امروزه کشور چین یکی از قدرتمند ترین کشورها درصنعت تولید خودرو می باشد که می توان به جرعت گفت در حال تصرف این صنعت در دنیا می باشد .شرکت بایک یکی از بزرگترین کمپانی های تولید خودرو در این کشور می باشد که انحصارا در حال فعالیت با مرسدس بنز می باشد و تولیدات این کارخانه تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان است. کمپانی  بایک در سال ۱۹۸۵ توسط دولت چین و با مشارکت شرکت‌های دایملر آگ و هیوندای موتور راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی شرکت بایک در شهر پکن، چین قرار دارد. این شرکت اکنون پنجمین تولید کننده بزرگ خودرو در چین می‌باشد. شرکت  بایک در لیست کمپانی خودروهای تولید شده در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان بیستمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. خودروسابرینا یک هاچبک کوچک شهری و اقتصادی است که در ۱۳۹۴ شمسی توسط شرکت دیار خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو برای تردد های درون شهری بسیار مناسب بوده و مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می کند. در مجموع این خودرو برای استفاده روزانه ، انتخاب بسیار ایده آلی است.

مدل خودروهای کمپانی بایک در ایران

= خودوربایک سابرینا هاچ بک

=تعداد سیلندر:  4(16 سوپاپ)

=حجم موتور:  1499 سی سی

= خودرو بایک X25

=تعداد سیلندر:  4(16 سوپاپ)

=حجم موتور:  1499 سی سی

۲

نمای داخلی و خارجی سابرینا بایک هاچ بک

از لحاظ ظاهری نمی توان این موضوع را انکار کرد که سابرینا شباهت زیادی به خودور مرسدس بنز سری b دارد . در قسمت جلوی این خودرو  یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل کوچک با نوارهای کرومی براق که لوگوی بایک در مرکز آن قرار دارد به چشم می خورد که باعث جذابیت این خودرو می شود . چراغ های اصلی نوک تیز و برجسته و گرافیک زیبایی دارند. در قسمت پایین، سپر با ورودی های هوای مشکی رنگ و چراغ های مه شکن که زوایایی مانند چراغ های اصلی دارند جلوه داده شده است ویک خط صاف به کار رفته در وسط کاپوت و دو ردیف فرورفتگی اوریب در نزدیکی چراغ ها، کار حجم دهی را انجام داده اند.در نمای کنارقسمت پایین خودور ، یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده است و تا نزدیکی گلگیرها ادامه دارد و با برآمدگی موجود در بالای گلگیر، از سادگی این بخش کاسته اند. درقسمت عقب چراغ های دو تیکه که بخشی از آن بر روی درب صندوق عقب و قسمتی بر روی بدنه قرار دارد و چراغ ترمز که در بالای شیشه تعبیه شده، دیده می شود. از سایر اجزای این بخش می توان به تورفتگی روی درب صندوق بار، چراغ های مه شکن خطی و آنتن اشاره کرد.

کابین سابرینا مطابق انتظار ساده است. می‌توان گفت طراحی داخلی این خودرو نسبت به بسیاری از تولیدات داخلی و حتی در میان خودروهای چینی‌ یکی از باکیفیت ترین‌ آلیاژها در آن به کار رفته است .صندلی‌ها نرم ومبله  هستند که شاید به قطر زیاد مواد بکار رفته در آنها باز می‌گردد.  روکش صندلی‌ها با چرم مصنوعی کاور شده اند . فرمان ساده است و روی آن روکش چرمی طراحی نشده است. در بین نشانگرهای سرعت و دور موتور، نمایشگر کامپیوتر سفری تعبیه شده است و اطلاعات مختلفی از قبیل مصرف لحظه‌ای سوخت، ساعت و غیره را نمایش می‌دهد. طراحی داشبورد  ساده و به دور از پیچیدگی است. روی داشبورد یک صفحه نمایشگر قرار دارد که کلید‌های کنترل سیستم صوتی در اطرافش نصب شده‌اند. هم‌چنین گرمکن شیشه عقب و ادوات دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه مطبوع هم در همین بخش قرار دارند.

درمیان  دو صندلی جلو یک محفظه سردکن کوچک طراحی  شده است که در روزهای گرم تابستان می‌تواند نوشیدنی‌هایتان را خنک کند. کابین عقب هم صندلی‌های راحتی دارد و در کل کابین سابرینا 15 سانتی‌متر کشیده‌تر از کابین 206 است و سقف و ستون‌ها نیز کمی‌ بلند‌تر از این خودرو هستند. خودرو سابرینا را می توان یک هاچ‌بک خانوادگی  در نظر گرفت چون  صندوق عقب این خودرو حجمی ‌بیش از 206 یا ام‌وی‌ام دارد.خودروسابرینا به جز سانروف و محفظه سردکن امکانات رفاهی دیگری هم دارد که می‌توان به سنسورهای باران، چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های اتوماتیک صندلی‌های تاشو عقب، قابلیت تنظیم نور از داخل و سیستم مشایعت راننده وآینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک به همراه گرمکن و راهنما اشاره کرد. این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بهره برده که توان تولید ۱۱۳ اسب بخار نیرو را دارد. همچنین این خودرو با استفاده از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک کار انتقال قدرت موتور را به چرخ های جلو دارد.

مشخصات فنی سابرینا هاچ بک

= نوع موتور: L4 – 4A91S

= حجم موتور cc 1499

= حداکثر توان موتور (Kw/rpm) 6000~83/5600

=حداکثر توان موتور (hp/rpm) 6000~113/5600

=حداکثر گشتاور (N.m/rpm) 143/4000

= تعداد سوپاپ 16

= تعداد سیلندر 4

= گیربکس 4 دنده اتوماتیک

=سیستم تغذیه سوخت انژکتور

= نوع سوخت بنزین

=ظرفیت باک (Lit) 45

= ترمز های جلو دیسکی

=ترمزهای عقب کاسه ای

=محور محرک جلو

= فاصله طولی محور چرخ ها (mm) 2500

=سیستم تعلیق جلو: مک فرسون با میله ضد غلتش / عقب : میله پیچشی نوع H

= طول × عرض × ارتفاع (mm) 1503×1720×3998

= وزن خالص خودرو (kg) 1090

۳

خودروی بایک X25

خودرو بایک X25 در رده  کراس اورهای کوچک شهری قرار دارد ولی ابعاد خارجی این خودرو در حد و اندازه های یک خودروی هاچ بک است. ارتفاع کم این خودرو شباهت آن را به خودروهای کراس اور کمتر می کند  واین خودرو از (ام وی ام X22 )که نزدیکترین رقیب خود میباشد حدود 120 میلیمتر کوتاه تر است . طول و عرض این خودرو به حدی کوچک است که نمی تواند فضای مناسبی را برای سرنشنیان عقب داشته باشد .خودرو  بایک X25 به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با پیشرانه قدرت 112 اسب بخار و حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر مجهز شده است . قدرت موتور توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل می گردد.میزان مصرف سوخت بایک X25 با جعبه دنده دستی برابر با 6.1 و با جعبه دنده اتوماتیک 6.8 لیتر در 100 کیلومتر تخمیم زده شده است . درباره عملکرد فنی این خودرو طبق اطلاعات بدست آمده از شتاب ضعیف و هندلینگ پایینی برخودار است ولی ترمز های این خودرو در حد و اندازه های یک کراس اور چینی مناسب گزارش شده است.

مشخصات فنی خودروی بایک X25

=حجم موتور: 1499

=نوع موتور: بنزین سوز

=تعداد سیلندرها: 4

=تعداد سوپاپ ها:4

=آرایش قرار گیری سیلندرها: 4 خطی/16

=سیستم سوخت رسانی: انژکتور

=ظرفیت باک: 45 لیتر

=حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 114 اسب‌بخار

=حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 148 نیوتن‌متر

=نوع جعبه دنده: اتوماتیک

=تعداد دنده (جلو): 4 سرعته اتوماتی

=سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت): دیفرانسیل جلو

=سیستم ترمزها:چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS - EBD - BA

لوازم یدکی خودور سابرینا

برای تامیین قطعات یدکی سابرینا الویت ها برای هر فرد اعتبار فروشگاهی می باشد که آز آن خرید می کند و رتبه بندی این الویتها بعد از اعتبار فروشگاه لوازم یدکی سابرینا اورجینال بودن قطعات و معقول بودن قیمت آنها می باشد .فروشگاه چاینیز یدک با اعتبار چندساله خود در واردات قطعات اصلی لوازم یدکی خودرو های چینی با مناسب ترین قیمت در بازار پاسخ گوی مشتریان عزیز می باشد .

شما می توانید با شماره تماس های موجود در سایت از طریق کیلیک کردن روی متن بولد شده بالا از موجود بود ن لوازم یدکی خودروهای سابرینا در قسمت های بدنه موتوری  چراغهای عقب و جلو  سپرها وغیره مطلع شوید .