اینستاگرام با بیش از 50 میلیون کاربر فعال، تبدیل به یکی از مهم ترین و موثرترین پلتفرم های کسب درآمد شده است و همه کسب و کار ها تمام تلاش خودشان را می کنند تا در این پلتفرم حضور فعالی داشته باشند و بتوانند هم برندینگ موفق تری داشته باشند، هم به فروش بیشتری برسند.

اما حضور و رسیدن به موفقیت در اینستاگرام، راه و چاه خودش را دارد و افرادی که می خواهند در این بستر به موفقیت برسند، باید روش تولید محتوا را به خوبی بلد باشند. در اینستاگرام انواع و اقسام محتوا ها را می توان گذاشت که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال، استوری محل بسیار مناسبی برای ایجاد تعامل با کابران فعلی پیج است و مهم تر از آن، اینکه فروش یک پیج در استوری اتفاق می افتد، زیرا امکان لینک گذاشتن تنها در استوری وجود دارد. به همین صورت، پست هم مزایای خودش را دارد.

شما در یک پست اینستاگرامی می توانید مخاطب را سرگرم کنید، چیزی به او یاد بدهید یا محصولی را برای فروش معرفی کنید. در هر صورت، این پست و ریلز هستند که می توانند با ورود به اکسپلور، هم برای پیج شما فالوور های جدیدی بیاورند و هم باعث شوند شما دسترسی به حجم بالاتری از مخاطبان را داشته باشید.

اما هر پستی هم پست خبوی نیست و مهم است که چه محتوایی در آن قرار می دهید. به عبارت دیگر، کیفیت محتوا و جذابیت آن برای مخاطبان شما است که باعث می شود پست شما را ذخیره کنند، لایک بزنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. بنا بر این، اهمیت بالایی دارد که پست شما به اندازه کافی جذاب، مرتبط و ارزشمند باشد. یکی از المان های بسیار مهم پست که  معمولا کمتر به ان توجه می شود و در ادامه می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، کپشن پست است.

۶۰

کپشن پست چیست؟

به هر محتوای نوشتاری که در زیر پست یا ریلز خودتان اضافه می کنید، کپشن گفته می شود. کپشن به صورت کلی، توضیحی است که در مورد محتوای خودتان می دهید و تا حد بسیار زیادی،کامل کننده محتواهای شما است. در واقع، معمولا توضیحات بیشتر در مورد پست، در کپشن منتشر می شود.

چه محتواهایی در کپشن قرار می گیرند؟

شما هرچه بخواهید می توانید در کپشن یک پست بنویسید. اما به صورت کلی، در کپشن ها سعی می کنیم توضیحات تکمیلی تری در مورد محتوا ارائه بدهیم. تا جایی که گاهی بدون کپشن، ممکن است محتوا هم مبهم باشد و فهمیده نشود. بنا بر این، یکی از مهم ترین ویژگی های کپشن، توضیحی بودن آن است. همچنین گاهی ممکن است اطلاعاتی که مد نظر داریم، در پست جا نشوند. در این صورت، باز هم می توانیم از کپشن استفاده کنیم. به عنوان مثال، وقتی می خواهیم یک لباس را برای فروش پست کنیم، در محتوای پست ممکن است جایی برای ارائه اطلاعاتی در مورد قیمت یا اندازه پیدا نکنیم. در اینجا، نوشتن یک کپشن دقیق می تواند کمک بیشتری به کاربر بکند.

علاوه بر این ها، هشتگ ها هم در کپشن و معمولا در انتهای آن قرار می گیرند. هشتگ ها همان عباراتی هستند که کاربران مختلف از سراسر دنیا آن ها را در اینستاگرام جستجو می کنند. بنا بر این، به عنوان مثال وقتی شما فروشگاه لباس کودک دارید، بهتر است زیر هر پست پیج، هشتگ هایی همچون خرید لباس کودک، لباس کودک و... را اضافه کنید تا اگر فردی این کلمات را در اینستاگرام جستجو کرد، بتواند پست و محتوای شما را پیدا کند.

همچنین کپشن ها محل بسیار خوبی برای انواع فراخوان های عمل هستند . به عنوان مثال، فرض کنیم شما وارد یک کمپین فروش شده اید و لینک فروش محصولات را در استوری یا بایوی پیج گذاشته اید. در این صورت، شما می توانید در کپشن پست به کابرا اعلام کنید که مثلا تا فلان روز فلان میزان تخفیف دارید و برای خرید کافی است به لینک در بایو مراجعه شود.

۶۱

چه نکاتی را در نوشتن کپشن خوب رعایت کنیم؟

تا جای ممکن، ساده، واضح و روان بنویسید تا مخاطب بتواند به راحت ترین شکل ممکن محتوای نشوتاری شما را بخواند. بهتر است از نوشتن کپشن های خیلی طولانی خود داری کنید و محتوای اصلی را در پست ارائه دهید، در هر صورت محتواهای بصری همواره طرفدار بیشتری نسبت به محتواها متنی در اینستاگرام دارند.

استفاده به اندازه از ایموجی ها می تواند به مرتب و جذاب شدن و همچنین انتقال احساسات در کپشن کمک کند. البته نباید زیاده روی کرد، زیرا در این صورت کاربر نمی تواند محتوای شما را مطالعه کند و نتیجه معکوس دارد.

همچنین سعی کنید پس از نوشتن هر دو یا سه خط، از اینتر استفاده کنید و بین پاراگراف ها فاصله بگذارید تا خوانایی محتوا بیشتر شود. اگر هم می خواهید مخاطبان بیشتری را با پست خودتان درگیر کنید، می تواند در کپشن یک سوال مرتبط و جنجالی بپرسید و از مخاطبان خودتان بخواهید که جواب دهند. در این صورت، محتوای شما شانس بیشتری برای دیده شدن میان کاربارن جدیدتر دارد.

۶۲

در هر صورت، این نکته  را هم باید در نظر بگیرید که نوشتن کپشن هرچقدر هم حرفه ای باشد، باز هم مهم این است که شما تعداد فالوور های قابل توجهی داشته باشید، در غیر این صورت، صرف کپشن نویسی کمکی به شما نخواهد کرد.

در اینجا بگوییم که یکی از بهترین و شاید پربازده­ترین راه­حل­های افزایش فالوور، خرید فالوور واقعی اینستاگرام است. با این کار، در کمترین زمان ممکن، هر تعداد فالوور که بخواهید وارد صفحه کاری شما می­شوند. برای این کار کافی است وارد سایت­های معتبری مانند «ایران فالوور» شوید و خرید لایک و فالوور واقعی داشته باشید.

تا به اینجای کار برعهده ایران فالوور است، اما مابقی داستان با شماست؛ یعنی این شما هستید که به‌عنوان صاحب یک کسب­وکار آنلاین، باید این تعداد مخاطب را حفظ کنید، حالا با برگزاری مسابقه، تخفیف ویژه و... .

این نکته را هم بدانید که افراد زیادی برای خرید فالوور اینستاگرام تبلیغ می­کنند، اما خیلی از آنها فالوور فیک هستند و همانطور که در بالا اشاره شد، نتیجه عکس برای­تان خواهد داشت.

«ایران فالوور» بیش از 7 سال سابقه در این زمینه دارد و با پشتیبانی 24 ساعته، شما را در هر شرایطی حمایت می­کند. کافی است به وب سایت ایران فالوور سری بزنید و برای خرید اقدام کنید.