آلودگی صوتی بخش جدانشدنی از زندگی روزمره‌ی انسان‌هاست؛ اما، مضرات فراوانی دارد که چشم‌پوشی از آنها موجب ایجاد عواقب جبران‌ناپذیر خواهد شد. هنگامی که طولانی‌مدت در معرض آلودگی صوتی قرار داشته باشید، مشکلات روحی و جسمی شما آغاز خواهد شد؛ بنابراین، دو روش جهت جلوگیری از مشکلات دارید:

  • محل زندگی خود را به مکان بدون آلودگی صوتی تغییر دهید.
  • محل زندگی خود را در برابر آلودگی صوتی محافظت کنید.

تقریباً، تغییر محل زندگی به مکان بدون آلودگی صوتی غیرممکن است. در نتیجه، محافظت از محل زندگی در برابر آلودگی صوتی بهترین روش جهت جلوگیری از مشکلات است؛ اما، چگونه؟ محافظت از محل زندگی در برابر آلودگی صوتی با عایق صوتی امکان‌پذیر است؛ اما، کدام عایق صوتی مناسب‌تر است؟ پشم‌سنگ نوعی عایق صوتی است که در برابر حرارت مقاوم است؛ بنابراین، عایق حرارتی نیز محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی قیمت پشم سنگ، انواع آن و کاربرد آن می‌پردازیم؛ بنابراین، با کهن عایق همراه باشید.

پشم‌سنگ چیست؟

محصول پشم سنگ نوعی عایق صوتی است که از سنگ بازالت مذاب ساخته می‌شود. نحوه‌ی تولید آن مشابه فرآیند تولید پشمک در دستگاه پشمک‌سازی است که الیاف بسیار باریک تحت حرارت ایجاد می‌شود. رشته‌های الیاف بر روی هم قرار می‌گیرند که صفحات متراکم ایجاد کنند. این صفحات در برابر حرارت نیز مقاومت بسیار زیادی دارند؛ بنابراین، عایق حرارتی نیز محسوب می‌شوند.

۱

انواع پشم‌سنگ کدامند؟

انواع این محصول شامل انواع پتویی، تخته‌ای و رولی است.

پشم سنگ پتویی

نوع پتویی در عرض ۱۲۰ سانتی‌متر و طول ۳-۵ متر به فروش می‌رسد؛ همچنین، ضخامت آن حدود ۳-۱۰ سانتی‌متر است. در ضمن، این محصول کاربرد کمتری نسبت به سایر انواع خود دارد؛ چون، نوع خاص‌تری است.

پشم سنگ تخته ای

نوع تخته ای به پشم‌سنگ فنوپانل نیز شهرت دارد. این محصول در قطعات استاندارد برش خورده است؛ بنابراین، آماده‌ی اجرا است. در ضمن، در عرض ۶۰ سانتی‌متر، طول ۱۲۰ سانتی‌متر و ضخامت ۳-۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شود؛ همچنین، انواع آن براساس داشتن یا نداشتن فویل تقسیم می‌شود. در ضمن، این محصول کاربرد بیشتری نسبت به سایر انواع خود دارد.

پشم سنگ رولی

نوع رولی در عرض ۱۲۰ سانتی‌متر، طول‌های ۱۰ متر و ضخامت ۳-۸ سانتی‌متر به فروش می‌رسد. انواع آن بر اساس داشتن و نداشتن روکش فویل یا کاغذ دسته‌بندی می‌شود. در ضمن، این محصول کاربرد دشوارتری نسبت به سایر انواع خود دارد؛ چون، برش‌کاری نیاز دارد.

کاربرد پشم‌سنگ در کجاست؟

  • کاربرد پشم سنگ در گیمینگ روم
  • عایق توکار صوتی دیوار مشترک
  • عایق توکار صوتی دیوار خارجی
  • عایق دیوار مشترک حرارتی
  • عایق دیوار خارجی حرارتی
  • اتاق‌های آکوستیک
  • عایق‌کاری لوله‌ها
  • عایق‌کاری سقف
  • عایق‌کاری کف
  • و …

قیمت پشم سنگ چقدر است؟

انواع این محصول دانسیته‌‌ای در بازه‌ی ۵۰-۱۵۰ کیلوگرم بر مترمربع دارد؛ همچنین، ضخامت آنها نیز در بازه‌ی ۳-۱۰ سانتی‌متر است. اگر این محصول را برای مصارف حرارتی تهیه می‌کنید، هر چه ضخامت و دانسیته‌ی بیشتری داشته باشد، مناسب‌تر است؛ اما، اگر این محصول را برای مصارف صوتی تهیه می‌کنید، دانسیته تأثیر مستقیم بر عایق ندارد و ضخامت تأثیر مستقیم بر عایق دارد. در نتیجه، هرچه ضخامت در عایق صوتی بیشتر باشد، بهتر است.

قیمت این محصول به ضخامت و دانسیته‌ی آن وابسته است؛ مثلاً، قیمت پشم سنگ دانسیته80 و قیمت پشم سنگ دانسیته120 با هم متفاوت است. هر چه ضخامت و دانسیته‌ی این محصول بیشتر باشد، قیمت آن گران‌تر است. در ضمن، قیمت نوع تخته‌ای نسبت به سایر انواع بیشتر است؛ چون، کاربرد آن راحت‌تر است. در نتیجه، هنگام خرید پشم سنگ از مرکز خرید پشم سنگ به ضخامت و دانسیته‌ی محصول، نوع محصول  و متراژ مورد نیاز خود توجه کنید؛ چون، بر قیمت محصول تأثیرگذار است.

۲

کهن عایق؛ پیشتاز در صنعت آکوستیک ساختمان‌سازی

کهن عایق معتبرترین فروشگاه اینترنتی ارائه‌دهنده‌ی عایق‌های صوتی و حرارتی ساختمان است. شعار ما آرامشی به وسعت آسایش از دست رفته‌ی شهر است؛ بنابراین، مهم‌ترین دغدغه‌مان کیفیت بالای محصولات است. کهن عایق مقالات فراوانی را جهت بالا بردن آگاهی شما در مورد عایق‌ها تهیه کرده است که در انتخاب صحیح یاری‌رسان است. در ضمن، روش‌های تماس با ما متعدد است؛ بنابراین، اگر در مورد قیمت پشم سنگ و سایر محصولات سوالی دارید، با ما در ارتباط باشید.