علی باقری (زادهٔ ۱۳۴۶)، دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران است. علی باقری همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر بوده‌است. علی باقری در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کنندهٔ ارشد پروندهٔ هسته‌ای ایران بود.

علی باقری

هیات مذاکره کننده در شب احیای وین/ گزارش تصویری

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای در دیدار ظهر شنبه با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره مسایل دوجانبه، اوضاع منطقه و تحولات بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: کودک کشی به یک هنجار حکمرانی صهیونیست ها تبدیل شده و نشان دهنده هراس راهبردی صهیونیست‌ها نسبت آینده است.

قدردانی نایب رییس مجلس از هیات مذاکره کننده‌

باقری با تاکید بر این که کودک کشی در هر معیار و ملاک انسانی محکوم است، تصریح کرد: صهیونیستها به خوبی دریافته‌اند که تهدید راهبردی علیه اشغالگران در درون سرزمینهای اشغالی با محوریت نسل نوظهور است.

وی با تاکید بر این که موضوع فلسطین تاریخ انقضا ندارد و فلسطین همواره اولویت نخست جهان اسلام است، افزود: دولتهای اسلامی باید بیش از پیش به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین را در عرصه‌های مختلف بپردازند.

معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات دو کشور، بر روابط رو به رشد دولت قطر و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تاکید کرد.