت با این قابلیت شما را در خرید گوشی شیائومی با کمترین قیمت ممکن کمک می‌کند و این مهم در رضایت شما از خرید تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.