MSI و Gigabyte هر دو از برندهای معتبر تولید کننده کارت گرافیک کامپیوتر هستند و محبوبیت بالایی در میان گیمرها دارند. اما زمانی که می خواهید یک سیستم جدید برای خود سرهم کنید شاید برند در این میان معنایی نداشته باشد و به دنبال محصولی هستید که بهترین عملکرد و کارایی را در کنار سایر قطعات کامپیوتر داشته باشد. هر دو برند ام اس آی و گیگابایت گزینه های مناسب زیادی را ارائه می دهند و ممکن است انتخاب بین آن دو برای کاربر کمی دشوار باشد و در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند.

در این مقاله به بررسی دو برند msi و گیگابایت می پردازیم و با مقایسه ویژگی و مشخصات محصولات آنها به شما کمک خواهیم کرد تا در هنگام خرید، محصول مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید کارت گرافیک جدید را دارید و در انتخاب برند دچار شک و تردید شده اید، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا کارت گرافیک گیگابایت بهتر است یا MSI.

۵۲

 کارت گرافیک MSI بهتر است یا Gigabyte؟

هر دو برند MSI و گیگابایت سابقه درخشانی در ارائه تجهیزات کامپیوتر دارند و به عنوان بهترین تولید کنندگان کارت گرافیک در میان گیمرها مشهور هستند. اما کدام یک عملکرد بهتری را ارائه می دهد؟ در نگاه اول شاید تفاوت چندانی میان آن دو به چشم نخورد اما آنچه واقعا باید در هنگام مقایسه کارت گرافیک ام اس آی و گیگابایت به آن توجه کرد مواردی همچون خنک کننده و دمای عملیاتی، قطعات سخت افزاری، اورکلاک و قیمت است که در ادامه به آن می پردازیم.

مقایسه کارت گرافیک گیگابایت و MSI از نظر خنک کننده

کارت گرافیک به دلیل حجم محاسبات بالایی که دارد گرمای زیادی تولید می کند، به همین دلیل داشتن یک سیستم خنک کننده قدرتمند ضروری است. خنک کننده کارت گرافیک MSI معمولا فن های بزرگ تر و سنگین تری نسبت به فن های گیگابایت دارند که باعث می شود تا محصول بهتر به نظر برسد، اما حقیقت چیز دیگری است و طبق گزارشات کارت گرافیک های msi سریع تر گرم می شوند.

با توجه به اینکه خنک کننده های گیگابایت طراحی سبکی دارند ممکن است فکر کنید که از کیفیت پایینی نیز برخوردار هستند، اما تا حالا هیچ گزارشی مبنی بر خراب شدن فن و یا هیت سینک آن ثبت نشده است. بنابراین در این مورد گیگابایت بهتر از msi عمل می کند و پردازنده گرافیکی آنها عملکردی خنک تر را خواهند داشت.

۵۳

قیمت کارت گرافیک گیگابایت در مقابل MSI

با مشاهده کارت گرافیک های موجود در بازار و مقایسه قیمت آنها در هر دو برند ام اس آی و گیگابایت متوجه می شویم که کارت های  msiگران تر عرضه می شوند. از جمله محصولات این دو برند که تقاضا برای آن قابل توجه بوده و از طرفی نیز تفاوت قیمت در میان آنها به چشم می خورد، قیمت کارت گرافیک 4 گیگ است که شرکت گیگابایت محصولات خود را با قیمت های پایین تری عرضه می کند.

کدام برند بهترین قطعات را دارد؛ MSI یا Gigabyte؟

AMD و انویدیا تولید کنندگان اصلی کارت گرافیک هستند و در واقع هر دو برند MSI و گیگابایت کارت های خود را مبنی بر تراشه های این دو شرکت تولید می کنند. این دو شرکت معمولا از مقدار رم و GPU یکسانی استفاده می کنند و از نظر اجزای سخت افزاری تفاوت چندانی ندارند. با این حال گیگابایت در این مورد یک سر و گردن از MSI بالاتر است و با طراحی دو برد مسی OZ ارتباط سریع تر و بهتر با تاخیر کمتر را فراهم می کند.

  کارت گرافیک msi برای اورکلاک بهتر است یا گیگابایت؟

اورکلاک کردن کارت گرافیک می تواند عملکرد پردازشی آن را افزایش دهد و در مقابل آن دمای کاری و همچنین ولتاژ را نیز بالا می برد. برخی از کارت گرافیک ها ممکن است قابلیت اورکلاک را نداشته باشند و این می تواند به دلیل نداشتن خنک کننده مناسب و یا قطعات سخت افزاری ضعیف تر باشد، اما در مورد اورکلاک چطور؟ کارت گرافیک گیگابایت بهتر است یا msi؟

کارت گرافیک MSI با ویژگی اورکلاک یک ثانیه ای همراه با مولد ساعت خارجی داخلی، اورکلاک را برای کاربران آسان تر کرده است. اجزای کارت گرافیک MSI همچنین مقاومت بیشتری در برابر گرمای اضافی ناشی از اورکلاک را دارد و آسیب پذیری کمتری دارد، بنابراین از نظر اورکلاک کارت گرافیک های ام اس آی از گیگابایت بهتر عمل می کنند.

۵۴

مصرف برق کارت گرافیک گیگابایت در برابر msi

مصرف انرژی نیز یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب بهترین کارت گرافیک باید مدنظر داشته باشید. با توجه به اینکه ما در عصر پردازنده های گرافیکی با کارایی بالا هستیم، انرژی بیشتری نیز مصرف می شود که در این صورت معمولا کابران به دنبال کارت گرافیکی با مصرف انرژی پایین تیر هستند. کارت گرافیک msi در مقابل گیگابایت انرژی بیشتری مصرف می کند که البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که عملکرد بهتری را نیز ارائه می دهد.  

در پایان این مقایسه، شما مخاطبان می توانید با آگاهی و اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب های خود برای خرید کارت گرافیک اقدام کنید. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می کنیم که برای خرید کارت گرافیک با بهترین قیمت، ضمانت سلامت، تحویل فوری و مشاوره در انتخاب محصول، به فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه کنید.