استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون سالهاست که در منازل کاربرد دارد و افراد با هر سلیقه ای از این موارد برای افزایش زیبایی خانه های خود استفاده می کنند. طرح های شیشه ای می توانند خلاقانه و شگفت انگیز باشند و به دلیل بازتاب نور و شفافیت علاوه بر اینکه فضای داخلی را بزرگتر نشان می دهند، می توانند با هر نوع سبک قدیمی و جدید ترکیب شده و مدرنیته را به آن اضافه کنند. در طول تاریخ، شیشه مواد با ارزش و گرانبهایی بوده و در رنگ ها و اشکال برجسته ساخته می شد، زمانی عمدتاً نقش تزئینی داشت که امروزه نیز در کنار کاربردهای دیگر، آن را حفظ کرده است.

هنر آینه کاری نیز از زمان های بسیار قدیم به طور ویژه در ایران رواج داشته و با اشکال ریز و درشت آینه در اشکال منظم و نامنظم هندسی، تزئینات زیبایی ایجاد می شد. به مرور زمان آینه کاری که تنها به مدل و روش سنتی انجام می شد، شکل های دیگری مانند آینه کاری پازلی و ونیزی را نیز شامل شد. علاوه بر اینها، امروزه وظیفه اصلی شیشه و آینه در فضای داخلی و معماری، نورپردازی فضا با نور طبیعی است و به همین دلیل در بخش های مختلف خانه ها بکار گرفته می شود.

۴

دکوراسیون مدرن با استفاده از شیشه و آینه

شیشه و آینه به دلیل ویژگی شفافیت و بازتابندگی نور یکی از موثرترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل هستند. به دلایل مزایای فراوانی که استفاده از این عناصر در دکوراسیون دارند بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آنها حتی به شکل یک نصب یک آینه بزرگ در یکی از دیوارها دارند. استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون خانه های آپارتمانی هم مشکل کمبود نور آنها را از بین می برد و هم معضل کوچک بودن خانه را از نظر زیبایی شناسی حل می کند. دو مزیت دیگر که برای استفاده از آینه و شیشه در فضای داخلی در نظر گرفته می شود، بلندتر نشان دادن ارتفاع خانه و پنهان کردن فضاهان ناخوشایند می باشد.

از پنجره، سقف و درهای شیشه ای گرفته تا هندریل، مبلمان و پارتیشین شیشه ای ، همه این سازه های شیشه ای می توانند باعث افزودن ویژگی های منحصر به فرد و مدرنیته در دکوراسیون داخلی منازل شوند. علاوه بر این عناصر، استفاده از مدل های متنوع آینه در فضاهای مختلف خانه مانند سالن ها، اتاق خواب و سرویس بهداشتی نیز می توانید جلوه ای زیباتر و به روز تر به خانه شما ببخشد. به دلیل تولید شیشه های ایمنی با ضخامت ها و مقاومت های مختلف از نظر امنیتی، برای استفاده از شیشه در قسمت های بیرونی ساختمان هیچ نگرانی وجود ندارد؛ از طرف دیگر بر روی تمام انواع شیشه قابلیت ایجاد طرح ها، رنگ ها و درصدهای مختلف مات شدن نیز وجود دارد که هم موجب حفظ حریم شخصی شده و هم دکوراسیون مدرنی را برایتان به ارمغان می آورد.

۵

استفاده از انواع آینه و شیشه در دکوراسیون مدرن

استفاده از درهای شیشه ای یا دیوارهای شیشه ای به عنوان نمای ساختمان باعث ورود حداکثر نور طبیعی به فضای داخل می شود و همچنین امکان دید کامل به فضای بیرون را فراهم می کند. یکی از انتخاب هایی که برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن در بسیاری از خانه ها به کار گرفته می شود، استفاده از سقف ها و کفپوش شیشه ای است، این گزینه های طراحی دکوراسیون علاوه بر ورود نور بیشتر به داخل، از نظر زیبایی شناسی نیز ویژگی های خاصی را به همراه دارند. پارتیشن شیشه ای یکی از محبوب ترین انتخاب ها در ایجاد یک دکوراسیون مدرن در خانه ها و ادارات می باشد که در انواع مختلف فریم لس و دارای فریم و و پارتیشن شیشه ای تک جداره و دو جداره یا مات و شفاف تولید می شود. این پارتیشن ها می توانند اتاق های مختلفی را در یک فضای بزرگ ایجاد کنند و با توجه به نوع شیشه ای که در تولید آن استفاده می شود، در عین حال که نور را عبور می دهند، عایق صدا یا مات باشند و بدون نیاز به بازسازی به یک بخش از دکوراسیون داخلی اضافه شوند.

در صورتی که میخواهید از آینه کاری در بخش های مختلف خانه خود استفاده کنید، بهترین انتخاب برای افزودن مدرنیته به دکوراسیون، استفاده از چند آینه کوچکتر به جای یک آینه دیواری قدی می باشد؛ این کار باعث می شود که خطوط بین آینه ها و شکست نور ایجاد شده جلوه متفاوت و خاصی را ایجاد کند. این آینه ها می توانند در سایزهای مختلف و در شکل های متفاوت باشند که به آینه کاری ونیزی شناخته می شوند یا در کنار یکدیگر یک شکل بزرگ تر را ایجاد کنند که آینه کاری پازلی یا جورچین نامیده می شوند. لزومی به استفاده از آینه کاری در دیوارها برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن نیست، بلکه می توان از انواع آینه ها در ترکیب با بخشی از در و لوازم خانه یا روی کنسول ها نیز استفاده کرد. یکی دیگر از اشکالی که می توان از آینه برای طراحی دکوراسیون مدرن استفاده کرد، انتخاب یک یا چند آینه با چارچوب های زیبا و نصب کردن آنها در نزدیکی هم برای افزایش زیبایی می باشد.

به دلیل تقاضای فراوان صاحبان خانه ها و ادارات، برای استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون داخلی و قسمت های بیرونی ساختمانشان، بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید شیشه و آینه می کنند که انتخاب بهترین آنها کاری نسبتاً دشوار می باشد. شرکت ترنج آذین یکی از باتجربه ترین شرکت ها در زمینه سازه های شیشه ایست که در طول مدت فعالیت خود به مجموعه های بزرگی همچون شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن، وین مارکت، گاج مارکت و بسیاری دیگر به عنوان مشتری خدمت رسانی کرده است. استفاده از نیروهای باتجربه و حرفه ای در شرکت ترنج آذین در زمینه سازه های شیشه ای و آینه کاری باعث ارائه تولیدات مستحکم و باکیفیت جهانی شده که رضایت مشتریان را به همراه دارد.

وب سایت مجموعه ترنج آذین: www.toranjglass.com